fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מניעת אלימות וגזענות בספורט

רגע לפני שטורניר הקטרגל המוצלח בקרית ביאליק יצא לדרך, התקיים בקריה פאנל ספורט בהשתתפות: אלון חזן, עדן בן בסט, עידו קוז'יקרו, איציק אהרונוביץ, מיכל רביץ לוריא ותומר לוי. הרבה מסרים חשובים הועברו לילדים
צילום: דורון גולן

לקראת פתיחת ליגת ראש העיר בקרית ביאליק התקיים בחמישי שעבר, באולם הרב תכליתי ע"ש דני ז'ק, פאנל ספורט בהשתתפות: עדן בן בסט, אלון חזן, עידו קוז'יקרו, איציק אהרונוביץ, מיכל רביץ לוריא, ואיש התקשורת תומר לוי, שהנחה את האירוע. הפאנל נערך בסימן מניעת אלימות וגזענות בספורט. יצוין כי מאמן הכדורגל רן בן שמעון היה אמור לקחת חלק בפאנל ואף אישר את הגעתו לאירוע, אך יום קודם הוא חתם על חוזה לאימון נבחרת קפריסין ולפיכך לא הגיע.

כ~400 ילדים ונערים, שאמורים להשתתף בליגת ראש העיר, מילאו את יציעי האולם, עם הוריהם. ראש העיר אלי דוקורסקי פתח את האירוע והודה לחברי הפאנל שהגיעו במיוחד לקרית ביאליק כדי להשמיע את דבריהם, כל אחד בתחומו, עם הניסיון הרב והידע שלו.

לא מעט מסרים העבירו חברי הפאנל המכובדים לילדים. אלון חזן, מגדולי שחקני מכבי חיפה ונבחרת ישראל, מאמן היום את נבחרת הנוער של ישראל העביר מסר חשוב לילדים: "תאמינו בעצמכם, תסמנו מטרות ותעבדו קשה, כך תוכלו להגיע רחוק". חזן, תושב אשדוד סיפר כי בגיל 16 עבר להפועל פתח תקווה ונסע 4~5 פעמים בשבוע באוטובוסים מאשדוד לפתח תקווה ובחזרה. יחד עם זאת אביו לא ויתר לו ולחץ עליו ללמוד במקביל כדי לסיים את לימודיו עם תעודת בגרות.

מסרים חשובים לילדים מחברי הפאנל (צילום: דורון גולן)

עידו קוז'יקרו, בעבר שחקן נבחרת ישראל בכדורסל, שיחק בהפועל ירושלים ומכבי חיפה וזכה איתן בתארים, והשנה היה שותף לעלייתה של מכבי מוצקין לליגה הלאומית: "קודם כל תהיו בני אדם, לפני שתהיו שחקנים גדולים, ואם תהיו שחקנים גדולים תהיו בני אדם".

כדורגלן הפועל חיפה עדן בן בסט, ששיחק בצרפת שלוש שנים ושיחק בעונות הקודמות במכבי ת"א ובנבחרת ישראל התייחס לעניין האלימות במגרשים, אחרי שנשאל על ידי המנחה תומר לוי איך הוא מתמודד עם האלימות במגרשים והקללות מהיציעים: "למדתי לחיות עם זה, חוויתי מקרוב את האלימות במשחק דרבי בתל אביב, כשאוהד פרץ למגרש ותקף את ערן זהבי. השחקנים רוצים להיות על המגרש ולהרגיש בטחון. אתם כשחקני כדורגל תהיו בני אדם, תתנהגו בהגינות, תעבדו קשה, תתמידו ותשקיעו, רק כך תוכלו להצליח".

מיכל רביץ לוריא, שחקנית נבחרת ישראל, שפרשה העונה אחרי ששיחקה בארבע קבוצות בכירות, כולל מכבי חיפה, זכתה בקריירה שלה ב~19 תארים, ושיחקה בקולג'ים בארצות הברית, ציינה בגאווה שהיא נולדה וגדלה בקרית ביאליק עד גיל 19. היום היא נשואה ומתגוררת בכפר יונה.  מיכל סיפרה כי שיחקה באוניברסיטה בסן אנטוניו, שבה רוב הסטודנטים היו נוצרים קתוליים, אבל היו גם סטודנטים שהגיעו ממדינות אחרות, כמוה. ביחד איתה שיחקו שתי אחיות תאומות מאירן, מוסלמיות כמובן, ועוד. "היה שם מגוון סטודנטים מדתות שונות, ועם זאת הייתה הקפדה על אהבת הזולת, עזרה הדדית, חברות, הגינות ספורטיבית ונאמנות לקבוצה. הרגשתי כמו אחת שגדלה שם".

איציק אהרונוביץ, שחקן העבר של מכבי חיפה ציין כי יש שיפור בנושא האלימות במגרשי הכדורגל והדגיש כי המגרשים החדשים שהוקמו בארץ בשנים האחרונות גרמו לכך שהאלימות פחתה, יותר נשים ומשפחות מגיעים למשחקים.

עוד מסרים שהועברו על ידי חברי הפאנל: חשוב לעסוק בספורט, תתנהגו יפה, תנו כבוד אחד לשני, למאמן, ליריב ולשופט. מסר חשוב להורים, תתמכו ותעודדו את ילדכם, אל תתערבו בעבודתו של המאמן, תתנהגו  בצורה מכובדת וספורטיבית, גם כשאתם יושבים ביציעים וצופים במשחקים. תנו דוגמה לילדים שלכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות