fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משבר האשפה בחדרה: "רק אני אשם"

בלעדי: מנכ"ל עיריית חדרה לוקח אחריות על משבר האשפה"לא צריך ועדת בדיקה, מספיק שראש העיר יגיד 'לך מפה', ואני הולך תוך שנייה"
יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)
יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)

פרשת האשפה מלווה את העיר חדרה למעלה מחודשיים. מאז כניסת החברה החדשה לתפקיד החלו הבעיות, שהעסיקו את התושבים ואת ראשי העיר באופן יום יומי. אין ספק בכלל כי מדובר במשבר הגדול ביותר של הקדנציה הנוכחית בשלוש שנות כהונתו של צביקה גנדלמן.

בשבוע שעבר, במהלך ישיבת מנהלי אגפים שגרתית, נקט מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, בצעד שלא רבים היו מסכימים לעשות, ונטל על עצמו את האחריות המלאה למשבר האשפה. אלא שזיגדון לא עצר פה, וירה באותה ישיבה לכל הכיוונים. הוא דיבר גם על מחדל הדוחות, שנחשף ב"חדשות חדרה" והחריף את המשבר בינו לבין המשנה לראש העיר, יו"ר תנועת ש"ס, בועז ביטון, כאשר תקף בחריפות אותו ואת יתר חברי המועצה הדתיים. זיגדון גם התייחס לשמועות על כך שיש כוונה לסיים את תפקידו.

 יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)
יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)

משבר האשפה

זיגדון אמר: "איך שקראו לי לוועדת האשפה אמרתי 'לא צריך ועדת בדיקה. כל האחריות עליי'. אני אחראי על ביטול ההסכם עם חברת ירא"ב, אחראי למכרז, לביצוע, לבחירה וכמובן לתפעול. אף אחד חוץ ממנכ"ל עירייה לא יכול לנהל אופרציה כזו. מתוקף סמכויות.

"זו אחראיות מלאה שלי. תקלה אישית גדולה מאוד שלי, ששיבשה את כל מהלך המכרז. הורדתי את תנאי הסף לחברות עם ניסיון ל-40 אלף תושבים. לא ציינתי שמי שבא עם ניסיון של 40 או 50 אלף יקבל רק אזור שמתאים לכמות הזו. מפה והלאה, מאחר ולא שמתי את המגבלה הזו של 100 אלך תושבים, נבחרה חברה שלא בדיוק מסוגלת בחודשיים האחרונים לטפל בפינוי האשפה בעיר הזו".

לאחר שנטל אחריות דיבר זיגדון על 'הסכינים בגב': "מאוד לא אהבתי את הסכינים בגב של חברי מועצה. 4 ימים אחרי שהתחלנו כבר אמרו להפקיע מהמנכ"ל את הטיפול באשפה. אז מי יטפל בזה? ככה לא מקבלים גיבוי. גם אם יש פאשלה, והיא שלי ולא של אף אחד אחר. גם במלחמת יום הכיפורים לא מעיפים רמטכ"ל ביום הראשון של המלחמה. נגמרת המלחמה, יש ועדת אגרנט, ואז מעיפים אותו. תנו לסיים, ואז גם נדע לענות לכל החכמים בגרוש".

בועז ביטון (צילום: פרטי)
בועז ביטון (צילום: פרטי)

דוחות

על פרשת הדוחות, שנחשפה ב"חדשות חדרה", אמר המנכ"ל: "אלוהים יודע מה האטרף שיצא על הדוחות. ביצענו את מדיניות ראש העיר. הוא רצה לשנות מדיניות, והוכחנו לו שעשינו זאת תוך 24 שעות. אחרי החגים נשב לחשיבה לגבי מדיניות חדשה, אם בכלל תהיה כזו. לא מבין איך נולדה סערת הרוחות, אבל אני אחראי לה".

המשך הדרך

בעניין האישי אמר זיגדון: "אני יודע ושומע הכל. אני יודע שגורמים עירוניים, קבלנים ועוד אנשים, במשך תקופה ארוכה, למעשה כל מי שדרכתי לו פה ושם על הרגל, וברוך השם בשלוש שנים האחרונות דרכנו ליותר מבן אדם אחד על הרגליים, מטפטפים לראש העיר שהמנכ"ל יכשיל אותו בבחירות. אני מכיר את זה מעדות אישית. יחסינו (עם ראש העיר) הם יחסים תקינים וענייניים. כל מי שירצה להזיז אותי מפה לא צריך להתאמץ. מספיק שראש העיר יגיד 'לך מפה', ואני הולך תוך שנייה".

על הדתיים

אחד הקטעים המעניינים בדבריו של זיגדון הוקדש לבועז ביטון. זיגדון התייחס בעיקר לפוסט שכתב עליו ביטון, לאחר ראיון ובו הוא תקף את חברי המועצה הדתיים. זיגדון אמר: "אני חייב להודות לבועז ביטון כי מעולם לא זכיתי לפרגון כל כך גדול בעקבות הפוסט שלו. חברי מועצה הדתיים כל הזמן מנסים, ולפעמים גם מצליחים, לעשות דברים לא חוקיים. כמו למשל לבקש כסף למוסדות שלהם, שהם מוכרים ואינם רשמיים. הם מקבלים כספים מהמדינה ולא דרכנו. אל המעיין, הרשת של ש"ס, מקבלת מאות מיליונים ממדינת ישראל והיא מחלקת כאוות נפשה ברשויות המקומיות. למרות זאת הם ממשיכים לבקש דברים לא חוקיים. קחו למשל את בי"ס תהילה. החליטו לקחת גן ילדים והכניסו לשם תיכון של בנות. כל הדברים האלה נעשים לאור היום. אף אחד לא עושה את זה במחשכים. בועז ביטון לא מספיק חכם אפילו לעשות את זה במחשכים אלא רושם מייל".

כאן זיגדון פנה בדבריו ישירות למנהלי האגפים: "יש שני דברים שאתם צריכים להיות מודאגים כאזרחים במדינת ישראל. מכך שמשנה לראש העיר אומר: 'אנחנו נסיר כל מכשול'. זה גם איום נגד כל אחד מכם. הכוונה שלו: היום אתה פה, מחר אתה שם, אנחנו פה לעולם ועד. הדבר השני הוא גם מאוד לא דמוקרטי, אבל אותו אחד שכתב אותו לא מספיק נבון להבין את הדקויות. הוא אומר שלטובת הציבור מותר לעשות דברים על העוקם. כלומר, אם אני גונב למען הציבור, זה בסדר. כל המגזר הזה עובד ככה. כשאני פועל עבור ציבור מסוים, מה זה אומר? לוקח מסקטור אחד לטובת מגזר אחר. זה צריך להדאיג אתכם כתושבים ואזרחים. ועוד דבר. מעולם לא אמרתי שעירייה היא עסק כלכלי. עירייה היא עסק חברתי. אבל היא צריכה להתנהל בדפוסים מקצועיים-עסקיים, וכאשר יש לה "רווחים" הם הולכים לטובת השקעה חוזרת בעיר. לטובת עוד ועוד פעילויות. לא למקומות שצועקים יותר, אלא למקומות שצריכים יותר".

תגובת ביטון: איש הזוי

בועז ביטון התייחס לדברים ואמר: "יעקב זיגדון הוא איש הזוי, ולא רק אני חושב ככה. לא אקדיש זמן ומחשבה לתגובה על דבריו, ואמשיך לפעול בכל כוחי על מנת להביא לסיום עבודתו בהקדם".

זיגדון אמר על דבריו של ביטון: "הדברים אינם ראויים לתגובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות