fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעכשיו תהיה בחדרה תחבורה ציבורית בשבת

צילום: ישראל חופשית
צילום: ישראל חופשית

תנועת "ישראל חופשית" יוצאת במהלך לקידום הפעלת קו תחבורה ציבורית שיתופי בחדרה, הצפוי לפעול בסופי השבוע בעיר. חדרה היא אחרת מעשר הערים  הראשונות בהם תקים התנועה יחד עם האגודות השיתופיות "נוע-תנוע" ו"שבוס" חלופות תחבורה בשבת, כחלק מקמפיין רחב של התנועה לשינוי מפת התחבורה בשבת בישראל.

כחלק מהקמפיין, מתמקדת התנועה ב-10 ערים נבחרות בעלות רוב חילוני, בהן עלתה דרישת תושבים מובהקת לנושא כולל כפר סבא, נהריה ואחרות.

צילום: ישראל חופשית
צילום: ישראל חופשית

במסגרת המהלך מקיימת התנועה לאורך חודשי אוגוסט וספטמבר כנסי התעוררות עירוניים במטרה לאחד את כלל בעלי העניין בעיר ליצירת קבוצת פעולה מקומית אשר תוביל ותפעיל את הקו החדש במשותף, תחת הפלטפורמה הקיימת של האגודות השיתופיות והתנועה, שכבר הקימה לאורך השנתיים האחרונות קווים כאלה בין השאר בירושלים, באר שבע ורמת גן.

ברביעי האחרון התקיימה יריית הפתיחה של המהלך בכנס תושבים רחב שיתקיים ב"שרלוק פאב" בעיר. הכנס נועד לרתום ולגייס שותפים מקומיים תושבי העיר למהלך, יחד איתם ייערך מיפוי של צרכי התחבורה הייחודיים לתושבי חדרה בסופי השבוע ובהתאם להם ייקבע תוואי הקו החדש – אשר צפוי לספק גישה מאזורי מגורים לאזורי בילוי ופנאי – בעיר או מחוצה לה.

מתווה הקו צפוי להתחשב באוכלוסיות השונות בעיר, ולפעול לפי העקרונות אותם מקדמת התנועה בנושא ברמה הארצית – הפעלת תחבורה ציבורית מכבדת, מצומצמת, אפקטיבית ויעילה בסופי-שבוע, בערים בעלות רוב חילוני וביקוש לצורך זה, ובשכונות חילוניות.

"ישראל חופשית" מביעה תמיכה עקבית בהעברת הסמכויות להפעלת תחבורה ציבורית בישראל בשבת לידי ראשי הערים והרשויות המוניציפאליות, על בסיס מתווה הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן, כך שבאזורים בעלי רוב חילוני שבהם מרבית הציבור תומך בהפעלת תחבורה בסופי שבוע תתאפשר הפעלת קווי תחבורה ציבורית במתכונת מצומצמת בימים שישי ושבת.

שורה של סקרים שנעשו בנושא בשנים האחרונות הראו כי למעלה מ-70% מהציבור היהודי בישראל תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובחגים.

תנועת "ישראל חופשית" שפועלת למען שינוי מערכת היחסים בין הדת והמדינה בישראל והבטחת פלורליזם וחופש במרחב הציבורי, מובילה בשנים האחרונות את המאבק למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובפרט באזורי ביקוש בעלי רוב חילוני בישראל. בין היתר באמצעות פעיליה "ישראל חופשית" יזמה וקידמה את קמפיין "מחכה לאוטובוס בשבת"..

אייל אקרמן, סמנכ"ל ישראל חופשית: "בחדרה יש רוב ציבורי עצום שמעוניין בתחבורה ציבורית מצומצמת ואפקטיבית בסופי שבוע. כמות הפניות שקיבלנו מתושבי העיר בשנתיים האחרונות אדירה, ומבטאת את הצורך בשינוי ובהקמה של שירותי תחבורה בסיסיים לתושבים. כל עוד הממשלה והעירייה ימשיכו להסיר ידיהן מהענין, אנחנו נענים לקריאה ומגיעים לחדרה להקים עם התושבים אלטרנטיבה, כפי שעשינו בערים אחרות. אין זה מסיר אחריות לא מהממשלה, וגם לא מראש העיר – אשר אם ירצה יש בידיו הכלים לסבסד תחבורה ציבורית גם מטעם העירייה"

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות