fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת צורי והרב דרוקמן עולה עוד שלב

אחרי שמכתב מהיועץ המשפטי של עיריית קרית מוצקין כלל איום לסגור את בית הכנסת שבו מתפלל הרב, הגיב הרב במכתב חריף מטעמו. המשך יבוא
יישאר בתפקידו? הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
מאחורי הגב. הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]

"צורי באמצעות עו"ד מלכה כותבים מפורשות שיביאו לחיסולו של בית כנסת בישראל" -כך נטען במכתב שנשלח השבוע מטעם הרב הראשי של קרית מוצקין דוד מאיר דרוקמן אל ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי.
לפני מספר שבועות נערכה ביקורת במקלט שבו פועל בית הכנסת של חב"ד ברחוב קק"ל בעיר ושבו מתפלל הרב דרוקמן. מספר ימים לאחר מכן, התקבל מכתב מקב"ט העירייה שבו ציין, כי המקלט אינו מתוחזק כראוי. לאחר מכן התקבל אצל נציגי בית הכנסת, מכתב גם מהיועץ המשפטי של העירייה, עו"ד בן ציון מלכה, שמנה מספר ליקויים בבית הכנסת, והוא כותב: "אם הליקויים לא יתוקנו, ניאלץ להפסיק שימושכם במקלט", נכתב.
בתגובה למכתבו של היועץ המשפטי, יצא השבוע מכתב נגדי לעירייה ולעומד בראשה מבא כוחו של הרב דרוקמן, עו"ד יניב לנקרי. במכתב נטען, כי לצופה מהצד נראה כאילו ראש העירייה בחר להתעמר ברב דרוקמן זה תקופה ארוכה וכי הגיע הזמן שצורי יפנים כי מדובר ברב עיר ותיק בישראל ולא באחד מעובדיו.
"נדמה כי אין זו יד המקרה שעיריית קרית מוצקין ביקשה לעשות בדק בית בבית הכנסת, בו מתפלל מרשי בקביעות עם חבר מאמיניו", נכתב במכתב לצורי, "עניין זה כשלעצמו מהווה נדבך נוסף במסע הרדיפה אותו סופג מרשי, חדשות לבקרים, מהעירייה ומהעומד בראשה".

מוזמן לביקור. צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
מוזמן לביקור. צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
הרב דרוקמן
מסע רדיפה. הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
בהמשך המכתב כותב עו"ד לנקרי דברים שאולי מעידים כי המכתב שנשלח אל צורי, הוא רק ראשון בשרשרת, וכי יש בכוונת הרב דרוקמן לפתוח בהליכים שונים נגד ראש העירייה. במכתב צוין, בין השאר, כי ראש העירייה נכשל לא אחת בלשונו, תוך שהוא מטיח עלבונות אישיים ברב דרוקמן "ושאר עניינים אשר יטופלו במסגרת ההליכים הבאים בהם מתעתד מרשי לפעול".
במכתב נטען עוד, כי אין כל ליקויים בבית הכנסת וצורי אף מוזמן להגיע לסיור במקום. בהמשך צוין, כי צורי בעצמו נכח בבית הכנסת, במהלך מערכת הבחירות האחרונה והתמוגג מהמקום, עד כי הבטיח לבדוק אפשרות להעניק למתפללים מקלט גדול יותר, ברחוב אחר בעיר.

עוד מהמכתב של עו"ד לנקרי: "נרגיע כבר עתה ונחדד כי לא דובים ולא יער, מכתביכם השונים לא מעלים מאום, כי אם איומים מוסווים כלפי רב העיר. הטענה לפיה המקלט אינו מתוחזק כראוי, מקוממת ופגעה אנושות בציבור שלם המתפלל בבית הכנסת… לא היה ולא נברא. נדמה שהכותב, בשליחות מאן דהוא, מנסה לבנות תיק מרשיע נגד מתפללי בית הכנסת והעומד בראשם הרב דרוקמן".
בסיפא של המכתב צוין, כי על העירייה להודיע על עמדתה בנוגע לסגירת בית הכנסת, בתוך 48 שעות וכי התעלמות ממכתב זה, תביא לפתיחתו של הליך מינהלי, שיגרום אי נחת לכל המעורבים בדבר.
מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "בעקבות פתיחת קריאה למוקד העירוני בגין נזילת מים במקלט, הגיע מנהל האחזקה ומצא כי במקלט המשמש בית כנסת הוחלפו מנעולי המאסטר ואין אפשרות לרשות להיכנס למקלט. בעקבות כך, הגיע רכז המקלטים ברשות והודיע כי יש להחזיר את מנעולי המאסטר וחל איסור עפ"י חוק להחליף את המנעולים, שכן המקום מיועד קודם כל לשימוש כמקלט עבור התושבים. מאחר שעמותת בית הכנסת החליפה את המנעול למאסטר של הרשות, אין לעירייה כל טענה כלפיהם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות