fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נבחרה מועצה דתית בנתניה אחרי 17 שנים שלא פעלה

דוד שולמן (צילום: רותי ברמן)
דוד שולמן (צילום: רותי ברמן)

מועצת העיר כינסה בשבוע שעבר בדחיפות ישיבה שלא מן המנין כדי להביא לאישור את הרכב המועצה הדתית נתניה וזאת לאחר שחבר מועצת העיר ד"ר ישראל שיטבון הגיש בג"צ נגד העיריה על כך שכבר 17 שנים אין בנתניה מועצה דתית נבחרת מכהנת. במהלך כל השנים פעלה המועצה על יד מינוי של משרד הדתות.

הרכב המועצה שאושר כולל את: נציג הרב הראשי לנתניה: אשר אוחנה שהיה בעבר שר הדתות הוא מקורבו של השר אריה דרעי כנראה יבחר ליו"ר המועצה. נציגי הרשות והשר לפי הפילוח הסיעתי כפי שנקבע על ידי המשרד לשירותי דת הם: נציגי סיעת נתניה אחת בראשות מרים פיירברג איכר: תרצה גרינפלד, עובדיה כבודי ודוד שולמן.

דוד שולמן (צילום: רותי ברמן)
דוד שולמן (צילום: רותי ברמן)

שתי נשים נבחרו למועצה
שתי נשים יכהנו במועצה הדתית הנבחרת והן: תרצה גרינפלד, אשר שימשה בעבר בתפקיד ראש מנהל חינוך בעיריית נתניה ואורה רבין, נציגת "ישראל בתינו".

תרצה גרינפלד (צילום: רותי ברמן)
תרצה גרינפלד (צילום: רותי ברמן)

רבין, חילונית, עלתה לארץ בשנות ה-90 ועוסקת בפעילות ציבורית למען נתניה. זו לא הפעם הראשונה שיש אישה בהרכב המועצה הדתית בנתניה. גילה ג'ויס ברנר, אישה רפורמית היתה נציגה של מרצ בשנות התשעים במועצה הדתית בנתניה. "אז לא היה פשוט להכניס אישה למועצה הדתית" אומרת היום שוש ערער מי שהיתה אז חברת מועצת העיר מטעם בג"צ. "הגשתי בג"צ ולוויתי אותה לישיבת המועצה הדתית. אפילו ח"כ גפני מיהדות התורה בא לכאן כדי להביע התנגדות. אחרי שנבחרה היו בקושי ישיבות כי היה בלאגן גדול ואם איני טועה המועצה הפסיקה לתפקד ופורקה".

 

אורה רבין (תילום: אדואדר שטרן)
אורה רבין (תילום: אדואדר שטרן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות