fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מליונר תרם 7.8 מיליון שקלים להקמת בית לשירה בעמק חפר

רני אידן נעמי פארן ומנשה דוד הגזבר צילום מועצת עמק חפר
רני אידן נעמי פארן ומנשה דוד הגזבר צילום מועצת עמק חפר

במלאות 30 למקהלות מורן נחתם השבוע הסכם  להקמת "בית לשירה" ראשון מסוגו וייחודי למקהלות מורן ולתושבי מועצה אזורית עמק חפר, בין ראש המועצה האזורית, רני אידן, המנהלת המוסיקלית והמנצחת של מקהלת מורן, נעמי פארן ונציגי התורמים. הקמתו של הבית לשירה מתאפשרת הודות לתרומה בגובה של 7.8 מיליון דולר, על ידי תורם המבקש להישאר בעילום שם.

הבית לשירה, שיוקם במתחם קריית החינוך בן גוריון, יהווה מרכז ווקאלי אזורי, ארצי ובינלאומי שיעודד ויפרה את אזור עמק חפר כמוקד תרבותי ותיירותי וכמנוף לפיתוח האזור.

המקום ישמש כבית הפיזי האומנותי והרוחני של מקהלות מורן בשיתוף ושילוב עם כל מקהלות ומוסדות עמק חפר ותושביו. כמו כן ישמש מרכז למפגש יוצרים, כתיבת לחנים ועיבודים מקוריים, לקידום מקהלות , להכשרת זמרים, סולנים, מנצחים לכל תחומי השירה: עממית, אומנותית ואופראית.

הבית לשירה יכלול אולפן הקלטות, ספריה מקצועית, מוזיאון שירה, מרכז ייחודי ארצי ובינלאומי לפסטיבלים ווקאליים, לאירוח מקהלות מן העולם ולכיתות אומן בינלאומיות.

רני אידן נעמי פארן ומנשה דוד הגזבר צילום מועצת עמק חפר
רני אידן נעמי פארן ומנשה דוד הגזבר (צילום מועצת עמק חפר)

ראש המועצה רני אידן: "מדובר באירוע חשוב ומרגש ובחלום שהתגשם. רק ביום שישי האחרון חגגנו את אירוע "עמק חפר שר"  בהשתתפות כל מקהלות בתי הספר היסודיים של עמק חפר ומקהלות מורן והעפרוני הצעירות, וכל זה מתחבר לבית לשירה, בו אנו רואים נכס אסטרטגי למועצה, שיהפוך את עמק חפר לרשות המובילה בתחום זה".

נעמי פארן: "הרעיון להקמת "בית לשירה" התחיל אכן בחלום וחזון, ואני שמחה שהתורם התאהב בו כמונו . מדובר במקום ייחודי בישראל ובעולם כולו. עברנו כולנו תהליך למידה ובשלות עד שהגענו לרגע זה. אני רואה מרחב אינסופי של שיתופי פעולה שמתחיל מהמעגל הקרוב של קריית החינוך בן גוריון והמרכז האקדמי רופין אל מעגלים הולכים וגדלים ארציים ובינלאומיים."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות