fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכונה מהפכנית תמנע גניבה וקניה לא חוקית של אלכוהול וסיגריות

בת 17 נהרגה בהתהפכות טרקטורון סמוך למושב עולש

בלעדי וראשוני בישראל ורק בסופר אושר עד בחדרה – מכונה אוטומטית שדרך ניהול אינטרנטי מנפקת אלכוהול וסיגריות בהתאם לתקנת החוק, ללא כל אפשרות למכירה בעייתית כלשהי.

כידוע, בישראל נאסרת מכירת אלכוהול וסיגריות לצעירים מתחת לגיל 18 כשהאלכוהול גם אסור למכירה אחרי השעה 23:00 בלילה. המכונה, שיובאה על ידי היזם ומהנדס האלקטרוניקה שמעון פריזנט מקיסריה, היא חדשנית ופותחה על ידי חברת ריטליקס, המייצרת תוכנות ניהול וקופות לסופרמרקטים ברחבי העולם.

צילום: פרטי

"מדובר במכירה של אלכוהול וסיגריות באמצעות ציוד רובוטי. אלו מכונות מאוד מאוד יקרות והמקום הראשון בארץ שבחרנו לעשות בו את הפיילוט זה בחדרה, אושר עד עושים אתנו את הפיילוט כאשר אני בתור יזם הבאתי את הציוד מחו"ל, הם מטעינים את תוכנת הניהול בארץ מול ריטליקס. לפני כשבועיים התקנו את הציוד והוא עובד נפלא".

אז איך זה פועל? המכונה שיובאה מאיטליה, פותחה במשך מספר חודשים, גודלה פי 4 לערך ממכונת חטיפים למשל, הניהול בה הוא אינטרנטי, דרך ה'ענן', כשהמטרה הינה לנפק אלכוהול וסיגריות בהתאם לתקנות החוק. פריזנט מזכיר כי אלפי מכונות של סיגריות הוצאו מחוץ לחוק במדינת ישראל לפני 3-4 שנים כאשר הממשלה יזמה את החוק, כי מי שמוכר סיגריות באמצעות מכונות ולא במקום מאויש שבודק את הזהות של הקונה (ואת גילו) צפוי לקנס של 50 אלף שקל, “לכן כל מי שהעיז, הבין מהר מאוד שהפקחים של משרד הפנים מסתובבים ומחלקים דוחות, אז אין מכונות סיגריות יותר, מה שכן בסופר אפשר לקנות סיגריות מעל הקופה או דרך שירות לקוחות כשבודקים את הגיל שלך. למה בכל זאת הכנסנו את המכונה? ידוע שיש גניבות של אלכוהול בסופרים מכאן ועד הודעה חדשה על ידי עובדים או קונים, שחושקים בבקבוק אלכוהול שמחירו יכול להגיע גם ל- 400 שקל. הפתרון שמצאו בארץ זה לשים את האלכוהול מאחורי דלפק שירות הלקוחות וזה מקשה על גניבות אבל מוכר פחות, או לנעול את האלכוהול בתוך ארון סגור ולהזמין דייל שיפתח אם רוצים לקנות. אנחנו מצאנו שיטה יותר מודרנית חדשנית".

לפי השיטה שפותחה במשך מספר חודשים, בסופר אין את האלכוהול והסיגריות על הדוכנים, אלא מעין דוגמיות לא שמישות. הלקוח בוחר דוגמית שהיא כמעין צילום של הדבר האמיתי, הולך לשלם בקופה והקופאית מחייבת אותו לפי הדוגמית, מדפיסה לו ברקוד שאיתו הלקוח הולך למכונה, מראה לצג המכונה את הברקוד, היא מזהה מה הוא רכש ומוציאה לו את בקבוק האלכוהול או חפיסת הסיגריות. "הרעיון דומה קצת לקונספט של תשלום עבור חניה, כשמראים למכונה את הברקוד והיא פותחת את השער אחרי התשלום", מסביר פריזנט.

“במכונה יש בנוסף לאלכוהול גם סיגריות בגלל תקנות הגיל וגם משום שפאקט סיגריות הוא מוצר יקר ונגנב. עלות של מכונה היא 15,000 דולר ולכן המוטיבציה של סופר להחזיק אותה צריכה להיות מאוד מאוד גבוהה, אושר עד התחילה עם זה בחדרה ולמיטב ידיעתי תרחיב את זה לעוד 18 סניפים. גם קיבלתי פניות מויקטורי ושופרסל ואני מעריך שבעוד 7 חודשים מהיום מכונה שכזו תהיה בכל סופר אבל 'הדגל' נמצא בחדרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות