fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מכבי פשוט באו וגנבו פה את המשחק ולא ניצחו אותו"

משחק מפלצתי של גילברט בראון (38 נק') והתעוררות של מרקיז טיג (18 נק', 9 אס'), לא עזרו השבוע לעירוני נהריה להשלים 40 דקות של התעלות ספורטיבית ולרשום ניצחון על מכבי תל אביב במחזור הפתיחה של הליגה. אחרי דרמה גדולה בדקות הסיום שכללה איבוד יתרון של 11 נק' פחות מדקה וחצי לסיום של נהריה ושלשת מאני טיים של אנדרו גאודלוק ממכבי ולקינוח הארכה מותחת, נהריה נכנעה בביתה 97:93 ונשארה רק עם המחמאות.

האווירה בסיום המשחק הייתה קשה בצד הסגול והשחקנים מיהרו למקלחות וללכת הביתה. רבות דובר בסיום על השלשה של גאודלוק שכפתה הארכה ועל כך שהמאמן אריק אלפסי ביקש מפורשות משחקניו לבצע עבירה, שלא בוצעה, כדי למנוע כל אפשרות לשיווין.

יינסי גייטס (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מספק את הסחורה. יינסי גייטס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

נהריה דווקא פתחה נפלא את המשחק ועלתה ליתרון 1:10 אחרי 3 דק', אבל איבודי כדור שטותיים של טיג שעתידו בקבוצה לא ברור כרגע עזרו למכבי לחזור למשחק ובסיום הרבע הראשון שוויון 19:19. ברבע השני נהריה שוב נטלה את ההובלה וגילברט בראון שהיה ספק הנקודות העיקרי עם 26 נק' רק במחצית הראשונה, עזר לנהריה לרדת להפסקה ביתרון 39:34.

בתחילת המחצית השניה נהריה עלתה ליתרון לדו ספרתי 39:49 ולמרות ניסיונות חזרה של מכבי עם זריקות מחוץ לקשת, נהריה הצליחה לשמור על ההובלה ולסיים את הרבע השלישי ביתרון 54:62.

ברבע הרביעי נהריה קיבלה מתנה כשויקטור ראד הורחק אצל מכבי אחרי 2 בלתי ספורטיביות. יינסי גייטס שנראה עד כה כבינגו של אלפסי יחד עם בראון וטיג שהתעורר בדקות הסיום קבעו יתרון 11 נק' 73:84 (דקה 38). מנקודה זו החל מסע החזרה של הצהובים כש-15 שניות לסיום מכבי רק בפיגור 87:85. טיג סחט עבירה ונשלח אל הקו וקלע רק אחת (85:88 – 13 שניות לסיום) כאשר את הריבאונד לקח גאודלוק. אף אחד משחקי נהריה לא העלה בדעתו לעצור אותו בעבירה ובשלשת התאבדות כפה שוויון 88:88 בסיום הזמן החוקי.

גילברט בראון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
38 נקוודת שלו לא הספיקו. גילברט בראון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בהארכה טיג המשיך ביכולת הטובה שלו והעלה את נהריה ליתרון 88:93 אחרי חדירה נפלאה. אבל איבוד כדור שלו בצד השני הכניס את מכבי למומנטום ובתוספת עבירת תוקף של שולדבראנד על פניני, מכבי עלתה ליתרון 93:95 דקה לסיום הארכה. לנהריה עוד היתה הזדמנות אחרונה להשוות או לנצח את המשחק אבל ללא הצלחה ומכבי חגגה בסיום ניצחון 93:97.

קלעו לעירוני נהריה: גילברט בראון 38 נק', מרקיז טיג 18 נק' (9 אס'), יינסי גייטס 14 נק' (8 ריב'), סטו דאגלאס וטיירון נאש 5 נק' כ"א, יהונתן שולדבראנד 4 נק', ערן אסנטי 3 נק', ניב ברקוביץ, איגור נסטרנקו וניק פאוסט 2 נק' כ"א.

אריק אלפסי: "זה הפסד כואב, היינו יותר טובים לאורך כמעט כל המשחק והניצחון היה בידיים שלנו ואני לא יודע איך הצלחנו לבעוט אותו ולזרוק אותו הצידה. מכבי פשוט באו וגנבו פה את המשחק ולא ניצחו אותו. מה שמתסכל אותי מאד זה אי ביצוע הוראות בסוף המשחק והעברתי את זה טוב מאד לשחקנים בסיום בחדר הלבשה. גם אם נפסיד משחק, אנחנו נפסיד בדרך שלי ולא בדרך שלהם, כי אם אני אומר לבצע עבירה אם השחקן מחטיא עונשין כשאתה ב-3 הפרש ושחקנים לא עושים את זה כי הם עסוקים בעצמם או בלעשות משהו אחר, אם ביקשתי לעשות אז עושים. ואנחנו לא יכולים לקבל שלשה כזאת. מאד מתסכל. חבל, יכולנו להתחיל את העונה הזאת בצורה פנטסטית".

אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא ביצעו את ההוראות שלו. אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מרקיז טיג: "מאד מאכזב להפסיד משחק כזה כשאתה יודע ששיחקת טוב לאורך כל המשחק. בדקה וחצי האחרונה הפסקנו לשחק כדורסל ופשוט שיחקנו לידיים שלהם ומצאנו את עצמנו באיך לא להפסיד את המשחק במקום איך לנצח אותו". על כך שלא מילאו את הבקשה של המאמן לבצע עבירה על גאודלוק הוסף: "היינו בלהט המשחק. המאמן ביקש מאיתנו לבצע עליו עבירה ועשינו טעות. הייתה לנו אחרי זה הזדמנות לתקן בהארכה. צריך להתקדם מכאן הלאה".

גילברט בראון: "לקלוע 38 נק' ולעשות מה שעשיתי, לא נותן כלום אלא אם היינו מנצחים. בסופו של יום שיחקנו כדי לנצח את המשחק ואין פה עניין של סטטיסטיקה אישית". על עניין העבירה שלא בוצעה הוסיף: "אני למעשה שמרתי על גאודלוק והוא כדרר לעבר החצי שלנו וחיכיתי שהוא ינסה לחדור לסל אבל חסמו אותי ולמעשה נדחפתי והוא התפנה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות