fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משיאי המשואות לתפארת כרמיאל

עדנה שושן צילום אלכס הובר
עדנה שושן צילום אלכס הובר

לתפארת מדינת ישראל

רבות דובר השנה על מדליקי המשואות לרגל יום העצמאות ה – 70 למדינת ישראל. היו ויכוחים ודיונים רבים לגבי מי צריך להדליק את המשואה פה בצפון, החלטנו לקיים טקס משואות אלטרנטיבי, כדי לתת לאנשים שמגיע להם, להשיא משואה על פועלם במהלך השנים.

עדנה שושן צילום אלכס הובר
עדנה שושן צילום אלכס הובר

לכבוד מערכת החינוך בישראל

ד"ר בחינוך יעקב לנדסמן, בוגר הפנימיה הצבאית של הראלי בחיפה ובעל שלושה תארים בחינוך וייעוץ ארגוני למערכות חינוך. הקים וניהל את בית הספר התיכון הורוביץ. היום, הוא מנחה מנהלים חדשים, מדריך השתלמויות, מפתח חומרים ומנהל פדגוגי למספר תוכניות. בעברו היה סגן ראש המועצה המקומית בטרם הוכרזה כעיר וסגנו של ראש העירייה הראשון ברוך ונגר, וכן כמנהל מחלקת החינוך. לנדסמן יצא בשליחויות חינוך לברזיל ולארצות חבר העמים, שם סייע בהקמת בתי ספר, בהדרכת מורים ובכתיבת חומרי לימוד. כתב מספר ספרי לימוד וספרים על כרמיאל, מנחה את טקס יום הזיכרון למעלה משלושים שנה.

"אני משיא משואה לכבוד מערכת החינוך בישראל, מערכת שאינה מפסיקה להתחדש, שמתמידה בהתפתחות ובוחנת שוב ושוב את דרכה. מערכת חינוך שבמטרותיה מציבה תמיד גם את הערכים, החברה, האחר והשונה, לצדם של ההישגים הלימודיים. דגש מיוחד אני רוצה לשים על המעשה הגדול של פיתוח וחיזוק השפה העברית גם כשפת אם וגם כשפה נוספת הן בישראל בקרב האוכלוסיות השונות והן בתפוצות העולם היהודי, למערכת זו הקדשתי את רוב שנות חיי ובה אני גאה, לתפארת מדינת ישראל".

משה אשכנזי צילום אלכס הובר
משה אשכנזי צילום אלכס הובר

לכבוד העיר כרמיאל

עדנה שושן, בעלת עסק בתחום המזון, עוסקת לאורך השנים בהתנדבות בחלוקת מזון לנזקקים, בתיאום עם המינהל לשירותים חברתיים בעיריית כרמיאל, לסיוע במתן ארוחות חמות לנזקקים מדי יום. היא פעילה חברתית העוזרת למשפחות קשות יום בתרומת אוכל מידי יום ביומו, אך לא רק, נבחרה ליקירת העיר בשנת 2017.

"אני משיאה משואה לכבוד עירי האהובה כרמיאל. לכבוד יישובי הפריפריה כולה. לכבוד המשפחות היקרות שהוחלשו כלכלית בתקווה ליציאתם ממצבם. לכבוד האנשים הטובים שמסייעים בלב חפץ למשפחות ובעיקר בכרמיאל. לכבוד תושבי העיר הוותיקים-החלוצים, והתושבים החדשים. לכבוד ילדי כרמיאל וצעיריה היקרים. לכבוד החיילים תושבי העיר בעבר ובהווה ולזכרם של בני ובנות כרמיאל שנפלו במערכות ישראל. לכבוד כל חיילי וחיילות ישראל. לכבוד המתנדבים הרבים בכרמיאל בכל תחומי החיים, ביניהם מד"א, כיבוי האש, המשטרה והשיטור העירוני. לתפארת מדינת ישראל".

אהרן סולומון צילום אלכס הובר
אהרון סולומון צילום אלכס הובר

למען הנתינה לחלשים

אברהם חלווה, יוצא חיל הצנחנים שצנח בקרב המתלה, היה בין חלוציה ומייסדיה של העיר כרמיאל. בשלושת העשורים האחרונים הוא עומד בראש האגודה למען החייל, עושה ימים כלילות לרווחתם של החיילים בני העיר. במקביל, הקים עם חבריו את אתר "חץ שחור" לשימור מורשת הצנחנים במועצה האזורית שער הנגב.

"אני משיא משואה זו לכל האנשים שמסוגלים לתת ונותנים מיכולתם מרצונם וממונם, כדי לעזור לאנשים החלשים יותר. לחיילים בני כרמיאל העושים חיל בכל מקום שהם נמצאים. לזכרה של אשתי חנה שליוותה אותי בכל 62 שנות נישואינו והלכה לעולמה. ולתפארת מדינת ישראל".

אברהם חלווה צילום אלכס הובר
אברהם חלווה צילום אלכס הובר

לכבודם של ותיקי ומקימי העיר כרמיאל

משה אשכנזי, עוטר בשנת 1973 בעיטור המופת מהרמטכ"ל רא"ל דוד אלעזר, על תקרית שארעה בשנת 1969, עת שימש מפקד סיור, במהלכה נפצע אך המשיך להילחם ולפקד על חייליו תחת אומץ לב.

"אני משיא משואה זו, לכבודם של ותיקי ומקימי העיר כרמיאל, אשר הגיעו מכל קצוות הארץ והעולם, כדי לייהד את הגליל. יישר כח על עמלם ופועלם. לזכרו של ד"ר פז, רופא הילדים הראשון, שנפל במילוי תפקידו. לזכרו של דני ילירד, בן כרמיאל הראשון שנפל ולזכרם של כל חללי צהל לדורותיו. ולתפארת מדינת ישראל".

אריה שחר צילום אלכס הובר
אריה שחר צילום אלכס הובר

לכבוד התלמידים

טובה פרי היא אשת חינוך מוותיקי העיר, ניהלה את חטיבת הביניים הראשונה בכרמיאל. בהמשך עבדה במחלקת החינוך בעירייה ופיתחה את מערך החינוך המיוחד, הקימה לראשונה בעיר כיתות חינוך מיוחד, גני חינוך מיוחד, בית ספר לחינוך מיוחד וכיתות לאוטיסטים. במסגרת עבודתה ייסדה בעיר את המועדוניות המשפחתיות לילדים ממשפחות נזקקות.

"אני מדליקה משואה זו לזכרם של הוריי, ניצולי שואה שהיו מבוני הגליל ואנשי חינוך ועבודת אדמה. לכבוד מערכת החינוך בכרמיאל, מוביליה והמחזקים אותה. ובמיוחד לכבוד מערכות החינוך המיוחד והמערכת הדואגת לביקור סדיר ומניעת נשירה בעיר. בראש ובראשונה לכבוד התלמידים שהם המהות והלב. לכבוד משפחותיהם של הילדים ובני הנוער, התומכות בהם ומשמשות שותפות של המערכת. לכבוד המחנכים שנותנים את ליבם ומחשבותיהם ופועלים מתוך שליחות ערכית. לכבוד האמונה החזקה שכל תלמיד יכול ולכל תלמיד הזכות לקבל חינוך מותאם לצרכיו. האמונה הזו היא נר לרגליי והיא שהובילה אותי במהלך שנותיי במערכת החינוך בכרמיאל ולתפארת מדינת ישראל".

דר יעקב לנדסמן צילום: אלכס הובר
דר יעקב לנדסמן צילום: אלכס הובר

לכבוד המתנדבים

אריה שחר עבד במשך שנים בחברה להגנת הטבע, כמדריך ובהמשך ריכז את חוגי סיור וניווט של מחוז צפון והגולן. כיום הוא עובד ברשת המתנ"סים בכרמיאל בתפקיד מנהל מתנ"ס מגדים ומתנ"ס מרכז. זה 16 שנים ויותר, הוא מתנדב ביחידת החילוץ גליל-כרמל כחובש, שמטרתה לחלץ מטיילים שנקלעו לסכנה בשטח הררי, אזור הנחלים ועוד. בנוסף, הוא משמש כחובש בכיר במד"א בכרמיאל ולפני כארבע שנים הצטרף כמתנדב ליחידת החילוץ של עיריית כרמיאל. לפני שנתיים עוטר מתנדב מצטיין מרחב אשר מכרמיאל.

"אני משיא משואה זו של יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל לכבוד כל המתנדבים שמקדישים את זמנם הפנוי למען הזולת ללא ציפייה של תגמול חומרני או כלכלי. המתנדבים הינם אנשים ערכים, אכפתיים בעלי מוטיבציה גבוה שרואים את ערך הנתינה כחלק מתפיסת העולם הערכי שלהם. ברצוני לציין במיוחד את מתנדבי מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי בישראל ומתנדבי יחידות החילוץ של משטרת ישראל שבכל קריאה נענים במהרה בכל שעות היום הן אם זה בארוחת ערב משפחתיות, חגים ושבתות, במטרה להציל חיי אדם. בעיניי ההתנדבות תורמת לנפש סיפוק רב בחיים". אתם המתנדבים והמתנדבות הנכם קהילה חמה ומאוחדת הפועלת למעל הכלל בחברה ללא כל תמורה ועל כך אני מצדיע לכם. אני גאה להיות חלק מהמערך ההתנדבותי שרואה את העזרה לזולת כערך ראשוני חשוב ודרך חיים".

טובה פרי צילום אלכס הובר
טובה פרי צילום אלכס הובר

לכבוד התרבות

 מנכ"ל פסטיבל המחול, כשלושה עשורים, פעיל בנושא התרבות בעיר וכיום ראש מינהל התרבות. סולומון שהשיא את משואת התרבות בכרמיאל לפני שנים רבות.

"אני משיא את משואת התרבות בכרמיאל, שהודלקה לפני שנים רבות ועשתה את העיר למרכז תרבות ישראלי ועולמי. אני מבקש ממנהיגיה הבאים של העיר לשמור על משואה זו להמשיך ולקדם את נושא התרבות הנפלאה בעיר ולראות בכך את הנשמה היתרה שיש למקום. לתפארת כרמיאל ולתפארת מדינת ישראל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות