fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכונאי באגד הוכר כנפגע עבודה בצווארו

אוטובוס אגד
אוטובוס אגד ( צילום ארכיון: רותם כבסה)

"עבדתי בליפט מתחת לאוטובוסים שעות רבות עם הצוואר כשהוא מכופף והראש למעלה בפעולה מאומצת תוך הרמת כלי עבודה כבדים" כך תיאר מכונאי רכב באגד את עבודתו במוסך החברה, שגרמה לו לכאבים ומגבלות בצוואר. המכונאי בשנות ה-40 לחייו, פנה למוסד לביטוח לאומי להכיר במצבו כפגיעה בעבודה אך בקשתו נדחתה. באמצעות עו"ד איתן פלג מחיפה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי, הגיש המכונאי  תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

עו"ד איתן פלג. צילום: יח"צ
עו"ד איתן פלג. צילום: יח"צ

בכתב התביעה נטען כי המכונאי עבד  במשך 16 שנה, חמשה ימים בשבוע במשמרות של יותר משמונה שעות ולעתים גם שעות נוספות כשהוא נמצא "בתוך הליפט ומעליו האוטובוס". מאחר והליפט נמוך העבודה אינה יכולה להתבצע בעמידה זקופה והוא היה חייב לכופף את צווארו כשהראש כלפי מעלה והידיים למעלה כך שמדובר ב"תנוחות עבודה מאוד לא נוחה".

בתצהיר שהגיש המכונאי לבית הדין הוא ציין כי היה עליו להתכופף פעמים רבות ולהרים ציוד כבד ושימוש ב"כלים רוטטים או כבדים" בנוסף הוא הדגיש כי באחד החודשים לפני כשנתיים היה מחסור חמור במכונאים ועומס עבודה חריג וקשה והוא נאלץ לעבוד שעות רבות בקצב גבוה ללא הפסקה. לדוגמה: עבודה שנמשכת בדרך כלל שלושה ימים הוא נאלץ לבצע בכמש שעות. מיד לאחר מכן חש כאבים רבים עד שהוא נאלץ להזמין רופא לביתו  ואחר כך הגיע לחדר מיון.

לבקשת עו"ד איתן פלג מינה בית הדין לעבודה רופאה אורתופדית מנתחת שקבעה בחוות דעתה  כי העבודה כפי שתיאר המכונאי גרמה לפגיעה זעירה בצווארו ופגיעות אלה הלכו עם הזמן והצטברו עד שנגרם לו נזק ממשי בצוואר. לדעתה תנאי עבודתו השפיעו על המחלה בצווארו.

בעקבות חוות הדעת הודיע הביטוח הלאומי כי הוא מקבל את עמדת המומחית והשופט יגאל גלם פסק כי התביעה תוכר כ"פגיעה בעבודה". עתה תמונה ועדה רפואית שתקבע את אחוזי נכותו. "מדובר בהכרה משמעותית, שיש בה כדי להשפיע רבות על העובדים בענף המכונאות ובתנאי עבודה דומים" מסר עו"ד פלג.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות