fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסרבן גיוס במעצר, לקצין בחיל השריון

סגן רועי רוזנגרטן. צילום: דו"צ
סגן רועי רוזנגרטן. צילום: דו"צ

שירותו הצבאי של סגן רועי רוזנגרטן החל במעצר וסרבנות לשרת בחיל השריון וכיום הוא נמצא בתפקיד סגן מפקד פלוגה בחיל שבו סירב לשרת בתחילה ומודה "היום הייתי הראשון שעולה לאוטובוס ומגיע לשריון".

רוזנגרטן, 23, מקרית שמואל, הוא מה שנהוג לכנות מלח הארץ. כבר מגיל צעיר הוא ידע שהשירות הצבאי שלו יהיה קרבי וחלם להגיע לאחת הסיירות המובחרות. אולם מתברר שלצבא היו תוכניות אחרות "כשקיבלתי את ההודעה שאני הולך לשריון אמרתי לעצמי שאני לא ולך לשם" הוא מספר "כשהגעתי לבקו"ם עברתי את כל השרשרת חיול וסירבתי לעלות לאוטובוס שלקח את הטירונים של השריון". הסירוב הזה עלה לו ביומיים של מעצר שהסתיימו לאחר ששוכנע לעלות על אוטובוס הטירונים שלקח אותו לחיל השריון.

"התחלתי את המסלול של הטירונות וראיתי את האנשים סביבי, אנשים נהדרים והתחלתי ליהנות מהמקום שאני נמצא בו" אומר רוזנגרטן "קבלתי תפקיד של תותחן בטנק ואז הבנתי בפעם הראשונה את בכלי העוצמתי הזה ואת היכולות שלו ובסוף הטירונות הרגשתי שמצאתי את המקום שלי". האהבה החדשה הובילה אותו במהרה לעשות קורס מפקדי טנקים ולאחריו קורס קצינים שהוביל אותו לתפקיד הנוכחי כסגן מפקד פלוגה בגדוד 46 של חטיבת השריון 401 שבה עשה פעילויות מבצעיות.

סגן רועי רוזנגרטן. צילום: דו"צ
סגן רועי רוזנגרטן. צילום: דו"צ

בראיון איתו הוא אומר "אני מאוד אוהב את הפיקוד, למדתי את כל המקצועות של כל אנשי הצוות בטנק ועם יד על הלב, אין מקצוע בטנק שהוא לא מעניין". מתוקף תפקידו כך גם האחריות שרובצת עליו היא גדולה יותר והוא מספר "כשאנחנו יוצאים למשימה אז אנחנו רוצים לבצע אותה על הצד הטוב ביותר תוך מחשבה על האנשים שנמצאים סביבך. ההצלחה תלויה באנשים שאיתך, בהכנה שהם עברו ואיך הם מתפקדים בלחימה עצמה. כל פעילות מבצעית מלווה במחשבה שצריך לדאוג שכולם יחזרו בריאים ושלמים וזו האחריות שלי. כל החלטה מתקבלת בשיקול דעת כי אני מבין את העוצמה שיש ברשותי".

רוזנגרטן מודה בטעות שעשה בבקו"ם ומכיר גם את סיפור סרבני הגיוס לשריון שהתעורר לפני כחודשיים ולדבריו "אנשים לא מכירים את החיל הזה ולא יודעים מה זה להיות שריונר. ב"צוק איתן" חירניק"ים לא היו מוכנים לזוז בלי שיש להם טנק צמוד. הסטיגמה של השריון לא משקפת את המציאות. כל מי שקיבל שיבוץ לשריון מגיע למקום הכי טוב שיכול להיות. אני מאוד גאה בכומתה השחורה שלי ולא מוכן להחליף אותה בשום צבע אחר".

חטיבה 401 "עוצבת עקבות הברזל", נוסדה מעט לפני מלחמת ששת הימים ב-1967 ומאז השתתפה בכל הפעילויות המבצעיות של צה"ל. במלחמת לבנון השנייה לחמה החטיבה בקו הראשון של צה"ל, השתתפה בקרבות הקשים ואיבדה 12 לוחמים ורבים אחרים נפצעו. כיום היא מצוידת בטנקי ה"מרכבה" החדישים ביותר והייתה חטיבת השריון המובילה ב"צוק איתן" שבו השמידו כוחות החטיבה עשרות מטרות טרור והרגו לפחות 120 מחבלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות