fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכה לסבג? מ"מ וסגן ראש עיריית נהריה דימה אפשטיין תומך ברונן מרלי

מימין לשמאל: מרלי, ליברמן ואפשטיין (צילום: דוד מושקין)
מימין לשמאל: מרלי, ליברמן ואפשטיין (צילום: דוד מושקין)

 

תפנית דרמטית בפוליטיקה המקומית בנהריה מאז בחירות 2003.  אמש (מוצ"ש) הודיע מ"מ וסגן ראש עיריית נהריה דימה אפשטיין על תמיכתו במועמד לראשות עיריית נהריה אל"מ במיל' רונן מרלי. השניים חתמו על הסכם קואליציוני במסגרתו אפשטיין ישמש סגן בשכר וממלא מקום, וסמכויותיו יורחבו במסגרת קידום עיר חכמה.

אפשטיין ומרלי  נפגשו אתמול עם שר הביטחון  ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והעלו סרטון משותף לפייסבוק. ליברמן התייחס לבחירה במרלי ואמר: "יחד נשנה את המציאות ונבטיח עתיד טוב יותר לילדינו בנהריה". בסרטון קרא ליברמן לתמוך במרלי לראשות העירייה ובאפשטיין למועצת העיר.

אפשטיין הוא יו"ר סיעת נהריה ביתנו ונציג קהילת חבר העמים במועצת העיר נהריה. לדבריו בנהריה יש 11,700 תושבים מחבר העמים שהם בעלי זכות בחירה. אפשטיין  משמש סגנו של סבג במשך עשור ועסק בקליטת עלייה זאת במסגרת הסכמים קואליציוניים. בשנת 2008  נהריה ביתנו נכנסה למועצת העיר עם שלושה מנדטים, בבחירות 2013 עם שני מנדטים.

מיד לאחר פרסום החתימה על ההסכם הקואליציוני הופץ סרטון בו הוצג אפשטיין כבוגד פוליטי על ידי פעילים שונים.  מקורבים לסבג אומרים כי היה ער להתרחשויות האחרונות רק לאחר שאפשטיין לא ענה לשיחות טלפון  ולדברי מקורבים "ירד למחתרת". היום (ראשון) הוחלפו המנעולים בלשכתו של אפשטיין בעיריית נהריה, נלקחה החנייה שהייתה שמורה לו במסגרת תפקידו כסגן. סבג הודיע לאפשטיין במכתב כי הוא מדיח אותו מהסגנות.

מימין לשמאל: מרלי, ליברמן ואפשטיין (צילום: דוד מושקין)
מימין לשמאל: מרלי, ליברמן ואפשטיין (צילום: דוד מושקין)
שלילת סמכויות. המכתב של סבג
שלילת סמכויות. המכתב של סבג

 אין דבר כזה שאין דבר כזה

בחודשים האחרונים רחשו שמועות על מגעים בין אפשטיין למרלי.  מפלגת ישראל ביתנו ביצעה סקרים למועמדים של המפלגה לראשות העירייה ולמועצת העיר ברחבי הארץ.  אפשטיין יצא בקמפיין בחירות רק בחודש אוגוסט האחרון, אז  הוא שמע מתומכיו הקרובים על חוסר שביעות רצונם מתפקודו של סבג כראש עירייה. אגב, אפשטיין לא הופיע בכנס שערך ראש עיריית נהריה ז'קי סבג בחודש אוגוסט, מהלך שהדליק נורה אדומה לעסקנים פוליטיים למיניהם.  עוד שמע על החששות מהתחזקות של סיעות חרדיות בעיר וגם העלה סרטון שחייבים לחזק אותו במועצת העיר לנוכח התמונה הפוליטית שבה יש ריבוי של סיעות דתיות בנהריה.  באותו הזמן הופעל על מרלי קמפיין נגטיבי ונטען כי משתייך למפלגות שמאל כיוון שנתמך על ידי מפלגת המחנה הציוני. כך חיבור מרלי -אפשטיין כשליברמן באמצע התאים לשניים כמו כפפה ליד. בשבוע שעבר כינס  אפשטיין את חברי רשימתו ביניהם מספר שתיים  ברשימה ד"ר קלאודיה מרקוב, והם לא הביעו אמון בסבג.

בסוד העניינים  על מגעים בין מרלי לאפשטיין היו  מעורבים אנשים בודדים. באותו הזמן תומכי מרלי לא חסכו בהאשמות והביעו ביקורת על אפשטיין כמו על שאר חברי הקואליציה של סבג שהוצגו כ'בובות על חוטים' 'ומשתפי פעולה' ועוד ביטויים נגטיבים כיוון שהצביעו עם סבג באמונה עיוורת.  גם סגנית ראש העירייה בתואר אורנה שטרקמן שמתמודדת בסיעה עצמאית למועצת העיר הוצגה כלא ראויה, אך אומרים שבפוליטיקה כמו באומנות, 'אין דבר כזה שאין דבר כזה'. המהפך שביצע אפשטיין לפתע זכה מתומכי מרלי לשבחים.

נגטיב פייסבוק
נגטיב פייסבוק אמש

 

בשבוע שעבר יזם סבג  פלאייר תמיכה בו לראשות העירייה עם נציגי הסיעות החברות עימו בקואליציה. בפרסום מופיעים: אפשטיין, חיים רואש (ש"ס), אשר שמואלי (נהריה אחרת), עופר אלקיים (אור לתורה) ומרדכי וקנין (הבית היהודי).  נודע כי הפלאייר התעכב לפרסום כי אפשטיין היה היחיד שלא חתם עליו. היום הופץ  הפלאייר על ידי סבג ללא תמונתו של אפשטיין.

אפשטיין אמר היום:  "סקר שעשינו הראה שעם  תמיכת הרוסים- מרלי זוכה. תומכים רבים הציעו לי  לחבור למרלי והקהל רוצה שינוי. אני חייב להיות קשוב לקהל הבוחרים שלי. אספתי את הרשימה שלי ושאלתי אחד-אחד ב'מי אתם תומכים?' וכולם אמרו: 'מרלי'. לכן אני לא פועל לבד. אני מקבל המון תמיכה וחיזוקים ומבחינתי מרלי מנצח בסיבוב הראשון. אני גם לא רק בסקטור הרוסי ועוזר להמון קהילות ואנשים, אך הרוסים הם אלו שיעשו את  המהפך בעיר. הבאתי אלפי עולים חדשים במהלך השנים האחרונות לעיר והם מכירים רק אותי. במסגרת ההסכם הקואליציוני אני אהיה סגן וממלא מקום של מרלי. אני צופה כעת בין 3-4 מנדטים לנהריה ביתנו".

הפלאייר שנגנז אחרי שאפשטיין לא חתם.
הפלאייר שנגנז אחרי שאפשטיין לא חתם

 

צו סגירה לתחנה. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ימשיך לעקוב. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

הפלאייר שהופץ היום בלי אפשטיין
הפלאייר שהופץ היום בלי אפשטיין

 

אפשטיין אומר שהחיבור עם מרלי נעשה רק לאחרונה. בהתייחס לסרטון שהוצג כבוגד אמר: "אף אחד לא אמר לי את זה פנים מול פנים. לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש. רשימת 'נהריה ביתנו' מייצגת את כל תושבי העיר נהריה: חילונים, מסורתיים, דתיים לאומיים ודוברי הרוסית, בחנו בקפידה את כל המועמדים לראשות העיר המבקשים לקבל את תמיכתנו".

בהתייחס  לצעדים שנקט נגדו סבג אמר: "המהלך שעשה סבג להדיח אותי אינו חוקי. הוא כותב במכתב שהוא מדיח אותי כיוון שלא תמכתי בו והלכתי עם מועמד אחר. בנוסף הוחלפו כל המנעולים בלשכה".

מרלי בתגובה: "מדובר בצעד אמיץ של אנשים שטובת העיר לנגד עיניהם. אנשים שמבינים שנהריה הגיעה לנקודת זמן קריטית. עד עכשיו עומדים לצידי שישה חברי מועצה אמיצים ונחושים. אני קורא מכאן לחברי מועצה נוספים להצטרף לאיחוד ולאחדות סביבי ויחד נצעיד את נהריה לדרך חדשה. בנימה אישית אני רוצה להוסיף כי בשיחותי עם דימה אפשטיין גיליתי אדם אמיץ, ערכי, שותף אמיתי וחבר לדרך ואנחנו נעבוד בשיתוף פעולה למען תושבי העיר".

מסבג טרם התקבלה תגובה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות