fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקורות: זיהום חיידקי בחיבור הצרכן הראשי בנהריה

ברז מים | צילום: אילוסטרציה
ברז מים | צילום: אילוסטרציה

זה היום השני שנאסר על תושבי נהריה לשתות מים מהברז. בהוראת משרד הבריאות נאמר כי יש להרתיח מים לכל שימוש והלחץ מצד התושבים גובר.  עיריית נהריה (רביעי) סיפקה הבוקר מים לכל בתי הספר וגני הילדים בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית מטה אשר שהסכימה לסייע בהתנדבות.  תושבים מספרים כי שלחו את ילדיהם עם בקבוקי מים גדולים למוסדות החינוך כדי שלא יבואו במגע עם מים מהברז. אנשים הגיבו כי הם מצחצחים שיניים עם מים מינרליים. כמו כן העלו טענות כי לא סומכים על מכשירי הסינון הביתיים.

הבוקר ערכה חברת מקורות בדיקות ותוצאות הבדיקות הבקטריאליות שהתקבלו במעבדה הראשית של מקורות עדיין מעידות על חריגה בערכי הקולי בחיבור הצרכן הראשי של  נהריה. צוותים של מקורות נמצאים בשטח ומבצעים חשיבה וסריקות במטרה לנסות ולהבין את הסיבות לחריגה.

יש לציין כי זו הוראה התקפה לכלל תושבי העיר כיוון שהחריגות נמצאו בחיבור של מקורות עם ספק המים העירוני ובנהריה לא הוקם תאגיד מים. בשנת 2015 נאסר על תושבי נהריה לשתות מים במשך חמישה ימים. לאחר מכן ניתנה הוראה רק לארבע שכונות בלבד.

מעיריית נהריה נמסר: חברת מקורות ומשרד הבריאות בשיתוף עיריית נהריה עמלים בשעות אלו על הטיפול בבעיית זיהום המים המסופקים לעיר. יודגש כי הזיהום נגרם כתוצאה מבעיה בקו חיבור הראשי של חברת מקורות ולא במתקני העירייה. על פי הנחיות משרד הבריאות, יש להמשיך ולהרתיח את מי השתייה בנהריה עד להודעה חדשה. הבוקר סיפקה העירייה מים ראויים לשתייה לכל מוסדות החינוך ולמוסדות סיעודיים בעיר, והיא נערכת לעשות זאת גם בהמשך היום ומחר במידת הצורך. נבהיר כי הרתחת מי השתייה נדרשת גם עבור מתקני טיהור ביתיים (ברי מים) מכל הסוגים".

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "הנהלת המרכז הרפואי לגליל קיימה אתמול והיום ישיבות עם רשות המים. אנחנו פועלים בנושא בהתאם להנחיות לשכת הבריאות. סיפקנו מים מינרליים למטופלים ולצוות במחלקות השונות״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות