fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת תנו לחיות לחיות: "לעצור את סיורי בעלי החיים בחי פארק"

נאקה מהחי פארק, נשכה ילדה בת 6 במהלך סיור גמלים בצהרי שבת. מנכ"ל החיפארק: "נפיק לקחים, בינתיים, בשבת הקרובה לא יהיו סיורים". עמותת תנו לחיות לחיות וחבר מועצת העיר אבי רוטמן: "לעצור את סיורי בעלי החיים"
בקרוב יחנוך גם את דובי הקואלה? החי-פארק (צילום: עיריית קרית מוצקין )
בקרוב יחנוך גם את דובי הקואלה? החי-פארק (צילום: עיריית קרית מוצקין )

בשבת האחרונה, הוציא מזג האוויר הקיצי רבים מתושבי הקריות, לבקר בפארקים השונים באזור. גם בחי פארק בקרית מוצקין ביקרו אנשים רבים והפארק המה ממשפחות וילדים שבאו לצפות בבעלי החיים.

במהלך סיור רכיבה על גמלים, המתקיים כחלק מהשגרה בפארק, לפתה אחת מהנאקות את רגלה של ילדה כבת 6, שישבה על הגמל שלפניה. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, שצילם אחד מהנוכחים, ניתן לראות בבירור איך הנאקה לופתת את שפתיה סביב קרסולה של הילדה המבוהלת, שמנסה להשתחרר מאחיזתה וצורחת באימה.

בתוך שניות ספורות, ניתן לראות בבירור בסרטון, שמנהל גן החיות יגאל פדידה מצליח להוריד את הילדה מהגמל ולהרגיע את הנאקה. הילדה קיבלה טיפול רפואי ראשוני על ידי חובש של החי פארק ולאחר מכן נלקחה לבדיקות בבית החולים.

בקרוב יחנוך גם את דובי הקואלה? החי-פארק (צילום: עיריית קרית מוצקין )
החי-פארק (צילום: עיריית קרית מוצקין )

"נאקה שהייתה כחלק מסיור הגמלים בפארק לפתה את השפתיים על הרגל של ילדה כבת 6, אם הנאקה הייתה נושכת זה היה יותר חמור", אמר השבוע מנכ"ל החי פארק אורן גולדברג. "הילדה צרחה מהפחד, אבל הורידו אותה מהגמל די מהר.  החובש שלנו בדק אותה ולאחר מכן לקחו אותה לבית החולים, שם בדקו אותה וראו שהכל בסדר ונתנו לה זריקת טטאנוס".

לדברי גולדברג זוהי הפעם הראשונה שקורה דבר שכזה במהלך סיור בעלי חיים בפארק. "אנחנו לא יודעים מה גרם לנאקה לעשות את זה, כרגע אנו בודקים. יכול להיות שהנאקה הייתה מיוחמת, יכול להיות שהיא חשבה שהילדה משחקת איתה, הרי אם היא הייתה רוצה לתת ביס חזק לילדה, היא הייתה נותנת. עצם הפחד וההיסטריה שהילדה נכנסה וזה שהיא ניסתה למשוך את הילד מהלפיתה של הנאקה, אבל לא קרה משהו רציני".

לדברי גולדברג בעקבות המקרה, לא יתקיימו בשבת הקרובה סיורי בעלי חיים, עד שהנהלת הפארק תסיים את הבדיקה ותסיק מסקנות.  "מדובר בסיור יחסית בטוח שמתקיים כבר הרבה מאוד זמן וכרגע אנו בודקים ומפיקים לקחים. בשבת הקרובה לא יהיו סיורים, ואחרי שנסיים את הבדיקה, נחליט לגבי מה יהיה בהמשך".

"הגמל נושך כי הגמל סובל"

בעקבות נשיכת הילדה, יצאו השבוע בעמותת "תנו לחיות לחיות" לעצור לאלתר את השימוש בבעלי חיים לצורכי רכיבה ושעשוע של המבקרים בפארק. "ניכר שהגמל בסרטון נמצא במצוקה קשה ואיך אפשר שלא?", אמרה מייסדת העמותה אתי אלטמן. "הוא כלי שעשועים כמו מתקן בלונה פארק. ימים שלמים שהוא 'משמש' לרכיבה של ילדים ומבוגרים. התנאים הללו רחוקים מלהיות אידאליים לכל בעל חיים. הגמל נושך כי הגמל סובל ואת הסבל של בעלי החיים חייבים להפסיק. כפי שהפסקנו בעבר את קרבות התנינים ואת מופעי הקרקסים, זו המטרה הבאה שלנו".

אלטמן חברה בנושא אל אבי רוטמן חבר מועצת קרית מוצקין ופנתה למשרד החקלאות, למשרד להגנת הסביבה ולשדולת בעלי החיים בכנסת, בבקשה להתקן תקנות וחוקים שייאסרו את המשך הפעילות. "יש הוראות מאוד מפורטות בתקנות שחלות על רכיבה על בעלי חיים", אמרה אלטמן. "ספק אם מקיימים אותן שם. מהדיווחים שקיבלנו בעלי החיים במתחם סובלים גם מאלימות, ממפגעי רעש ומתנאים לא נאותים בניגוד לכללים ולתקנות. אני קוראת לגורמי אכיפת החוק לבצע במקום ביקורת מיידית בליווי העמותה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות