fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: המנכ"ל יעקב אוחנה התפטר אחרי 28 שנה

יעקב אוחנה (צילום ארכיון עיריית מעלות)
יעקב אוחנה (צילום ארכיון עיריית מעלות)

מנכ"ל החברה לפיתוח מעלות -תרשיחא  יעקב אוחנה,  הנחשב לאחד ממקורביו של ראש העירייה שלמה בוחבוט, התפטר מעבודתו אחרי 28 שנה.אוחנה היה יד ימינו של בוחבוט לאורך השנים, במשך 25 כיהן כיועץ ראש עיר וסמנכ"ל קהילתי. בשלוש שנים האחרונות מכהן כמנכ"ל החברה לפיתוח מעלות.  אוחנה, בן 55, נחשב לאיש אמון מסור מאד שהקדיש את חייו למען העבודה הציבורית. השבוע הוא הודיע על כוונתו להיכנס למירוץ הפוליטי.

יעקב אוחנה (צילום ארכיון עיריית מעלות)
יעקב אוחנה (צילום ארכיון עיריית מעלות)

אוחנה: "החלטתי לסיים את עבודתי על רקע סירובי לתת יד לתביעה שמשמעותה הוצאה כספית נכבדת לחברה שלא בצדק , שלעניות דעתי מהווה הפרה של חובת הנאמנות והזהירות הנדרשת ממני כמנהל תאגיד עירוני ולדירקטוריון החברה".

אוחנה  מספר כי בתחילת שנות ה-70 שהעיירה סבלה מדימוי והגירה שלילית , בהיותו נער מתבגר כבן 13 החליט לעשות מעשה והדפיס מכספו דף לתושב שחולק מבית לבית ובו קרא לתושבים כי למען הדורות הבאים , עלינו לקחת את גורלנו בידיים ולעשות מעשה בכוחות עצמנו.

"אז ידעתי כי ייעודי הוא לשרת את תושבי עירנו ,במטרה להפוך לחברה שוויונית, הנשענת על ערכים של ערבות הדדית ואשר לוקחת את גורלה בידיה ולעולם לא מוותרת ולעולם לא משפילה ראש שכן , כוחנו הוא באחדותנו", מסביר אוחנה, "אנחנו מאחדים כוחות במעלות, זו עיר שהקדשתי לה את חיי ובסופו של יום אני נאלץ לעזוב בגלל אובדן הדרך, זה לא פשוט לי בכלל, ויתרתי על תנאים  ושכר הולם. אלה היו 28 שנים של עשייה בנאמנות אין קץ ושותף סוד , שרובה כולה בוצעה מאחורי הקלעים בחריצות ונאמנות . ידעתי כי פרי עמלי משפיע על חיי כלל התושבים בעיר גם אם מעשיי לא הגיעו לתודעת הציבור.

"מה שהכווין אותי ללא דופי , זו העשייה שמילאה אותי בסיפוק והיוותה מבחינתי מימוש שליחות. וכעת , הגיעה העת לצאת לדרך חדשה ולהמשיך באותה דרך ,עם יושר וערכים אשר ליוו אותי כל השנים".

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר: "יעקב אוחנה היה שותף שנים לעשייה והוא יודע היטב עד כמה מינהל תקין ולשון החוק היא נר לרגלנו. אנחנו דורשים מיעקב לחשוף על מה הוא מדבר ואז נגיב לגופו של עניין. לדעתנו יעקב שגה בגישתו זו כאשר בחר לנמק את עזיבתו באמירה כזו. בצל אמירה עמומה כזו, אנו רק יכולים לנחש כוונתו – אם לא תהיה אמירה ברורה מצידו, ייתכן כי נצטרך להגיב לפי הבנתנו אותו.
ממלא מקום יו״ר החברה הכלכלית, מר יורי קוצ׳יר כבר שיגר מכתב נוקב ליעקב אוחנה ודרש הבהרות שכן אמירה עמומה יוצרת נזק לחברה על כל המשתמע מכך. יעקב אוחנה היה חלק מהצוות הבכיר במשך שנים רבות מאד, הוא יודע היטב עד כמה המשילות שלנו חזקה ואיתנה בשגרה ובטח מול אתגרים. אנו מאחלים ליעקב המשך הצלחה ומעריכים אותו על שנים של עשייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות