fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מ-1 בינואר: רכיבה על אופניים חשמליים עם רשיון מיוחד

אכיפה אופניים חשמליים. צילום: דוברות עיריית קרית אתא
אכיפה אופניים חשמליים. צילום: דוברות עיריית קרית אתא
ילדים על אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק
ילדים על אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק

החל מ-1 בינואר 2019 תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים, למי שאין ברשותו רישיון נהיגה או טרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או קורס ייעודי לרכיבה על אופניים חשמליים. משרד התחבורה קבע דרגה חדשה למבחן התיאוריה של אופניים החשמליים (A3). מבחן התיאוריה היעודי יכלול 30 שאלות מקצועיות הקשורות לרכיבה נכונה על אופניים חשמליים, שימוש בדרך וחוקי התעבורה.  מי שיעבור בהצלחה את הבחינה יקבל היתר נהיגה מיוחד לרכיבה על אופניים חשמליים.

החל מהשבוע ניתן לבצע מבחן תיאוריה יעודי, המותאם לרוכבי אופניים חשמליים. זאת, בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ להתנות החל מ-1 בינואר 2019, רכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד. תלמידי התיאוריה ידרשו להנפיק בתחנת הצילום כרטיס תלמיד (טופס ירוק) לצורך ביצוע מבחן התיאוריה עבור מבחן האופניים החשמליים. לאחר צילום הנבחן ומילוי הטופס, ניתן לגשת לבחינה בכל אחד מ-45 מרכזי בחינות התיאוריה, הפזורים בכל רחבי הארץ, מקרית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום.
תלמידי נהיגה שיעדיפו לבצע מבחן עיוני רגיל, יכולים לגשת למבחן התיאוריה מגיל 15 וחצי, זאת בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי השר כץ. "מבחן התיאוריה לרוכבי אופניים נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים והן כהולכי רגל", אמר השר כץ. יצוין כי לפני כחודש וחצי אישרה הממשלה הצעת החלטה שהוגשה על ידי ראש הממשלה  והשר כץ, המאמצת את התכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים ומשתמשי הדרך. התכנית מתכללת את הפעילות של כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא האופניים החשמליים ומתייחסת לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים.
התכנית הלאומית כוללת בנוסף פעולות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים. זאת, לצד הגברת ההסברה בקרב הרוכבים וההורים. בין היתר, מדובר בתיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים, המחמירים את הענישה על הפרות חוק ברכיבה על כלים דו גלגליים חשמליים ועל שיווק של כלים בלתי תקניים, בניגוד לתקנות התעבורה.
סמנכ"ל אגף התנועה במשרד התחבורה,אבנר פלור, ציין כי משרדו, בשיתוף משרד החינוך והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הרחיבו את הלימודים התעבורתיים בתיכונים העל יסודיים והטמיעו במסגרתם גם את לימודי הרכיבה הנכונה על אופניים חשמליים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות