fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרגלית זינאתי זוכת פרס ירושלים

פרס ירושלים למופת יהודית יוענק לגברת מרגלית זינאתי על פועלה המבורך בשמירת הגחלת והמורשת היהודית פקיעין, בהיותה דוגמא ומופת להתיישבות יהודית לאורך דורות, עוד מימי בית שני. את הפרס תקבל זינאתי, בשבוע הבא משר החקלאות, אורי אריאל
היהודייה היחידה בפקיעין. מרגלית זינאתי (צילום: דורון גולן)
היהודייה היחידה בפקיעין. מרגלית זינאתי (צילום: דורון גולן)

רשימת מקבלי פרס ירושלים מורכבת משורה של אישים וגופים שנמצאו ראויים להוקרה בעקבות תרומתם המשמעותית לעם ישראל, בפעילות ציבורית לאורך השנים.  כמדי שנה מקיימת קבוצת 'בשבע' את כנס ירושלים, כאשר השנה הינה שנת "הבר מצוה" של הכנס. לרגל השנה ה13 החליטה ועדת הפרס להגדיל השנה באופן יוצא מהכלל את מספר מקבלי הפרס ל- 12 משתתפים. פרס ירושלים יוענק במסגרת כנס ירושלים בתאריכים 8-9 לפברואר במלון קראון פלאזה ירושלים. בין מקבלי הפרס נבחרה: מרגלית זנאתי מפקיעין הידוכה כשומרת הגחלת היהודית בכפר.

"פרס ירושלים, הוא אות הוקרה מיוחד לאלה שמקדישים מזמנם למען הציונות, היהדות והחברה בישראל", אומר יו"ר 'בשבע' דודו סעדה, שהינו אחד החברים בוועדת הפרס.

"עם ישראל יכול להיות גאה בגופים ובאישים המוכשרים שנבחרו לזכות בפרס היוקרתי שאותו אנו מעניקים כבר השנה ה-13. ועדת הפרס של כנס ירושלים בוחרת בקפידה את האישים והגופים שנמצאו ראויים, על פי אמות מידה, ערכים וקריטריונים ברורים העומדים לנגד חברי הועדה . אנו בקבוצת ב'שבע' שמחים וגאים בנבחרי הפרס לשנת 2016 ושולחים מסר לכל העם, שיש מי החפץ ביקרו".

היהודייה היחידה בפקיעין. מרגלית זינאתי (צילום: דורון גולן)
היהודייה היחידה בפקיעין. מרגלית זינאתי (צילום: דורון גולן)

 זינאתי: "אני מודה מאוד שבחרו בי לקבל את פרס ירושלים. זה כבוד גדול לי ולמשפחה שלי. אנחנו השורש שלנו מירושלים. הסבות של הסבות שלי לא עזבו לגלות, באו לפקיעין מירושלים לפני אלפיים שנה. ואני עולה בתחילת שבוע הבא לירושלים לקבל פרס על כך שאני ממשיכה את המסורת של המשפחה."

זינאתי נולדה בפקיעין העתיקה למשפחת כוהנים מפוארת שנאחזה באדמות הגליל, מאז הגיעה אליו בעקבות חורבן בית שני. בעקשנות ובאהבה היוותה המשפחה מגדלור ומופת של התיישבות יהודית בארץ ישראל. בהמשיכה את דרך אבותינו, משפחת זינאתי מילאה במשך מאות שנים את הציווי האלוקי. מרגלית המשיכה בדבקות מדהימה את משימת הדורות, שמרה ושומרת על רכוש ואדמות היהודים בפקיעין. מרגלית מזוהה לגמרי עם היישוב היהודי פקיעין. בזכות פועלה מבקרים עשרות אלפי אנשים במקומות הקדושים בפקיעין, ושותים בצמא את סיפורי הדורות מפיה.

זינאתי שומרת באהבה על בית הכנסת העתיק, על אדמות ההקדש ועל מבני היהודים ומכינה את פקיעין היהודית לדורות הבאים. כאשר שואלים את מרגלית על השנים הרבות שחייתה לבד בפקיעין, היא מיד מסבירה שהיא שומרת הגחלת היהודית במקום. היא רואה את עצמה, וכך גם אמה מזל סעדה ז”ל, כבת אלפיים שנה. היא חיה את העבר, בונה את ההווה ומסמלת את ציר ההתיישבות בארץ ישראל מאז ולעולם. היום מרגלית משחקת בהצגה על חייה, מדריכה במוזיאון בית זינאתי ופעילה יותר מאי פעם במפעל החיים העצום שלה, של משפחתה ושלעם ישראל.

על פועלה המסור, על ההנחלה לדורות, על המופת והדוגמא לציונות ואהבת מולדת, מוענק לזינאתי פרס ירושלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות