fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבסים, תולים ומנצחים

תלמידי חטיבת הביניים של תיכון קרית חיים זכו במקום השני ביריד ארצי ליזמים צעירים, והם בדרך לתחרות הבינלאומית. ההמצאה שלהם: אטבי כביסה שלא נופלים מהחבל
בהום סנטר אזל מלאי האטבים. התלמידים הזוכים (צילום: תיכון קרית חיים)
בהום סנטר אזל מלאי האטבים. התלמידים הזוכים (צילום: תיכון קרית חיים)

באפריל 2019 ייצאו תלמידי חטיבת הביניים שקד בתיכון קרית חיים לייצג את ישראל ביריד בינלאומי ליזמים צעירים. התלמידים זכו במקום השני בתחרות היריד הארצי, לאחר שפיתחו אטב כביסה תלוי לנצח בשם "בנג׳י". מדובר בפרויקט שמובילה מנהלת אשכול פיס בתיכון קרית חיים חגית מזרחי לצד מנהלת חטיבת הביניים מיכל שמלה, סגן מנהלת החטיבה והאחראי על החינוך המיוחד רוני ויג, המחנכת איריס שניאור והסייעות לצילה אמשלו וקארין מושליאשוילי.

"הכל התחיל בכיתה ז'. התחלנו פרויקט של סבונים שהכנו בכיתה, ייצרנו ומכרנו אותם בימי הורים. קראנו לפרויקט 'ניחוחות שקד'", סיפרה השבוע התלמידה עדן שור, "היה לנו כיף ורצינו להמשיך, וחגית הציעה לנו לעשות פרויקט חדש".

התלמיד אליאור ברוך מספר, כי כל תלמידי הכיתה ישבו והעלו רעיונות – איזה מוצר לפתח. "ילד אחד חשב איך לפתור את בעיות של האטבים, כדי שלא ייפלו מהחבל. המצאנו כל מיני דוגמאות, אבטיפוסים, בדקנו אותם וראינו שהדגם האחרון מאוד תופס", סיפר ברוך.

כל דגם שפיתחו התלמידים הם לקחו אותו הביתה וניסו אותו בעצמם. גם המנהלת והמורות ניסו בבית. בן רובינוב, שמטלות בבית הן חלק משגרת יומו, גם ניסה את המוצר. "אני תולה כביסה כל יום וניסיתי את האטבים. הדגם האחרון באמת לא נפל מהחבל".

התלמיד שלומי אלדי: "בדגם הראשוני היה גומי ולקח זמן להכין אותו. חגית התקשרה לתלמידי מפתן בקרית ים וביקשה לשכור את שירותיהם, כדי שירכיבו עבורנו את המוצר. שילמנו להם שקל על כל אטב. שילמנו להם מהכסף שהרווחנו מהסבונים".

אחרי ידיעה בנושא, שפורסמה ב"הד הקריות" פנה לבית הספר ציון דדון מכפר חסידים, ממציא פטנטים, שסיפר שגם הוא עבד על המצאה דומה. "ייצרנו איתו שיח והוא הצטרף אלינו, תרם לנו את החלק שלו בהמצאה", סיפר השבוע מנכ"ל התיכון אילן וקנין.

"כל אדם שהתחבר לתלמידים האלה נפעם, ואחר כך הוא חושב מה הוא יכול לתרום להם", אמרה שמלה.

התלמידים הגיעו לתחרות המחוזית וקטפו את המקום בראשון. הם עלו לתחרות הארצית שהתקיימה לפני מספר שבועות בראשון לציון, כשמולם התמודדו 20 קבוצות מרחבי הארץ. בתחרות זכו שתי קבוצות שייצגו את המדינה באפריל הקרוב.

"היינו בשוק", סיפרה שור, "חשבנו שנזכה, אבל כשהכריזו את השם שלנו היינו בשוק, היה הלם לעלות על במה".

מחנכת הכיתה איריס שניאור: "עכשיו הם שותקים, אבל בזמן השיפוט לא היינו איתם, הם עמדו לבד מול השופטים ודיברו. היו שלושה סבבים של שופטים ובכל פעם הם היו צריכים להסביר על המוצר, היו גם שופטים סמויים, חגית ואני עמדנו בצד".

מיד עם היוודע דבר הניצחון הגיעו לאשכול הפיס בבית הספר ההורים הגאים, המורים והנהלת בית הספר כדי לחגוג עם הילדים. "אחד הרגעים המכוננים שלי כמנהלת בחטיבה היה לראות את ההורים הגאים והמתרגשים. רק כשיגדלו יבינו איזה רגע מכונן זה עבורם".

מזרחי והצוות פנו לכמה חברות קמעונאיות כדי לעניין אותם במוצר. "פנינו לחברות שעוסקות בכביסה, סנו לדוגמה, או חברות שקשורות לבית, כמו הום סנטר, שהרימו מיד את הכפפה וקנו 2000 יחידות", סיפרה מזרחי, "הם שמו את האטבים בכל הסניפים שלהם – בבאר שבע, בני ברק, חיפה, כרמל, עקרון, ראשון לציון, תל חנן, רעננה, מודיעין ואשדוד, וממש לא מזמן קיבלתי הודעה מהום סנטר, שכל האטבים נמכרו".

וקנין: "התלמידים האלה מיישמים הלכה למעשה את כל מה שהייתי רוצה לראות בתלמידים שלנו. לאתגר אותם ללמוד בצורה אחרת, והצלחנו. הייתי רוצה לייצר אצל התלמידים סקרנות, לתת להם יכולת להיות מנהיגים. הם הובילו תהליכים מנקודת ההתחלה ועד הסוף. הפרס לא מעניין אותי, למרות שמאוד שמחתי, הם הביאו הרבה מאוד כבוד לבית הספר ולעיר חיפה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות