fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה תביעה של יאשה אקסנוב נגד העמותה לקידום הספורט

יאשה אקסנוב (צילום ישראל פרץ
יאשה אקסנוב (צילום ישראל פרץ

בית הדין לעבודה בנצרת, דחה תביעה על סך למעלה מ-450 אלף שקל, שהגיש מאמן הטניס יאשה אקסנוב, נגד העמותה חלקדיום הספורט בנצרת עילית, שיוצגה על ידי עורך הדין גיורא מאור מעפולה.
בתאריך באוקטובר 2009 המליצה מועצת העיר בפני העמותה למנות את אוקסנוב לתפקיד מנהל בשכר של עמותת הטניס, כשהודיעה העמותה שלא תוכל לממן את עלות שכרו (סך של למעלה מ – 20,000 שקל לחודש) הוגדל תקציב העמותה בעלות שכרו של התובע בסך של 250,000 שקל לשנה, מהלך שעורר לא מעט תמיהות בעיר וטענות לניגוד עניינים.

יאשה אקסנוב (צילום ישראל פרץ
יאשה אקסנוב (צילום ישראל פרץ

לאחר פחות משנה הודיעה הועדה לניגוד עניינים, שלא ניתן להעסיק את אקסנוב בעמותה נוכח תפקידה של אשתו בעירייה, הודעת הועדה באה לאחר שהוגשה תלונה בעניין בטענה השכר הגבוה שהובטח לו. אקסנוב המשיך למעלה משלוש שנים לעסוק בעמותה, כשבחלק מהזמן הנפיקה לו העמותה, לטענתה לבקשתו, תלושי שכר של 1 שקל בלבד.
בתביעתו, עתר אקסנוב לקבל מלוא זכויותיו, לרבות שכרו משך כל התקופה ושאר הזכויות הסוציאליות כגון חופשה, הבראה וכיוצ"ב. את העמותה ייצגו עורכי הדין מרדכי מאור ועו"ד גיורא מאור מעפולה, שהצליחו להדוף את תביעת הענק כשטענו בשם העמותה שבמצב עניינים בו ישנו איסור של ראשות שלטונית שלא להעסיק את התובע לא ניתן היה להעסיקו.
בית הדין קיבל את טענות העמותה והעדים מטעמה, אותם הגדיר בית המשפט כמי שהעידו מדם ליבם, בית המשפט מתח ביקורת על התנהלותו אקסנוב וקבע שבניגוד לטענתו ידע בזמן אמת על איסור ההעסקה וטענותיו ומצגיו אודות כך שלא ידע לא נכונות וחסרות תם לב. בצעד חריג חייב בית הדין לעבודה את התובע בהוצאות משפט בסך של 3,000 שקל ושכ"ט עו"ד בסך של 18,000 שקל.
יאשה אקסנוב אמר בתגובה: "הגשתי תביעה משום שהייתי בטוח ב- 100 אחוזים שאני צודק. חיפשתי צדק בבית הדין לעבודה ולצערי לא מצאתי אותו. מבחינתי זה לא סוף פסוק, כי בכוונתי לערער לבית הדין הארצי לעבודה".
-למה אתה חושב שלא נעשה אתך צדק?
"בגלל שעבדתי ומילאתי את עבודתי על הצד הטוב ביותר. אני שמוכנע שאני צודק, לצערי בית הדין החליט אחרת, אני משוכנע שבערעור האמת תצא לאור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות