fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפעל טבעול בקיבוץ לוחמי הגטאות נקנס על מפגעי ריח

מפעל טבעול (צילום: רותם כבסה)
מפעל טבעול (צילום: רותם כבסה)

מפעל טבעול בבעלות חברת אסם הנמצא בשטח קיבוץ לוחמי הגטאות, נקנס לאחרונה על ידי המועצה האזורית מטה אשר לאחר שהתגלו עלייה במפגעי ריח. לצפון -1 הגיעו פניות של תושבים שהסבירו כי לאחרונה חל שינוי במפעל ויש עלייה של ריחות גולמיים המקשים על הנשימה.

תושבת קיבוץ לוחמי הגטאות: "בשמונת החודשים האחרונים אני סובלת מסירחון כבד העולה מהמפעל הנמצא בקיבוץ. אני מתגוררת בקיבוץ כל חיי, כמו גם אימי ולא זכור לנו בעיה כזאת בעבר שכן המפעל קיים בקיבוץ כבר שלושים שנה. המצב הוא מתמשך וכבר הפך לבלתי נסבל, איננו מסוגלים אפילו לשבת בבית עם החלונות סגורים מבלי לסבול קשות מהסירחון. פנינו לגורמים שונים בקיבוץ שלא יכלו לעזור לנו, אנו בעליו הפרטיים של הקרקע בה נמצא ביתנו וכרגע השהייה בו בלתי נסבלת עקב חוסר הטיפול בבעיה".

מתלונות נוספות של תושבים נאמר כי העלייה בריחות הקשים נעשית בעיקר כשפס הייצור במפעל עובד. "זה כמו לחיות בתוך צ'יפסר, ריח חזק של חומרי גלם. יש אנשים שכבר התרגלו".
התושבים פנו למועצה האזורית מטה אשר וביקשו בדחיפות את עזרתם של הגורמים הרלוונטיים על מנת לחזור לאיכות החיים שהייתה להם בעבר. במקביל התקבלו בחודשים האחרונים גם תלונות במשטרה הירוקה ובאיגוד ערים. כך נודע הדבר למשרד להגנת הסביבה שערך סיור במקום ודרש להגיש תכנית לצמצום בפליטות אוויר בהקדם.

מהמועצה האזורית מטה אשר נמסר: "התלונות הופנו במיידית לטיפול איגוד ערים לאיכות הסביבה, האמונים על בדיקת התלונה והטיפול בה. בשיתוף עם פקח המועצה, נעשה  במהלך החודש סיור במקום, אשר בסיכומו הוציא רכז התעשייה באיגוד הערים דוח מסודר, עם הוראות לביצוע עבור המפעל. תגובתם לתיקון הליקויים צפויה להישלח עד לסוף החודש. אנו מטפלים בעניין ומצפים כי הנושא יתוקן במהרה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "בעקבות תלונות על מפגעי ריח בקיבוץ לוחמי הגטאות, נשלחו נציגי המועצה האזורית מטה אשר ואיגוד ערים לאיכות סביבה למקום. בסיור נמצא, כי מפגעי הריח מגיעים מאזור מפעל טבעול הממוקם בקיבוץ, ונובעים ככל הנראה מפעולות הטיגון המתבצעות בו. בעקבות הממצאים, נקנס המפעל על-ידי המועצה האזורית מטה אשר. בעקבות מפגעי הריח דרש המשרד להגנת הסביבה מהמפעל להעביר תכנית לצמצום פליטות לאוויר עד סוף ינואר 2019, כדי למנוע מפגעי ריח עתידיים. לאחר הגשת התכנית, יבחן אותה המשרד ויוודא את יישומה. עד להגשת התכנית, נדרש המפעל לבצע פעולות תחזוקה במטרה לצמצם את מפגעי ריח במקום. כמו-כן, במידה והמפגע יחזור, יידרש המפעל להפסיק את הפעילות הגורמת לו. המשרד להגנת הסביבה יעקוב אחר ביצוע והטמעת הפעולות וימשיך לפעול למיגור מפגעי הריח".

ריח גולמי באוויר. פס הייצור במפעל (צילום: רותם כבסה)
ריח גולמי באוויר. פס הייצור במפעל (צילום: רותם כבסה)

 

מטבעול נמסר בתגובה: "מפעל טבעול פועל בקיבוץ לוחמי הגטאות מזה עשרות שנים בהתאם לדרישות ולתקנים שקבע המשרד להגנת הסביבה, המפקח על פעילותו. לא חל שינוי בשנים האחרונות בצורת העבודה במפעל, אך אנו קשובים להתייחסות אנשי הקיבוץ ובוחנים כל פניה בנושא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות