fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפעל כאו"ל חוזר לפעולה באופן מבוקר

עבודות הטיפול במתקני קבוצת בז"ן, כולל מפעל כאו"ל, מסתיימות בימים אלה והמפעלים שבים לפעולה באופן מדורג ומבוקר. פעילות הלפידים נועדה לצורך פירוק בטיחותי של גזים עודפים שייווצרו בתהליך.  המשרד להגנת הסביבה ממשיך לעקוב ולנטר את ההפעלה, כדי לוודא שמירה על הבטיחות והפחתת ההשפעה על הסביבה
בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)

בימים אלו מסתיימת ההשבתה של מספר מתקנים במתחם הפטרוכימי בחיפה, לרבות מתקני הייצור במפעל כרמל אולפינים (כאו"ל), בתי זיקוק לנפט (בז"ן) וגדיב. במהלך ההשבתה, המפעלים הללו ביצעו פעולות רבות למטרת אחזקת המתקנים וכן התקינו אמצעים להפחתת הפליטות לאוויר.

בזן.  (צילום: אבישג שאר ישוב)
בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)

כזכור, בחודש פברואר זומנו מנהלי המפעל לשימוע במשרד להגנת הסביבה, בעקבות עלייה משמעותית בפליטות זיהום האוויר, והכפלה בפליטות הלא מוקדיות של מזהמים אורגניים נדיפים בשנת 2015. לאחר השימוע הוצא צו מנהלי עם יעד הפחתת פליטות חדש ואגרסיבי, וכן המפעל חויב לבצע בדיקה מקיפה לכל רכיבי הציוד כך שיעמדו ביעדים החדשים שנקבעו.

יצוין, כי במידה ותוצאות הבדיקה יראו כי המפעל אינו עומד בהוראות החדשות שניתנו, מוסמך המשרד להגנת הסביבה להורות על השבתה מיידית של כל המתקנים במפעל. כמו-כן, ההוראות החדשות יובילו לירידה של 50% בפליטות הלא-מוקדיות לעומת שנת 2015.

כחלק מהליך ההשבה לפעילות של מפעל כאו"ל מתוכננת הפעלה מבוקרת של הלפידים לצורך פירוק בטיחותי של גזים עודפים שייווצרו במהלך הליך ההשבה לעבודה של המפעלים, כך שתימנע פליטתם לאוויר בצורה ישירה.

הפעלת לפידים זו תהיה מוגבלת בזמן ומבוקרת על-ידי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה. ההפעלות מבוצעות באופן מדורג, בהתאם לתוכנית ועל-פי נוהלי הפעלה שנקבעו מראש, תוך שמירה על הבטיחות והפחתת ההשפעה על הסביבה במהלך ההפעלה.

המשרד להגנת הסביבה ממשיך לעקוב ולנטר את הפעלת הלפידים, ויפעל במידה והפעלה זו תגרום למפגעים סביבתיים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות