fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחתם הסכם הגג בחיפה

יונה יהב ומשה כחלון צילום: דוברות כולנו
יונה יהב ומשה כחלון צילום: דוברות כולנו
הסכם גג  נחתם הבוקר(שני) בחיפה באצטדיון סמי עופר בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ועיריית חיפה. כ-3 מיליארד יושקעו על ידי רשות מקרקעי ישראל והעירייה במסגרת ההסכם, הכולל הקמת 15 אלף יח"ד חדשות, הקמת תשתיות חדשות, פיתוח מבני ושטחי ציבור.
ההסכם כולל את הקמתן של כ- 15 אלף יחידות דיור חדשות בשכונות חדשות בחיפה ב- 12 מתחמים, שיתאפיינו בשטחים ציבוריים ובפארקים נרחבים, מבני ציבור וטיילות. עוד כולל ההסכם התחייבות של המדינה לשיקום, שדרוג והתחדשות שכונות ותיקות והקמת תשתיות-על שישרתו את כלל העיר. הסכם הגג עתיד להביא צמיחה אדירה לחיפה, אשר תביא אליה למעלה מ -50 אלף תושבים חדשים, שיגורו ב- 15 אלף יחידות דיור, ולנהירת צעירים אל העיר, שייהנו מהיצע הדירות החדש ומפיתוח התעסוקתי, שתחולל הקמת אזורי התעסוקה החדשים והפעילות הלוגיסטית שתתפתח באזור המפרץ, לצד פיתוחה של חזית הים העירונית ופעילות ההי טק בעיר התחתית.
בין מתחמי המגורים הכלולים בהסכם: המשך פיתוח שכונת נאות פרס במבואות הדרום מערביים של העיר, בה ייבנו כ- 5,000 יח"ד על פי תכנית העומדת בפני אישור הוועדה המחוזית. כמו כן מתייחס ההסכם למתחמים המיועדים לשיווק במחיר למשתכן, בהם: קריית אליעזר (505 יח"ד), מתחם האנטנות ברמת אלמוגי(147 יח"ד) ושכונה נוספת במורדות פרויד (378 יח"ד).
יתר הפרויקטים ישווקו בשלב השני, ובהם: חזית הים העירונית עם 500 יח"ד תשווק לאחר פינוי הקרקע, סטלה מאריס עם 663 יח"ד, בה"ד חיל הים בבת גלים [1300 יח"ד] , מש"א 7200 [1600 יח"ד] שישווקו לאחר פינוי מחנות צה"ל, חוות המכלים קריית חיים [3,300 יח"ד] המיועדת גם היא לפינוי ואזור תחנת הרכבת בבת גלים 3500 [יח"ד] אשר ההסכם מייעד מאות מיליוני שקלים מתקבולי הקרקע לטובת העברת הרכבת למנהרה מתחת להר.
יונה יהב ומשה כחלון צילום: דוברות כולנו
יונה יהב ומשה כחלון צילום: דוברות כולנו
סה"כ המשמעות הכלכלית של ההסכם מסתכמת בכ–3 מיליארד שקלים, הכוללים פיתוח תשתיות והקמת מוסדות ציבור ובכללם: כ-180 מיליוני שקלים להקמת מוסדות ציבור בשכונות החדשות, כ-140 מיליוני שקלים לשדרוג תשתיות בשכונות הוותיקות, כ-125 מיליון שקלים להקמת כביש חדש שיחבר בין נאות פרס לרכס הכרמל, כ-90 מיליון ₪ לפיתוח חזית הים העירונית, כ-90 מיליון ₪ לשדרוג תשתיות התחבורה באזור נאות פרס וצומת מת"מ בנוסף לעשרות מיליוני ₪ שיתקבלו ממשרד התחבורה,  למעלה מ-70 מיליון שקלים לפתרון ביוב לכלל דרום העיר, הכולל הסטת שפכים למכון טיהור בניר עציון, עשרות מיליוני שקלים להעתקת תשתיות וכן כ – 20 מיליון שקלים שיתקבלו בזמן הקרוב לצורך הקמת טיילת, שתשלים את רצף הטיילת החופית בבת גלים, לאורך בסיס ההדרכה של חיל הים.
שר האוצר, משה כחלון: "מה שרואים פה זו לא תכנית זה חזון. זה איך תיראה העיר הזאת עוד 30 שנה קדימה. איצטדיון סמי עופר זה חזון.  בעבר בנו דירות ללא תקצוב תשתיות, מוסדות ציבור, בתי ספר ועוד. הסכם גג אומר שבתי הספר יחכו לילדים ולא הילדים יחכו לבתי הספר. לכן, לחתום פה הסכם גג על 18,000 יח"ד. זה כמו לבנות עוד עיר. בעבר מדינת ישראל הייתה מוכרת קרקע לכל המרבה במחיר. כשהמדינה מוכרת למרבה במחיר – הזוגות הצעירים משלמים את זה. היום אנחנו הפסקנו את הדבר הזה והיום כבר אנו עדים לחודש רביעי של ירידת מחירי הדיור. אנחנו ממשיכים לתת לזוגות הצעירים תקווה. אני שמח לראות שמאמינים בתכניות שלנו ובמחיר למשתכן".
בסיום דבריו פנה שר האוצר כחלון לראש העיר יונה יהב: "ב-2006 הייתי חבר כנסת חדש בזמן מלחמת לבנון השניה. עלית לרדיו ושמענו אותך מנהל את האירוע הזה והרגשנו בטוחים. עברו 11 שנים ואנחנו עדיין זוכרים את זה. באותה מלחמה הכנת את העיר למצבי חירום והיום אתה מכין אותה לדורות הבאים"
*שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט: "אנו חותמים היום על הסכם גג משמעותי שיקדם את חיפה – אחת הערים המרכזיות בישראל, בירת הצפון. ההסכם יאפשר את המשך התפתחותה של העיר כמרכז העירוני העיקרי של צפון מדינת ישראל. מדובר בהסכם בעל חשיבות רבה, אשר יאפשר לעיר להתפתח ולהביא לקליטת תושבים חדשים. אני מודה לשר האוצר על פעילותו הנמרצת לקידום הסכם הגג בחיפה לתועלת תושבי העיר והסביבה. משרד הבינוי והשיכון רתום למשימה הלאומית של פתרון משבר הדיור ויפעל במלוא המרץ להגדיל את מלאי הדירות ולספק פתרונות דיור ואיכות חיים למען הציבור בישראל, בין היתר באמצעות חתימה על הסכמי גג נוספים, פרויקט שיקום שכונות חוזר וקידום תהליכי התחדשות עירונית בערים השונות. הסכם גג זה מצטרף לשורת הסכמי הגג שחתמנו בערי צפון הארץ וביניהן נהריה, מגדל העמק, עכו, טירת הכרמל ועוד. נמשיך להפנות משאבים רבים לחיזוק ההתיישבות ופיתוח ערי הצפון".
ראש העיר יונה יהב: "מדובר בהסכם היסטורי, לאחר שלושה הסכמים קודמים שהסדירו את הרחבת פארק הקישון, את הקמת פרויקט חזית הים העירונית ואת שיקוע הרכבת בעיר התחתית. ההסכם הנוכחי מבטיח את המשך התפתחותה של העיר וצמיחתה כמרכז המטרופולין. שיתוף פעולה זה עם משרד האוצר משקף את ההבנה של המדינה, כי חיזוקה של חיפה יתרום לחיזוק כל צפון המדינה. זוהי פעולה אמתית לחיזוק הפריפריה הצפונית. לאחר שנים רבות של תכנון ותאומים – הדברים הבשילו לכלל מעשה ואנו מודים לשרים על הירתמותם למימוש החזון".
מנהל "רשות מקרקעי ישראל", עדיאל שימרון: "הסכם הגג מעצים ומחזק את חיפה כעיר מטרופולין משמעותית, תוך שהוא מייצר קרקע לדיור זמינה לשיווק".

צילום: דוברות כולנו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות