fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה עתירה של תושבת דור נגד נובל אנרג'י, העבודות נמשכות

למעלה מ-1,000 איש הגיוע להפגין (צילום: מטה המאבק)
למעלה מ-1,000 איש הגיוע להפגין (צילום: מטה המאבק)

בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו לעניינים מנהליים דחה השבוע את העתירה שהגישה לפני כחודשיים שלומית ולנסי, פעילה בארגון "שומרי הבית" המתנגד לתכנית קידוח הגז "לויתן", עתירה שכללה בקשה למתן צווי ביניים להפסקת העבודות כנגד רשות רישוי הגז וחברת נובל אנרג'י וכוונה כנגד אישור תכנית ניהול וניטור סביבתית יבשתי 2, המסמך הסביבתי בנוגע למעבר צנרת הקונדנסט בסמוך לחוף דור, וכנגד אישורו של היתר הבניה לצנרת הקונדנסט.

צינור הקונדנסט המתוכנן להזרים את הקונדנסט מהים ליבשה במסגרת התכנית אמור מתוכנן לעבור כ-400 מטרים מביתה של ולנסי שבמושב דור וקרוב אף יותר לבתיהם של תושבים נוספים. התביעה פירטה שורה של כשלים, לדבריה, שקיימים בתכנית, ביניהם חוסר התייחסות להיבטים קריטיים לשלב התפעול ולשלב הפירוק, היעדר סקר סיכונים לצנרת הקונדנסט, הערכת חסר של היקף הנזק שיגרם מדליפה, כשלים בהכנת מערכת ניטור לאיתור דליפה, כשלים במוכנות לדליפה והעדר תכנית חרום ותכנית לטיפול בדליפה.

מהעתירה: "במהלך השנה האחרונה נעשו על ידי העותרת ומטעמה פניות רבות אל מנהל התכנון, רשות הרישוי למתקני גז-טבעי ולמשרדי הממשלה השונים. הפניות נגעו בהיתר, בפגמים שנפלו בו ובפגיעה בזכות להתנגדות, אך לא התקבל מענה מספק מהגורמים המעורבים".

שלומית ולנסי (צילום: פרטי)
שלומית ולנסי (צילום: פרטי)

עוד נכתב בפסק הדין: "בכל הנוגע למיקום הצינורות והמרחקים בין הצינורות, נערך סקר דטרמיניסטי בשלב הכנת התכנית ולא נדרש סקר חוזר. הסיכונים למיניהם שפורטו בתנ"ס אינם חורגים מההנחיות לעריכת התנ"ס, אושרו על ידי גורמי המקצוע ועל כן אין עילה להתערבות בית המשפט. התנ"ס כוללת בחובה פירוט של סקרים שונים שנערכו ובנספחים צורפו כל סקרי הסיכונים. כל אלו עמדו בפני הגורמים המקצועיים לרבות נציגי משרד האנרגיה, שלהם המומחיות בכל הנוגע לצנרות להולכת דלקים למיניהם. לא נמצא כל חסר בהערכות הסיכונים ובאמצעים שננקטו… אין מקום להתערב בהחלטות מושא העתירה ואף לא בהחלטה מיום 31.07.2018 למתן ההיתר לביצוע העבודה להקמת צנרת הקונדנסט".
מארגון שומרי הבית, שגיבה ותמך בולנסי בעתירתה, נמסר השבוע: ״לצערנו, השופט דחה את עתירתנו ואת טענתנו כי התנ"ס אושר בניגוד לדין, וסמך ידיו על תקינות הרשות המנהלית וגורמי המקצוע. מבחינתנו, פסק דין זה לחלוטין איננו סוף פסוק. דחייה זו לא התקבלה בהפתעה בעבורנו ומכל מקום לא תרפה את ידינו. זהו רק השלב הראשון במערכה המשפטית. אנו בוחנים כעת את פסק הדין, ונחליט לגבי המשך צעדינו בעתירה הספציפית הזו. אנו ממשיכים להתנגד לתכנית להקמת אסדות מזהמות בקרבת החוף בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות בכל האמצעים המשפטיים״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות