fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוגעים בשמיים ובמים

בין בוגרי קורס טיס שהסתיים השבוע שני נתנייתים - חילוני ובן למשפחה מסורתית. וזה לא הכל: שני מושבניקים מהאזור סיימו קורס צוללן בשייטת 7. הכי גאים בכם
סגן גיא (צילום: דובר צה"ל)
סגן גיא (צילום: דובר צה"ל)

נציגות אזורית מכובדת בין בוגרי קורסים יוקרתיים בצה"ל שהסתיימו השבוע.

קורס טיס הוא הקורס הארוך בצה"ל, שאורך שלוש שנים ונחשב לממיין במיוחד (רק אחד מתוך עשרה חניכים מסיים אותו). הוא מתקיים בבית הספר לטיסה שבחצרים, וכולל שישה שלבים. בוגריו מסיימים עם דרגות סגן ועם תואר מאוניברסיטת בן גוריון. הקורס מסתיים באופן מסורתי ביום חמישי האחרון של דצמבר ויוני.

בין בוגרי הקורס השנה שני תושבי נתניה. סגן הדר, בוגר מגמת נווטים, בן 22, בן למשפחה מסורתית ובוגר הישיבה התיכונית חיספין, רצה לעשות שירות קרבי משמעותי ובסופו של דבר בחר בקורס טיס. במהלך הקורס השלים תואר בפוליטיקה. למפגש עם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, בחר להזמין את סבו, ניצול שואה, ובכך להגשים את המשפט "משואה לתקומה". הדר הוא הצעיר מבין שלושה אחים, אמו מורה ואביו עורך דין.

אמא רופאה, אבא מהנדס מכונות. סגן גיא
אמא רופאה, אבא מהנדס מכונות. סגן גיא

 

סגן גיא, בן 22, מבית יצחק, טיס במגמת תובלה, נולד בארה"ב במהלך שליחות אליה יצאה משפחתו במסגרת עבודתו של האב. הוא האח הצעיר מבין שתי אחיות, אמו רופאת ילדים ואביו מהנדס מכונות. טרם גיוסו שיחק כדור מים באופן מקצועי בליגה הלאומית. למפגש עם מפקד חיל האוויר הזמין את המאמן שלו. בתיכון למד בקריית חינוך דוד בן גוריון, במגמות פיזיקה, רובוטיקה ותיאטרון. היה בתנועת הנוער של האיחוד החקלאי ואף בוגר שנת שירות מטעם התנועה.

השבוע הסתיים גם קורס צוללן בשייטת 7, המכשיר את דור העתיד של לוחמי הצוללות. הקורס מתקיים כ-14 חודשים ונחשב לאחד הקורסים המאתגרים בצה"ל, הן ברמה המקצועית והן ברמה החברתית. לקורס התמיינו השנה מאות מתמודדים וביניהם נבחרו צעירים המתאפיינים ביכולות לימודיות ומקצועיות גבוהות, לצד איכות אנושית ויכולות בין אישיות גבוהות. שייטת 7 היא יחידת עילית התנדבותית, המהווה את כוח ההתקפה התת מימי של זרוע הים ומדינת ישראל. השייטת פועלת תחת מעטה חשאיות כבד ומתמודדת עם איומים ואתגרים רבים בכל הזירות, מה שהופך את השייטת לכוח מוביל בזירה הימית.

מהכיתה לצוללות. סמל א' וסמל ד' (צילומים: דובר צה"ל)
מהכיתה לצוללות. סמל א' וסמל ד' (צילומים: דובר צה"ל)

 

בין בוגרי הקורס השנה שני צעירים בני מושבים באזור נתניה, סמל א' וסמל ד', שלמדו יחד באותה כיתה בתיכון וטרם הגיוס היו פעילים בצופים.

סמל א', בן 19, בוגר מגמת פיזיקה וכימיה בתיכון, התאהב בים כבר בילדותו כגולש ולפני גיוסו החליט ללכת אביו ואחיו הגדול ששירתו גם הם בחיל הים.

סמל ד', בן 19, בוגר מגמת ביולוגיה ותקשורת, שיחק כדורעף מקצועני  בליגת לבתי הספר. שניהם מספרים כי חיפשו להגיע לשירות משמעותי בצבא ושמעו דרך מכרים על השייטת, ייחודה ואופיה והחליטו שזהו המקום בשבילם.

על הניתוק מהסביבה החיצונית הם מספרים: "זה קשה, אבל כל רגע מתחת למים מראה לך שהסיפוק שווה את המאמץ. וחוץ מזה, כמה עוד יוכלו לומר בחייהם ששטו בצוללת מתחת למים?".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות