fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נדהמנו מסתימת הפיות"

הפגנה מול העיריה צילום איליה גויטין
הפגנה מול העיריה צילום איליה גויטין

ארגון המורים העל יסודיים, השותף למאבק שמנהלים מורי הקונסרבטוריון על תנאי העסקתם ושכרם, ביקש להזמין משתי חברות פרסום שלטי חוצות הקוראים למרים פיירברג-איכר לא לתת יד לסגירת הקונסרבטוריון. שתי החברות, אשר להן חוזי התקשרות עם העירייה, סירבו לייצר את השלטים, בטענה כי קיבלו הוראה חד משמעית לא לפרסם תוכן נגד ראשת העירייה. העירייה: "זה ניסיון נוסף מצד הארגון לייצר מניפולציה"

במסגרת המאבק על תנאי העסקתם של המורים בקונסרבטוריון, ביקש ארגון המורים להציב שלטים הקוראים למרים פיירברג-איכר שלא לתת יד לסגירת הקונסרבטוריון. הארגון פנה לשתי חברות של שלטי חוצות, טקסי מדיה ומבט ראשון, אשר להן חוזה עם העירייה ומחזיקות בזכויות לרוב שלטי החוצות בעיר, וקיבל תשובה שלילית משתיהן, בטענה כי קיבלו הוראה חד משמעית מהעירייה לא לפרסם שלטים הכוללים תוכן נגד ראשת העירייה. חברת פרסום שלישית, דיל טוב, הסכימה להכין את השלטים ואלה יוצבו בימים הקרובים.

את המנגינה של הקונסרבטוריון אי אפשר להפסיק. שלט חוצות
את המנגינה של הקונסרבטוריון אי אפשר להפסיק. שלט חוצות

כבר חמש שנים ש-60 מורי הקונסרבטוריון העירוני טוענים לקיפוח בתנאי העסקתם ושכרם. לטענתם, הם עובדים ללא ימי מחלה, ללא אפשרות לצאת לשבתון, ללא פגרות וחופשות כמו שאר המורים, אורך השיעור שלהם הוא 60 דקות, שכרם לא עודכן זה 14 שנה ואינו כולל תוספת ותק, דרגה, גמולי השתלמות ותוספות שכר של הסקטור הציבורי וארגון המורים. בארגון הסבירו כי כ-60 מורים

הפגנה מול העיריה צילום איליה גויטין
הפגנה מול העיריה צילום איליה גויטין

בחודש האחרון מורי הקונסרבטוריון שובתים ותלמידיהם התגייסו למאבק והפגינו מספר פעמים מול העירייה. גם ארגון המורים העל יסודיים שותף למאבק, ולפני כשבועיים קיים שביתת אזהרה של יום אחד במערכת החינוך העל יסודית בנתניה. בשבוע שעבר שלח יו"ר הארגון, רן ארז, מכתב לכל המורים בנתניה, בו ציין בין השאר: "לא נשלים עם המצב שלפיו חברינו בקונסרבטוריון יהיו מורים סוג ב' ויקופחו בשכרם ובתנאי עבודתם. יש בינינו אחריות הדדית, ומורי הקונסרבטוריון אינם לבד".

השבוע עלה המאבק עוד מדרגה בעקבות סירובן של זכייניות שלטי החוצות שעובדות עם העירייה לפרסם את השלטים. מהארגון נמסר בתגובה: "בארגון המורים העל יסודיים ובקונסרבטוריון נדהמו מסתימת הפיות המתנהלת בעיר נתניה. במסגרת מאבק לשימור הקונסרבטוריון בעיר, פנה ארגון המורים לחברות שילוט חוצות להציב שלטים הקוראים לראשת העיר שלא לתת יד לסגירת הקונסרבטוריון בנתניה. החברות טקסי מדיה ומבט ראשון, שמחזיקות בזכויות לרוב שלטי החוצות בעיר, סירבו לבקשת ארגון המורים להציב את השילוט".

בעל חברת מבט ראשון, מוקי גרוסברג, מסר בתגובה: "החברה מחויבת לחוזה עם עיריית נתניה ופועלת על פי החוק".

בחברת טקסי מדיה סירבו להגיב.

מנכ"ל חברת דיל טוב, דני משיח, מסר: "ארגון המורים עדיין לא חתם על ההסכם ואין הזמנה מאושרת שלהם. החברה שלנו מציבה שלטים בשטחים פרטיים. לא נציב שלטים שבהם יש מסר אישי נגד ראשת העירייה, אבל כן נציב שלטים בהם הבקשה של המורים לא לסגור את הקונסרבטוריון".

"המורים משקרים"

בארגון המורים טוענים עוד כי בתגובה לשאלות של בוגרות תיכון בר אילן על המשבר עם מורי הקונסרבטוריון, ענתה פיירברג-איכר: "לא אתן למורים למוזיקה את מה שמקבל מורה בכיתה רגילה. אם רן ארז לא יירד מהעץ אסגור את הקונסרבטוריון… התלמידים עוברים שטיפת מוח על ידי המורים שמשקרים להם. אני עליכם (תלמידי מוזיקה) לא אשקיע את מה שאני משקיעה בתלמיד בית ספר רגיל".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "לצערנו, מדובר בניסיון נוסף לייצר מניפולציה מצידו של יו"ר ארגון המורים, רן ארז. חברות השילוט כפופות למגבלות כמו בכל חוזי זיכיונות הפרסום בישראל".

"לא אתן למורים למוזיקה את מה שמקבל מורה בכיתה רגילה. אם רן ארז לא יירד מהעץ אסגור את הקונסרבטוריון... התלמידים עוברים שטיפת מוח"
"לא אתן למורים למוזיקה את מה שמקבל מורה בכיתה רגילה. אם רן ארז לא יירד מהעץ אסגור את הקונסרבטוריון… התלמידים עוברים שטיפת מוח"

לגבי התשובה שנתנה ראש העירייה לבוגרות בר אילן נמסר מהעירייה: "למרות שהקונסרבטוריון הוא פרי חזונה של ראשת העירייה והצלחתו והמשך פעילותו חשובים לה ביותר, הרי שאם הגענו לנקודה זו, על אף נכונותה של ראשת העירייה לתוספת המשאבים המשמעותיים, המשמעות היא כפי הנראה שכלו כל הקיצים.

לגופו של עניין, בבר אילן העלו הבנות אפשרות שראשת העירייה תפחית את השקעתה בבתי הספר (במקרה זה בבר אילן) לטובת הגדלת ההשקעה בקונסרבטוריון. זאת בלי להתייחס כמובן לעובדה שראשת העירייה כבר הגדילה את תקציב הקונסרבטוריון באופן משמעותי ואישרה תקציב כולל בסך 2.5 מיליון שקלים, שמשמעותו גידול של כ-80 אחוז. ראשת העירייה איננה רואה לנכון לפגוע ולהפחית מאחד כדי להגדיל תקציב אחר. כמו כן, לצערנו, מועלות טענות מופרכות המנסות להשוות בין מורה של מערכת החינוך הפורמלית, המלמד כיתה עם לפחות 35 תלמידים, על כל המשימות והאתגרים הטמונים בכך, לבין מורה בקונסרבטוריון, המלמד, לרוב, באופן פרטני תלמיד אחד בלבד. הקונסרבטוריון העירוני הינו מוסד מפואר, מוכר וידוע בקרב אנשי המקצוע בכל הארץ, ויכולותיו מוכחות בכל אירוע בעיר ומחוצה לה, בהם באים לידי ביטוי האיכויות והיכולות של תלמידיו. עיריית נתניה ממשיכה לפעול ככל שביכולתה על מנת להביא לסיומו של הסכסוך לשביעות רצון כל הצדדים, בהם המורים, התלמידים והוריהם".

ביום חמישי שעבר הייתה אמורה להתקיים פגישה נוספת בין מרים פיירברג-איכר ליו"ר ארגון המורים רן ארז. ביום שני הבא יגיעו מורים, הורים ותלמידים בוגרים להעלות את הנושא בישיבת ועדת החינוך של הכנסת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות