fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משפחת סגול מוכרת את כתר פלסטיק לפי שווי של 7 מיליארד שקלים

מפעלי כתר בכרמיאל צילום אלכס הובר
מפעלי כתר בכרמיאל צילום אלכס הובר

משפחת סגול מוכרת את השליטה בחברת כתר פלסטיק (80%) לידי קרן השקעות BC Partners לפי שווי של כ-1.7 מיליארד דולר. משפחת סגול תישאר עם החזקה של 20%. בכך גברה BC Partners על קרן ההשקעות CVC ובנק ההשקעות גולדמן סאקס שחברו יחדיו לצורך העסקה.

שנתיים לאחר שתהליך המכירה של כתר פלסטיק יצא לדרך נמכרת החברה לקרן הקטנה ביותר שהתמודדה במכרז, בי.סי פרטנרס. הקרן רוכשת 80% ממניות החברה, שבבעלות מלאה של האחים סמי ויצחק סגול, תמורת 1.7 מיליארד דולר.

הקרן תרכוש 80% ממניות כתר, כשהאחים סמי ויצחק סגול ימשיכו להחזיק ב־20% מהמניות. תמורת המכירה תתחלק ביניהם באופן שווה. האחים יוכלו למכור את מניותיהם הנוספות תוך שנתיים עד שלוש מיום המכירה, באמצעות הנפקת החברה באחת הבורסות בעולם. היקף העסקה, 1.7 מיליארד דולר, עשוי לגדול ל־2 מיליארד דולר, אם החברה תעמוד באבני דרך עתידיות. הקרן הרוכשת קיבלה בלעדיות, העסקה אמורה להיחתם תוך 10 ימים והשלמתה צפויה עד אוקטובר.

לכתר פלסטיק 19 מפעלים ברחבי העולם מתוכם חמישה בעיר כרמיאל, מחסנים, כלי עבודה, ריהוט גן , מוצרים לפעוטות. הארבעה העובדים בשיטות מסורתיות, והחמישי מפעל בטכנולוגיה מתקדמת. מפעלי קבוצת כתר הינם המעסיק הגדול ביותר בתעשייה בעיר.

מפעלי כתר בכרמיאל צילום אלכס הובר
מפעלי כתר בכרמיאל צילום אלכס הובר

בנוסף לכך , לכתר חשיבות קהילתית ומעורבות במשך כל שנות קיומה בעיר , מעל לשלושים. במשך השנים תרמה משפחת סגול כל שנה מלגות לסטודנטים מהעיר. בנוסף כתר מאמצת את עמותת מפעלות חינוך וחברה- ארגון חברתי-ספורטיבי-חינוכי ייחודי, הגדול ביותר בישראל, העוסק בספורט בכלל ובכדורגל בפרט כאמצעי חינוכי וערכי. העמותה הוקמה בשנת 1997 והיא פועלת ב-400 ישובים יהודים ולא יהודים בקרב כ-30,000 ילדים, נערים ובוגרים, תוך התמקדות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל.

עובדי החברה אינם מאורגנים בהסתדרות, אך יחסי העבודה בקבוצת המפעלים  היו תמיד טובים , לחברה כוח אדם וותיק מאוד הן בדרג הניהולי והן בקווי הייצור, המעיד על כך.

כתר מובילה במונחים עולמיים בתחום מוצרי פלסטיק לבית ולגן בשיטת עשה זאת בעצמך. לחברה 19 מפעלים בעולם, בכלל זה בישראל, אירופה וארה"ב.

כתר הוקמה ב-1948 על ידי אביו של סמי סגול, יוסף, ושותפים מבית מלאכה קטן באזור שוק הפשפשים ביפו. בשנת 1971 רכש יוסף את המפעל משותפיו, וזמן קצר לאחר מכן השתלב בו בנו, סמי, שסיים לימודי הנדסת כימיה בטכניון. סמי סגול הכניס לעסק קווי יצור מבוססי אוטומציה. מוצר הדגל של החברה היה כיסאות פלסטיק, וכבר בשנות השמונים למדה החברה את כוחה של תחרות מיבוא, כשנאלצה לחתוך מחירים בעשרות אחוזים כדי לא לאבד נתח שוק.

אולם, לצמיחה באמצעות העתקה מגבלות משלה, וכתר החלה לנקוט לפני כ-20 שנה ברכישת חברות בינוניות מתחרות, בעיקר כאלה שנקלעו לקשיים. בין הרכישות הבולטות ניתן לציין את אליברט הצרפתית שנרכשה ב-2003 ואת חטיבת כלי הבית של ראברמייד האמריקאית, שנרכשה ב-2005.

אף שהחברה צמחה לממדים בינלאומיים, הניהול בה נותר במתכונת משפחתית, דבר שהביא לכך שהחברה לא מיצתה את מלוא הפוטנציאל של פעילותה ברחבי הגלובוס. לדוגמה, עובדים לשעבר בחברה ציינו כי הניהול הרופף לא היה אחיד בכל מפעלי החברה – והפך לא פעם לנטל כשהתברר שמתבצעות עסקאות בחו"ל שאינן על פי התרבות הניהולית שסגול רצה להטמיע.

תגובת קבוצת כתר פלסטיק: "וזה מה שנוכל לומר בשלב זה: משפחת סגול דואגת לרווחתם ותעסוקתם של עובדי כתר, כפי שעשתה תמיד. העסקה עדיין לא הושלמה וכל מידע בנוגע אליה בשלב זה הוא בגדר שמועות וספקולציות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות