fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרלי קורא להרגעת הרוחות: "תעזבו את מי שלא ניצח"

רונן מרלי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
רונן מרלי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

נהריה נמצאת עדיין בשיכרון חושים מחגיגות הניצחון של ראש העירייה החדש אל"מ מיל' רונן מרלי. אמש (מוצ"ש) הגיע מרלי לחגיגות הניצחון בביתה של עובדת העירייה רותי נחום, מי שידועה במלחמתה מול ראש העירייה היוצא ז'קי סבג בשל פגיעה בפרנסתה. ילדיה של נחום אירגנו לאימם מסיבת ניצחון פרטית.

מרלי עלה לברך ואמר: "יש עוד המון עבודה לפנינו, עבודה של כל נהריה. יש לנו משימה ראשונה לחבר את כולם חזרה ביחד. היה קמפיין שלווה בשנאה והתקפות אישיות, בציבורים ואוכלוסיות. חשבתי שהדרך שהם בחרו היא לא נכונה, יש פה עיר וקהילה שיותר חשובים מהמנהיגים ואני לא האדם הכי חשוב בעיר. אני צריך לנהל את העסק כמו שצריך, הם הפסידו והם יודעים ולקחו הימור אישי גדול.  כל מי שמתמודד לוקח סיכון ומקריב מעצמו,  יש פה מהלך אמיץ להשפיע על ציבור ויש אחד מנצח. זהו נגמר, יוצאים  לדרך חדשה. לא להשמיץ את אלו שלא הצליחו להיכנס ולא להשמיץ את אלו שלא נבחרו. זו לא דרכנו,  גם ככה הם הפסידו".

מאז מערכת הבחירות ביום שלישי, פעילים מכל הקבוצות הפוליטיות נמצאים בלחץ רגשי גדול  לאחר 30 שנות שלטונו של  ז'קי סבג.  הקבוצה של מרלי חוגגת ניצחון גדול אך לצידם יש קומץ של פעילים שמקניטים את אלו שלא זכו ברחוב וברשת החברתית.  עובדי עירייה התרעמו כי פעילים מגיעים לבניין העירייה ומקניטים, שולחים הודעות: כמו "תתחילו לארוז", "אכלתם אותה" ועוד. כמו כן תלונה אחת הוגשה במשטרה לאחר מספר איומים ממקור אנונימי.

גם סרטון ההפסד של סבג, ערב הבחירות באמירתו כי: "תושבי נהריה הם כפויי טובה", לא יורד מסדר היום.  פעיליו קוראים למחול לו בשעת כעסו.  פעיל נוסף  שלא נמנה על מחנה מרלי כתב: "אני מאוכזב לראות שמנצחים עסוקים בקבוצות פייסבוק בהשמצות של אלו שלא הלכו לצידם. זה בזוי ולא במקום. כך לא מתנהגים מנצחים כל כך מאכזב לראות פינקסנות והתחשבנות חשבתי שזה עניין עבר של נהריה".

מרלי בערב ניצחון. בחירות 2018 בנהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מרלי בערב ניצחון. בחירות 2018 בנהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
תניחו למפסידים. הקהל חוגג ניצחון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
תניחו למפסידים. הקהל חוגג ניצחון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הציבור הדתי חשוב ולא המנהיג

מרלי התייחס באירוע של נחום גם לסקטור הדתי, וטרם ידוע האם מתקיימים מגעים עם סיעות: ש"ס ואור לתורה לכניסה לקואליציה רחבה.  בקבוצות בפייסבוק  תושבים העלו הימורים הסבורים כי סיעת הדור הבא  בראשות אורנה שטרקמן, היא  המתאימה ביותר לכניסה לקואליציה. אחרים ציינו כי הם בעד קואליציה חילונית.  במקביל קראה קבוצה לייצוג הסיעות הדתיות בהנהגת העיר.

מרלי הוסיף אמש: "באנו לעשות יותר טוב לעיר, נשמור על הקו שבחרנו בו מלכתחילה, באמת הצדק והישר, ונחבק את כולם. לי אין אוכלוסיה, לעופר אלקיים אין אוכלוסיה וגם לא לש"ס. זה ציבור אחד שלם גדול. גם אם ש"ס יהיו בקואליציה או לא יהיו, אז מה לא נדאג לתושבים? נצטרך לדאוג לכל האנשים. המנהיג של ש"ס לא רלוונטי ולא חשוב,  חיים בחור יקר, אבל הציבור שלו חשוב ואנחנו נחבר את כולם.

"יש הרבה עבודה  אנחנו לא מבקשים 100 ימי חסד אלא סבלנות ואורך רוח יש מצע ונקיים הבטחות. חלק יקרו מהר מאד וחלק ייקח  זמן.  צריך ליהנות מהרגע ולכן תעזבו את מי שהפסיד, תקרבו אותם אלינו.  אנו נקים צוותי חשיבה בכל תחום בעיר ומי שמבין בתחום מסויים יצטרף לצוותים. נסתכל על נהריה של 2030 בתוכנית ארוכת טווח שמביאה את העיר לדברים טובים. אני מודה לסבג על 30 שנה. תזכרו שבחרנו בו כל השנים, העיר בחרה בו. אנשים רבים אוהבים אותו והוא עשה המון. את האמירה שאמר אל תשפטו, זו אמירה בשעת צער ואכזבה מציבור שסובב לו את הגב. אני לא חושב שלא תמכו בו מכעס ושנאה, אלא מרצון לשינוי אמיתי בעיר.  התקשורת מנסה ללבות את היצרים, תשכחו את האמירה של סבג, בנקודת זמן ספציפית. אנחנו רוצים לכבד ולחבק אותו ולתת לו ללכת בגאווה בעיר.  אני מצטט את רבי דוד אבוחצירא: 'האיש הזה עשה הרבה מצוות', וצריך לכבד אותו על זה".

הבוקר, פעילי מרלי המתינו לחיילים בתחנת הרכבת בעיר עם דברי מאפה והוקרת תודה וזאת לאחר שקולות החיילים ברובם המוחץ הצביעו למרלי והביאו את המנדט השישי לסיעת דרך חדשה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות