fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל משרד החינוך ערך סיור עבודה בקריות

דוד אבן צור ושמואל אבואב. צילום: דוברות העירייה
דוד אבן צור ושמואל אבואב. צילום: דוברות העירייה

"היעד המרכזי שלנו הוא ללמד את הילדים ללמוד, להיות חברתיים, להתמודד עם עודף שעות פנאי ולהתנתק מהעיסוק המתמשך בסמרטפונים", כך אמר  מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב לראשי מערכת החינוך בקרית ים בעת ישיבת עבודה שקיים איתם ועם ראש העירייה, דוד אבן צור.

"לא את כל התשובות אפשר למצוא בגוגל, הידע צריך להיות בידיו של כל תלמיד ולכן חשוב להמשיך וללמוד היסטוריה. לימודי התנ"ך אינם הדתה אלא ספר דברי הימים של העם היהודי אשר דאג לטפח תמיד את הערבות ההדדית ולכן שרד את כל בתי הקברות שניסו להכין לו לאורך ההיסטוריה", אמר אבואב.

אבוהב שיבח את התמודדותה של מערכת החינוך של העיר עם האתגרים החינוכיים הרבים שעומדים בפנייה והדגיש כי במשרדו ערים לאתגרים אלה ולכן הסיוע לעיר הוא שונה מהסיוע והתקציבים המועברים לישובים במקומות אחרים.

דוד אבן צור ושמואל אבואב. צילום: דוברות העירייה
דוד אבן צור ושמואל אבואב. צילום: דוברות העירייה

אבואב התייחס ליוזמתו של ראש העירייה להנהיג החל מהשנה לימודי שחמט חובה בכל שכבת כתות ב' ואת מדיניותו לטיפוח למודי מוסיקה בקונסרבטוריון. "יש קשר ישיר בין תלמידים שלומדים מוסיקה לעובדה שמאוחר יותר מגיעים התלמידים האלה להישגים בלימודים" אמר אבואב "הילדים האלה לומדים ללמוד בשיטה מדויקת ולכן הם מיישמים את דרך החשיבה הזו מאוחר יותר גם בתחומים אחרים".

אבן צור חלק מחמאות על היענותו של אבואב לצרכיה המיוחדים של קריית ים ולשורה של בקשות שהועברה אליו. הוא גם ציין כי זהו ביקור עבודה ראשון של מנכ"ל משרד החינוך בעיר מזה שנים רבות. בימים הקרובים עתיד מנהל המחוז במשרד לקיים דיון עם נציגי החינוך בקריה במטרה לקדם תוכניות לימוד ותקציבים כפי שסוכם בין המנכ"ל לראש העיר בפגישה.

אבואב ביקר גם בקרית ביאליק ונפגש עם ראש העירייה, אלי דוקורסקי, מנהל אגף החינוך, עמי ראובן ומנהלי בתי הספר בעיר.

דוקורסקי סקר בפני האורחים את הישגי מערכת החינוך בקריית ביאליק וציין שבזכות הצוותים החינוכיים המעולים והמנהלים בעלי המוטיבציה, זו מערכת החינוך בין החזקות והמצליחות במדינה: " קריית ביאליק היא כלת פרס החינוך היישובי הארצי הנמצאת במקום הראשון במדינה בין העיריות בהשקעה פר תלמיד הזוכה לשביעות רצון והוקרת תושבי העיר ובעיקר ציבור ההורים".

 

דוקורסקי שיבח את שיתוף הפעולה עם המחוז ומנהלו, המפקחים , מנהל חברה ונוער ומנהל פיתוח בראשות תמיר בן משה. " אני גאה מאוד בתהליכים המשמעותיים שעברה מערכת החינוך ובהישגים שהשגנו לאורך השנים, מערכת שמנהלת שיח פתוח ומשתף על הקשיים והאתגרים". ראובן, הציג בפני האורחים את נתוני מערכת החינוך העירונית בה לומדים 7877 תלמידים החל מגיל הגן ועד כיתה י"ב.

אבואב הציג את שלושת העקרונות עליהם תושתת התפתחותה של מערכת החינוך הארצית בשנים הקרובות: " הגענו להבנה שיש להמשיך ולהקנות את הידע לכל בוגר. בשנים האחרונות הדעה הרווחת הייתה שעקב התפוצצות מידע וידע משתנה אין צורך בהעמקה, הדבר גרם להיחלשות תחומי הדעת. אנו מחזירים את נושא הידע, ההתמקצעות וההעמקה לתמונה". העיקרון השני הוא השקעה במיומנויות ובין המיומנויות החשובות אותן ציין נמצאות המיומנויות החברתיות בהן יש להשקיע במקביל להקניית ידע. העיקרון השלישי שהדגיש אבואב הוא עקרון הקניית ערכים: " חינוך לערכים הוא בעל חשיבות עליונה כיוון שהם משמשים כמצפן ומורה דרך".

אבואב הגיע גם לקרית אתא עם צוותו לפגישת עבודה עם ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, מנהלות בתי הספר וגורמי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בעיר. פרץ הציג סקירה על מערכת החינוך בעיר, התוכניות החינוכיות הייחודיות,  וההשקעות העירוניות שמטרתן ליצור אקלים חינוכי מיטבי המביא להישגים משמעותיים ועליה בשיעור הזכאות לבגרות בכל שנה.

במפגש פרש אבואב את משנתו בנושא החינוך והחזון אותו הוא מוביל הכולל השקעה במיומנויות למידה, צמצום פערים ושוויון הזדמנויות והשקעה בצוות החינוכי. לדבריו:" קרית אתא הינה עיר מורכבת מבחינת המבנה והפסיפס האנושי וההשקעה העירונית האדירה הנובעת מאמונה בהשפעת החינוך על איכות החיים בעיר מסייעת להשגת יעדי משרד החינוך ולמימוש הפוטנציאל הגלום בתלמידי העיר".

פרץ אמר:" אנו רואים בחינוך כגורם העיקרי המחולל שינוי באיכות החיים בעיר ולשם כך אנו משקיעים את מירב המשאבים בהטמעת תוכניות לימוד ייחודיות, לצד תוכניות העשרה ופיתוח פיזי של מוסדות החינוך. העשייה החינוכית בקרית אתא אינה מסתכמת רק בהעברת חומר הלימוד לתלמידים, אלא היא שותפות מלאה ואמיתית של העירייה, צוותי ההוראה, הנהלות בתי הספר וההורים אשר רואים את טובת הילדים לנגד עיניהם ומקנים להם לצד כלים חינוכיים, גם סביבה ומסגרת תומכת".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות