fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: שביתה בכל קווי אגד משבוע הבא

הרקע למשבר: סירובה של המדינה לחתום על חידוש הסכם התשומות מול הנהלת אגד תוך הסבת פגיעה אנושה בתנאי שכרם של נהגי החברה ואיום מידי להלנת משכורות העובדים בחודש ינואר. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אם לא יימצא פתרון למשבר באגד, החל מה-7 לנובמבר כל קווי החברה ברחבי הארץ יושבתו"
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד ( צילום ארכיון: רותם כבסה)

 

 

הבוקר (שלישי), בישיבת הנהגת ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי במידה ומשרד האוצר ומשרד התחבורה לא יימצאו פתרון הולם למשבר שמאיים על עובדי חברת אגד, החל מהשביעי בנובמבר העובדים ישביתו את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ. נזכיר כי סלע המחלוקת העיקרי נעוץ בסירובה של המדינה לחתום על חידוש הסכם התשומות מול הנהלת אגד, תוך הסבת פגיעה חמורה בתנאי שכרם של הנהגים ואיום מידי להלנת משכורות העובדים.

אוטובוס אגד
אוטובוס אגד ( צילום ארכיון: רותם כבסה)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר הבוקר כי: "לאורך השנים, וביתר שאת בתקופה האחרונה, פקידי המדינה מנסים לייבש את אגד ולהפוך את הנהגים לסוג של עובדי קבלן. צעדים אלו, המתבצעים ברגל גסה ותוך התפשרות מדאיגה על נושאי הבטיחות, פוגעים לא רק במעמד הנהגים אלא באינטרס הציבורי הכולל. במקום להשקיע בתחבורה הציבורית, להעלות את ערך השעה של הנהגים, לטפל במחסור החמור של כוח אדם מיומן, המדינה מתכננת לבטל סובסידיות שלפחות מחציתן מיועדות לממן את השירות לאוכלוסיות מוחלשות. הכוח והאחריות למנוע את העמקת המשבר ואת השלכותיו החמורות על הנהגים ועל ציבור הנוסעים, נמצא בידיהם של משרד האוצר ומשרד התחבורה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי: "ההתעלמות של פקידות המדינה מהמשבר באגד, אינה מפקירה רק את נהגי החברה אלא את כל ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל. מדובר במחדל שעלול למוטט את אגד שקיימת עוד מלפני קום המדינה ואני מקווה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר, מבינים שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של 6 אלף נהגים, אלא מחויבות כלפי מיליון ו-200 אלף אזרחים שנהגים אלו ממשיכים להסיע מדי יום, בזמן שהמדינה ממשיכה לכרסם בפרנסתם. אנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת להגן על הנהגים ועל התפקיד החשוב שהם ממלאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות