fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהל חדש למרחב חיפה וגליל מערבי של כללית

אלי כהן, תושב קרית חיים, יחליף בתפקיד את פרופ' חן שפירא. הוא יופקד על המחוז הגדול ביותר בארץ ועל תקציב כולל של כ-5.5 מיליארד שקלים
אלי כהן, מנהל מחוז חיפה וג"מ של כללית. צילום: יובל חן
אלי כהן, מנהל מחוז חיפה וג"מ של כללית. צילום: יובל חן

דירקטוריון כללית אישר את המלצתו של נועז בר ניר, מנכ"ל כללית, למנות את רו"ח אלי כהן למנהל מרחב חיפה וגליל מערבי. כהן יחליף בתפקיד את פרופ' מ"ק חן שפירא, שהודיעה על יציאתה לשבתון אקדמי.

כהן, 53, נשוי לאמירה ואב לשלושה, שב לצפון כמנהל המרחב. הוא מכיר היטב את האזור כיליד קרית חיים ולאחר שניהל בכללית את מחוז הצפון. הוא בוגר אוניברסיטת חיפה בכלכלה ובראיית חשבון ובעל תואר MHA (בהצטיינות יתרה) במינהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון. כהן צבר ניסיון רב בשורה של תפקידי ניהול במערכת הבריאות ובכללית: התחיל את דרכו בכללית כמנהל כספים במחוז צפון, ובהמשך, מילא תפקידים בכירים רבים, בהם ניהול חברת תל-בר של כללית, ניהול מחוז הצפון ובתשע השנים האחרונות כיהן כסמנכ"ל הכספים של כללית, שהיא ארגון הבריאות הגדול בארץ והשני בגודלו בעולם.

רו"ח אלי כהן (צילום: יובל חן)
רו"ח אלי כהן (צילום: יובל חן)

בתפקידו החדש ינהל אלי כהן מרחב הכולל את בית החולים כרמל מקבוצת כללית ואת מחוז חיפה וגליל מערבי, שהוא המחוז הגדול בארץ ומשרת אוכלוסייה בהיקף דומה לזה של חלק מקופת החולים ברמה ארצית. במחוז פועלות כ-200 מרפאות אם ועוד עשרות מרפאות עצמאיות, כמו גם שני מרכזים רפואיים גדולים: לין וזבולון.

מנהל המרחב ממונה על צוות של יותר מ-3500 עובדים במחוז, עשרות רופאים עצמאיים ו-2000 עובדי בית חולים כרמל ומופקד על תקציב כולל של כ-5.5 מיליארד שקלים. מדובר באחת ממערכות השירות הציבורי הגדולות והמורכבות בארץ.

השירות בקהילה מתפרש מיישובי חוף הכרמל בדרום ועד גבול הלבנון בצפון, כולל  חיפה, קריות, כרמיאל, נהריה, עכו, יישובי הגליל המערבי ועד יקנעם במזרח ומתאפיין במגוון דמוגרפי גדול ומגוון הכולל ערים, יישובים ערביים גדולים, כפרים, מושבים, קיבוצים עם אוכלוסיית מטופלים ועובדים מכל המגזרים.

כהן מסר: "מרגש עבורי לחזור הביתה ואני רואה אתגר גדול בביסוס ופיתוח מיטב השירות הרפואי לתושבי הצפון, תוך סגירת פערים בין השירות הניתן במרכז הארץ לאזורי הפריפריה. אני שמח שניתנה לי ההזדמנות להמשיך ולהוביל את השירות של כללית במתכונת מרחב ולפתח את התשתית שפיתחה פרופ' מ"ק חן שפירא. מדובר באתגר גדול ומרתק ואני שמח להיות שותף, עם מיטב הצוותים שלנו, בעשייה חשובה זו לשיפור האיכות והשירות למטופלי כללית והקהילה כולה באזור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות