fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסכמים שנה בכדורגל: לא נתגעגע ל-2016

הניף את גביע והמדינה ומיד אחר כך ברח למכבי ת"א. יוסי בניון (צילום: אדריאן הרבשטין)

מכבי חיפה

בעונת 2010-2011 זכו הירוקים בפעם האחרונה באליפות המדינה. מאז שממה ושממון. בין השנים 2001 ועד 2011 זכתה הקבוצה שבע פעמים באליפות המדינה. זה אומר שהקבוצה של המדינה בעשור הראשון של המילניום ירדה מנכסיה. בקיץ ביצע הבעלים יעקב שחר מהפכה בניסיון ללכת על המודל של מכבי תל אביב. הוא מינה מנג'ר זר וזה הביא מאמן זר. נעשתה גם מיני מהפכה בהרכב השחקנים, אבל עדיין היה ברור שמכבי חיפה לא יכולה לתת פייט למכבי תל אביב ובעיקר להפועל באר שבע. הסיבה פשוטה, סגל השחקנים של הקבוצה לא מספיק טוב. בעשור הראשון של המילניום שחקנים רבים ממכבי היו השחקנים הדומיננטיים בנבחרת ישראל. בחמש השנים האחרונות אין כמעט שחקנים ממכבי חיפה בנבחרת ישראל. בקמפיין הנוכחי אף שחקן ירוק לא פתח בכל ארבעת המשחקים של הנבחרת, שניים שיחקו כמחליפים לדקות ספורות – אלירן עטר ורועי קהת. הנתון הזה מסביר הכל.

ובכל זאת קצת עדנה הייתה למכבי בחצי הראשון של 2016. הקבוצה זכתה בגביע המדינה עם רוני לוי על הקווים והקפטן יוסי בניון, שהניף את הגביע. אבל אפילו לחגוג לא יודעים בקבוצה וחגיגת הזכייה בגביע בחוף דדו פוצצה על ידי האוהדים, בגלל פרשת בניון. עדי כדי כך התדרדר המועדון המפואר. חבל, כי דווקא בשנות הנפילה עברה הקבוצה לשחק בהיכל הכדורגל – סמי עופר, אחד האצטדיונים המרשימים באירופה.

סיכום 2016: הדרך לטופ עוד ארוכה.

הניף את גביע והמדינה ומיד אחר כך ברח למכבי ת"א. יוסי בניון (צילום: אדריאן הרבשטין)
הניף את גביע והמדינה ומיד אחר כך ברח למכבי ת"א. יוסי בניון (צילום: אדריאן הרבשטין)

הפועל חיפה

שנת 2016 לא הביאה איתה שום בשורה במחנה האדומים. המועדון הכי משעמם, הכי מרגיז והכי לא יצירתי בליגת העל, היה כרגיל בכותרות בכל מה שקשור מסביב לכדורגל. פרשיות רבות כמו: אפרים גבאי – טל בנין (שמתם לב שגבאי נעלם?) דורון אוסידון – רון פלדהיים, אלי כהן – אושרי רואש, ומצעד המאמנים הבלתי נגמר העפילו על היכולת שהציגה הקבוצה במגרש. במהלך שנת 2016 היו לקבוצה לא פחות מחמישה מאמנים: טל בנין, מאיר בן מרגי, אלי כהן, ניר קלינגר ודני גולן – שכונה. בקיץ, כמו בכל קיץ, הבעלים יואב כץ הכריז שהקבוצה תגיע לפלייאוף העליון. היום גם הוא יודע שאם הקבוצה תישאר בליגה זה יהיה הישג. בינתיים הוא נהנה מעזרת השופטים, שנתנו לו במתנה לא מעט נקודות.

סיכום 2016: שנה שגרתית.

כדורגל אין, מחאת אוהדים יש ויש. הפועל חיפה מודל 2016 (צילום: אדריאן הרבשטין)
כדורגל אין, מחאת אוהדים יש ויש. הפועל חיפה מודל 2016 (צילום: אדריאן הרבשטין)

עירוני קרית אתא

הרבה כסף נשפך במועדון. בשנתיים האחרונות כיוונו הכי גבוה ודיברו בגלוי על עלייה לליגה הלאומית. בפועל, אחרי פתיחה נוראית בעונה שעברה חל שינוי והיא הגיעה איך שהוא לפלייאוף העליון, אך הודחה כבר במשחק הראשון. העונה שוב נפילה, שוב החלפת מאמנים, ושוב ניכרת התאוששות. את השנה בקרית אתא אפשר לסכם בשתי מילים: מפח נפש.

מכבי צור שלום

שנה גרועה מאוד. עד תחילת 2016 התברגה הקבוצה בצמרת ליגה א' ואז בסיבוב השני התמוטטה. גם את העונה הנוכחית פתחה הקבוצה רע מאוד, כמו שסיימה את העונה הקודמת, ורק החלפת מאמנים גרמה לשינוי חיובי. את שנת 2016 אפשר לסכם במועדון במילה אחת – כישלון.

הפועל קרית ים

הקבוצה שקנתה בכסף (שעדיין לא שולם) את מקומה בליגה ב', במקום מכבי עכו, עברה שנה לא רעה בכלל. הקבוצה נאבקה על העלייה לליגה ב' בעונה שעברה וסיימה במקום השני, והשנה היא מדורגת במקום סביר בחלק התחתון של מרכז הטבלה בליגה ב'. סיכום 2016: שנה טובה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות