fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתכון מנצח

אבי שקדי מבשל. התגובות מהללות (צילום: עצמי)
אבי שקדי מבשל. התגובות מהללות (צילום: עצמי)

אם אבי שקדי מוכר לכם ולא הבנתם למה, אולי כדאי שתבדקו בפייסבוק * שקדי מעלה מתכונים מצולמים ברשת האינטרנט וזוכה לאלפי תגובות מפרגנות * בקרוב הוא גם יקבל תוכנית אינטרנטית מיוחדת שבה יציג את המתכונים * במקביל הוא ממשיך ללוות את הפועל חדרה לכל מגרש בארץ ולשדר את המשחקים בדף הפייסבוק של הקבוצה

 

אין כמעט חדרתי שלא מכיר את אבי שקדי. אולי לא כולם יודעים איך נראה, אבל לבטח נתקלו בו ברשת האינטרנט. או במתכונים שהוא מעלה דרך קבע בדף הפייסבוק שלו, או בשידורי המשחקים של הפועל חדרה/אולגה, אותם הוא מעביר ישירות מכל מגרש ברחבי הארץ.

אבי שקדי מבשל. התגובות מהללות (צילום: עצמי)
אבי שקדי מבשל. התגובות מהללות (צילום: עצמי)

לא במטבח של אמא

שקדי, 53, יליד חדרה, למד בבית הספר היסודי צפרירים בשכונת ברנדס, בה גר, ולאחר מכן בתיכון חדרה. בבצבא שירת בצנחנים ובחיל מודיעין. במהלך השלמת קורס קציני מודיעין נהרג אביו בשירות מילואים במארב מחבלים בלבנון (בן 47, החלל המבוגר ביותר במלחמת לבנון הראשונה). מאז, כך מעיד שקדי, השתנו חייו מקצה לקצה: "ביום אחד התבגרתי והפכתי מנהל העניינים בבית ואב לאחותי ואחי הצעירים ממני, ולעזר לאמי, שהתקשתה להתאושש מהטראומה הפתאומית כל כך".

שקדי השתחרר בדרגת סגן לאחר כשנה בקבע, למד לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה (מדעי המדינה ולימודי א"י). ב~1988, עם סיום לימודיו, נישא לשרית בת חדרה שהפכה לימים לרופאת שיניים. הזוג עבר למספר שנים לירושלים, בעקבות לימודיה של שרית. "עם נישואי התחלתי לאט לאט להתאהב במטבח, בבישול ואפייה. בבית, אמי לא נתנה לי להיכנס למטבח, וגם בשנים הראשונות לנישואי לא כל כך מצא חן בעיניה הרעיון שאני מבשל ואופה", הוא מספר איך התחיל עם נושא הבישול.

אבל בינתיים זה נשאר כתחביב. "לימים נולדו לי שתי בנות, מור ורוני, ושבנו לחדרה. תחילה עבדתי כאיש מכירות בחברת תרופות וב~1996 החלטתי להיות עצמאי בתחום שאני אוהב, גינון. הקמתי עסק שבשיאו העסיק 10 עובדים באזור השרון".

אז בוא נתקדם לעבר מה שאתה עושה היום.

"עם הזמן ועם התפתחות האינטרנט, התחלתי להתעניין באתרים ברשת שבהם העלו אנשים מתכונים ושיתפו מידע בנושא. פתאום גיליתי שאני יכול להכין לבד בבית דברים שבחיים לא חשבתי שאכין לבד כמו לחמניות, חלות, עוגות שמרים, חומוס, פלאפל, גלידה ועוד ועוד. ממש התאהבתי בנושא וחברתי למספר בשלנים ובשלניות, עם העלאת האפשרות לצלם מתכונים ולהעלותם ביוטיוב. התחלתי לצלם את עצמי בסרטוני הדרכה עם משקולות _ עוד תחום חביב עליי, ולאחר מכן קיבלתי ביטחון גם בנושא הבישול והאפייה והצעתי לבשלנים ובשלניות, להעלות את המתכונים שלהם בצורת סרטון ברשת היוטיוב וכמובן לתת להם קרדיט. הם נענו בחיוב, אנשים התחילו להתאהב בסרטונים, כי הם היו פשוטים, מוסברים היטב, וכל אחד פתאום מצא שגם הוא _ עם הידיים השמאליות שלו _ יכול לנסות ולהצליח, תוך שהוא מתחקה צעד אחר צעד אחרי מה שאני עושה".

איך היו התגובות?

"לאט לאט נוספו לי עוד ועוד חברים בפייסבוק, עד שהגעתי למלוא המכסה. נשים וגברים חושבים שאני בשלן מדופלם, מהללים ומשבחים ומודים לי מדי יום ביום. אני מאוד נהנה מהנתינה לזולת, ותמיד עונה ומשיב בסבלנות רבה, זוכר מהיכן התחלתי. רכשתי גם מצלמת וידאו משופרת באיכות צילום HD הוספתי חצובה ואף עשיתי כמה עשרות סרטונים בשידור חי בפייסבוק שזכו לאלפי צפיות ולפרגון רב.

עם הזמן, גם התחלתי להעלות מתכונים משל עצמי, עם אותו קונספט של מתכונים פשוטים להכנה, עם חומרים נגישים, לא יקרים ועם תוצאות בטוחות. זה מוכיח את עצמו".

מה אשתך אומרת?

"אישתי מפרגנת מאוד לכל הבילוי שלי במטבח, שחוסך ממנה את העבודה שהיא לא ממש אוהבת. היא קצת מלינה על מתכונים 'שמנים מדי', אך בגדול מפרגנת, וזה מאוד קשה לפולנייה…".

בקרוב תוכלו לפגוש את שקדי מגיש תוכנית בישול בערוץ אינטרנטי חדש. "לאחרונה פנו אליי מערוץ שנקרא NOW, והוא מפעיל מיזם של טלוויזיה אינטרנטית ביוזמתו של ד"ר אמיר גילת, לשעבר יו"ר רשות השידור. הם מפעילים ערוץ אוכל ובתוכו שילבו סרטון שלי וככל הנראה ימשיכו בכך. מדי פעם מציעים לי גם להשתתף בתחרויות בישול/אפיה בטלוויזיה, אך אני לא אוהב את הרעיון. בעבר השתתפתי בתוכנית "מי רוצה להיות מיליונר" וכנער בתחרות חידונים שנקראה 1,2,3 בול בהנחיית מני פאר ז"ל, וזה בהחלט הספיק לי. אני הרבה יותר נהנה מהנינוחות של המטבח הביתי, לא מבין ולא מאמין בבישול ואפייה איכותיים תחת לחץ. זה רק משרת את הרייטינג ולא את הענף".

חולה על כדורגל

מעבר לאהבה למטבח, שקדי גם חולה על כדורגל ומלווה את הפועל חדרה/אולגה. הוא גם הצלם הקבוע של הקבוצה, ומעביר את המשחקים בשידור ישיר בפייסבוק.

אבי שקדי מצלם כדורגל (צילום: שלומי גבאי)
אבי שקדי מצלם כדורגל (צילום: שלומי גבאי)

שקדי: "מזה שנים רבות אני אוהד של הפועל חדרה בכדורגל. תחילה גם שיחקתי בה ככדורגלן, אחר כך עברתי לכדורסל, בכלל אני עוסק בספורט כל חיי. ליוויתי את קבוצת הכדורגל בהערצה רבה כששיחקה בליגה הראשונה ועם השנים ליוויתי אותה בצער רב עם הידרדרותה לשפל עד לליגה ב'. בשנים האחרונות, עוד בהנהלה הקודמת, התחלתי לצלם את משחקי הקבוצה ולהעלותם ביוטיוב, הקמתי אתר חדש לקבוצה בפייסבוק ועד היום אני מנהל אותו. הוא למעשה מנקז את כל הפעילות של המועדון ומלא בתכנים ומידע, כיאה לקבוצה בליגת העל ולא לקבוצה בליגה א'.

"עם רכישת המועדון על ידי העירייה החלטתי להרחיב את פעילותי במועדון, כי האמנתי שתמה התקופה של התנהלות לא ספורטיבית ולא הישגית של המועדון. הצעתי את שירותי כדובר המועדון ונענתי בחיוב, וכך זה נמשך כשנה וחצי. אך תוך כדי העבודה, לא אהבתי את ההתנהלות של האנשים במחיצתם עבדתי והקש ששבר את גב הגמל היה כתובות נאצה שפרסמו נגדי על קירות האיצטדיון _ בשל העובדה שעמדתי בחזית כדובר והרבה החלטות של המועדון יצאו כאילו מפי, והמועדון לא נתן לי גיבוי הולם. פרשתי מהתפקיד וגם הפסקתי לצלם את משחקי הקבוצה. אולם אהדתי למועדון לא חדלה ומאז שעזבתי את התפקיד הרשמי, אני מצלם בשידור חי את משחקי הקבוצה לאתר הפייסבוק שלנו, עושה זאת באהבה עצומה ובתנאים לא תנאים שמאפיינים את ליגה א'".

מה התכנון למשחק העונה בשישי הקרוב?

"הגענו ליישורת האחרונה, ולמרות הביקורת הרבה שיש לי על התנהלות המועדון, מסתבר שנוכח רמת הליגה החלשה, עצם העובדה שבמועדון יש חלק ניכר של שחקנים שמשחקים יחד כבר מספר שנים ושאליהם חברו בצורה די מוצלחת עוד מספר שחקני רכש, והמועדון מתנהל כמו משפחה מלוכדת, די בהם כדי להביא אותנו כפסע מעליית ליגה. לדעתי השנה זאת השנה שלנו.

"המשחק מול רובי שפירא חיפה מעורר עניין עצום. זה יהיה אירוע מכונן, שלא היה כמותו כבר שנים, שיביא לאצטדיון כ~2500 צופים שימלאו כל חלקה טובה בו, ובסיומו ננצח בעזרת הדבק ההקרבה והאהבה ונגשים את החלום של עלייה לליגה השנייה וחזרה למרכז מפת הכדורגל בארץ".

מה הלאה?

"לגבי העתיד, אני מקווה להמשיך ולעשות את כל מה שאני אוהב, להמשיך עם רעיונות חדשים שצצים ועולים אצלי בצורה ספונטנית, ואני מקווה שזה יהיה בהצלחה. מה שבטוח הוא שלא אתן לשום דבר להפריע לי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות