fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהג מרוצים מכרמיאל ידריך בני נוער על נהיגה בטוחה

בר ברוך (צילום אלכס הובר)
בר ברוך (צילום אלכס הובר)

בר ברוך, נהג המרוצים הישראלי של חברת למבורגיני, בן העיר ותושב כרמיאל, מצטרף לאלפי מתנדבי עמותת אור ירוק  – ידריך בני נוער בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים.

בר ברוך,  בן 20 , תושב כרמיאל , הרצה השבוע לראשונה בפני תלמידי בית ספר רימונים לחינוך מיוחד בעפולה, על נהיגה בטוחה ונכונה כשהמטרה היא לחבר את הנהגים הצעירים לסכנות שהכביש מציב בפניהם, דרך נקודת מבט של נהג מרוצים בן גילם.

על החלטתו להתנדב בעמותה אמר לצפון-1: "התחלתי לשתף פעולה עם עמותת אור ירוק כדי להגיע לבתי ספר ולהרצאות על בטיחות בדרכים. מרוצי המכוניות מהווים מעבדה עבור שדרוגים ושכלולים לרכבי הכביש ובמיוחד בפן הבטיחות, לכן מן הראוי שאשמש דוגמא ואעביר מנקודת המבט שלי את הנושא ואעזור להציל חיים . אלפי הקילומטרים שצברתי לאורך השנים בתחרויות בהם השתתפתי, סייעו לי לעצב את עצמי כנהג כביש ערני ומודע יותר. הכביש הוא לא מגרש משחקים, הכביש הוא לא מקום שמשוויצים בו, הכביש בניגוד למסלול מרוצים נועד לאפשר לנו אך ורק להגיע מנקודה אחת לשנייה בצורה הבטוחה ביותר".

כמי שנוהג למעלה מעשור על מסלולי מרוצים ברחבי העולם על המכוניות המהירות ביותר הסביר לנערים על השוני בין נהיגה במסלול מרוצים לבין נהיגה בכביש, והחשיבות שיש להכרת יכולותיו של הרכב ומגבלותיו של הנהג לנהיגה בטוחה.

בשנת 2016 נבחר לאחד מתוך 13 נהגים של למבורגיני מכל העולם. בר הצעיר הספיק לנהוג כבר באליפות איטליה לרכבי Super GT Cup , לנצח בשני מרוצים ולזכות  במקום השלישי המכובד,  ארבע פעמים במהלך השנה. בנוסף בצע מרוץ בכורה באליפות אירופה , את המירוץ ניצחת בתחרות בה השתתפו לא פחות מ 42 מתחרים, וזאת למרות שמעולם לא נהג לפני כן על המסלול שנערכה בו התחרות.

בר ברוך (צילום אלכס הובר)
בר ברוך (צילום אלכס הובר)

על השתתפותו בתחרות נכתב: "בר ברוך, המתחרה באליפות ה-GT CUP האיטלקית עם למבורגיני הורקאן (ותחת חסות למבורגיני) מסכם עוד סופ"ש מוצלח בשני המירוצים שכלל הסבב החמישי שנערך במסלול וללונגה, במבחני הדירוג קבע בר את הזמן הרביעי בטיבו ושותפו למכונית קובע את הזמן השמיני בטיבו – כך שלמרוץ הראשון זינקו בר ושותפו ליאנג מהמקום הרביעי ולמירוץ השני זינקו מהמקום השמיני."

בהופיעו בפני בני הנוער התמקד בנהיגה הבטוחה על הכביש הציבורי בדגש על הסכנות שבנהיגה במהירות מופרזת או כזו שלא תואמת את תנאי הדרך. במהלך ההדרכה הסביר בר אילו אמצעי בטיחות קיימים בתחרויות וכיצד חשוב ליישם את כלי הזהירות גם בכביש.

נהגים צעירים מהווים כ-15% מסך בעלי הרישיונות אבל מעורבים בכ-20% מסך תאונות הדרכים הקטלניות (לפחות הורג אחד). על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת השנה נהרגו 22 נהגים צעירים בתאונות דרכים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות