fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: תקציב העירייה: הקואליציה הצביעה נגד, האופוזיציה בעד

תקציב העירייה לשנת 2016 עומד על 368.735 מיליון שקלים. אור כהן: "איננו יכולים להצביע בעד תקציב כזה, שלמעשה מסרס את פעילותינו", אורן סודאי: "הסיעה החליטה לתמוך בתקציב ולא בראש העירייה"

כזה דבר עוד לא קרה בנהריה. סגן ראש 3העירייה בתואר אור כהן מסיעת הצעירים הצביע נגד התקציב השנתי שהוגש במועצת העיר. חברתו לסיעה אורנה שטרקמן לא השתתפה בישיבת המועצה. מנגד חברי האופוזיציה עו"ד אורן סודאי ויוסי זיגלמן הצביעו בעד התקציב. מה שהם לא לקחו בחשבון הוא שגם ללא תמיכתם התקציב היה עובר ברוב קולות.

ראש העירייה מסרב לשתף פעולה. אור כהן (צילום: תום עזריה)
ראש העירייה מסרב לשתף פעולה. אור כהן
(צילום: תום עזריה)

תקציב העירייה לשנת 2016 עומד על 368.735 מיליון שקלים. הגרעון המצטבר של העירייה עומד על 50 מיליון שקלים, ועומס המלוות עומד על 120 מיליון שקלים על דוחות כספיים. מתוך סכום התקציב: 1.3 מיליון שקלים מתוקצב לאבטחת ראש העירייה. שירות משפטי והוצאות מנהליות כולל שכרו של העו"ד החיצוני אבי גולדהמר עומד על 2.1 מיליון שקלים. השתתפות בתקציב ועד עובדים 50 אלף שקלים למרות התקציב לא העובר בשנתיים האחרונות.

כעת, כנראה, המפה הפוליטית בנהריה תשתנה. בשנה האחרונה סבג והצעירים נמצאים בנתק וככל הנראה סיעת הצעירים תעבור לספסל האופוזיציה. בנוסף, חבר המועצה עופר אלקיים, צפוי להתמנות בעוד מספר חודשים ליו"ר הוועדה לתכנון ובנייה ולהחליף את סגן ראש העירייה דימה אפשטיין.

סודאי: "הסיעה החליטה לתמוך בתקציב ולא בראש העירייה. יש בתקציב שינויים ותמורות לטובה וזה חלק מהאג'נדה שלנו וזה בא לידי ביטוי וצריך לתמוך. מליאת המועצה זה לא קרקס ומאחורי התקציב עומדים אנשים, תשתיות, סטודנטים וילדים קטנים ואנחנו בחרנו בהם. אני משרת את הציבור".

אין סיכוי שיהיה בקואליציה. אורן סודאי (צילום: יח"צ)
אין סיכוי שיהיה בקואליציה. אורן סודאי
(צילום: יח"צ)

לשאלה האם יחזור לקואליציה של סבג השיב: "אין סיכוי שתראי אותי בקואליציה, אם מחר תהיה מועצה לעומתית, אני אהיה שם".

אור כהן: "סיעת צעירי נהריה פועלת נמרצות מאז שנבחרה לפני כשנתיים לקידום נושאים למען שיפור איכות החיים בנהריה. לצערנו, לאחרונה ראש העירייה מסרב לשתף איתנו פעולה. תקציב העירייה של שנת 2016 לא כולל בתוכו תיקצוב תוכניות רבות שיזמנו, שמטרתן המשך פיתוח העיר למען האוכלוסייה הצעירה. איננו יכולים להצביע בעד תקציב כזה, שלמעשה מסרס את פעילותינו. אנו נאמנים לדרכנו ולבוחרינו ונמשיך לפעול למען התושבים, אם בקואליציה ואם באופוזיציה".

בנוסף לעניין התקציב, הירוקים העלו בישיבה שוב את נושא הפעלת מערך צהרונים לילדי הגנים ובתי הספר בעיר. ההצעה הורדה מסדר היום על ראש העירייה ז'קי סבג., מה שאומר שצהרונים לא יפעלו נכון לתקופה זו בנהריה.  יותר מ~1000 ילדים והוריהם משוועים למסגרת חינוכית שיכולה לקבל תמיכה של משרד הכלכלה בסבסוד להורים.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "אנו מקווים שאחרי שאור כהן באמת ילמד את התקציב, יבין שטעה ויחזור בו".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות