fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מי שחיפש לגמור את הקריירה הפוליטית שלי, מוצא אותי היום חזק יותר"

עו"ד אוהד מרחב מסכם את השנה הקשה בחייו ומדבר על מות אביו, הולדת בנו, הפרישה מהקואליציה, ההסתה ברשתות החברתיות, החיבור לחיים אביטן והתוכניות לעתיד
זו פוליטיקה ישנה ובזויה בעיני" אוהד מרחב (צילום: שלומי גבאי)
זו פוליטיקה ישנה ובזויה בעיני" אוהד מרחב (צילום: שלומי גבאי)

 

עו"ד אוהד מרחב הוא כוח עולה בפוליטיקה החדרתית. למרות שהוא רק בן 36, מרחב כבר יצר לעצמו מעמד, ודבר אחד בטוח: אי אפשר להתעלם ממנו. או שאתה אוהב אותו. או שלא.

ערב יום הכיפורים, מרחב שובר שתיקה ומספר על שנה מאתגרת במיוחד. שנה שבה הוא איבד את האיש הקרוב אליו ביותר, את אביו; שנה שבה נולד לו בן; שנה שבה פרש מהקואליציה בחדרה והפך לאופוזיציונר הראשי של צביקה גנדלמן; שנה שבה הוא מצא את עצמו לא מעט מותקף מצד כל מי שלא אהב את הביקורת שלו.

קנאי ליושר הפנימי

"השנה האחרונה היא בהחלט השנה הקשה בחיי", מספר מרחב. "פטירתו של אבי לפני כשנה הייתה זעזוע גדול עבורי ובמיוחד לאור העבודה שהוא היה דמות דומיננטית בחיי. בחודשים הראשונים שלאחר הפטירה ומתוך ההרגל שהיה לנו הייתי מוצא את עצמי בסוף ישיבת מועצה מתכוון לחייג אליו ולספר לו על ההתרחשויות בישיבה. הוא היה מאוד מעורב, מבין, מתעניין ומייעץ והוא חסר לי יום יום, שעה שעה".

ודווקא בשעות הכי קשות שלך, לא עשו לך חיים קלים.

"נכון. מה שהקשה עוד יותר את תקופת מחלתו של אבי היה הקמפיין השקרי והמתוכנן שנפתח נגדי ברשתות החברתיות בו הואשמתי כמי שנותן יד להתחרדות של העיר. ברור לי שהיה פה ניסיון לסיכול ממוקד בזמן שהייתי חלש, לא זמין ופגיע. בזמנו אמרתי שאם אויבי הפוליטיים מחפשים ומחפשים וכל מה שהצליחו למצוא ולהמציא זה שאני 'דתי', זה רק מראה כמה אני קנאי לטוהר המידות וליושר הפנימי והציבורי שלי".

אי אפשר להתכחש לקרבה שלך לדת, בטח אחרי מות אביך.

"אחרי פטירתו של אבי לקחתי על עצמי להגיד קדיש שנה שלמה, ואני שמח שהצלחתי ולא פספסתי אפילו קדיש אחד. גם במחיר של היעדרות מלידת בני. לשואלים אותי בעניין הדת אני עונה שאני פשוט יהודי פשוט".

מאוד כעסת בזמנו, בתקופת מה שכונה "הקרב על בית הכנסת בקלרין".

"הרשתות החברתיות געשו ולצערי חוסר הזמן שהיה לי להגיב ולהשמיע את גרסתי הפכו את הגל הקטן לצונאמי ומצאתי את עצמי לפתע סופג נאצות וגידופים מחברים, שכנים ותושבים שמעולם לא חשבו לעצור רגע, לשמוע או לנסות ולברר את האמת. השיא מבחנתי היה כשיצאנו אני ואחיי מבית הכנסת ביום שבו התחלנו את השבעה ובעודנו חוזרים הביתה ברגל עם בגדי אבלות קרועים, חלפו על פנינו שכנים ומכרים מהאזור ובמקרה הטוב חלקם התעלמו מקיומי ובמקרה הפחות טוב סיננו איזה משפט או נתנו מבט של בוז. ככה בדיוק נראית הסתה, שיימניג וסיכול פוליטי מתוכנן וממוקד. מצד אחד אני מוצא את זה כמחמיא שראו בי איום או משהו שיש לגדוע בראשיתו. אך מאידך מדובר בתקופה קשה שפגעה בי ובמשפחתי הרחבה".

זו פוליטיקה ישנה ובזויה בעיני" אוהד מרחב (צילום: שלומי גבאי)
זו פוליטיקה ישנה ובזויה בעיני" אוהד מרחב (צילום: שלומי גבאי)

היום, שנה אחרי, מה אתה חושב על זה?

"מה שאני יכול להגיד היום באופן חד משמעי זה שני דברים: אחד, מי שחיפש לפגוע בי או אפילו לגמור את הקריירה הפוליטית שלי, ימצא אותי היום חזק יותר, מחושל יותר ומוכן יותר. כך שהוא עשה בדיוק את הפעולה ההפוכה. דבר שני, ולמרות שאני מטבעי אדם שלא נשאר חייב ומתקשה לסלוח, הפעם החלטתי לשחרר. מבחנתי האנשים האלה שניסו לפגוע בי בכל דרך, וחלקם עדיין ממשיכים, משוחררים לחלוטין, אני לא שומר טינה והם הפסיקו לעניין אותי או להעסיק אותי. יחד עם זאת את החשבון שיש להם עם בורא עולם אני משאיר להם לפתור ביניהם".

נגד המדיניות

מרחב, נשוי+3, עו"ד, בעל משרד עצמאי משנת 2009 העוסק בתחום האזרחי מסחרי, לשון הרע וחברות. הוא חבר מועצת העיר מזה שתי קדנציות ברשימתה של חדוה יחזקאלי, ויש האומרים שהיה הדמות הדומיננטית ביותר בקמפיין בחירות 2013. כך לדוגמא מרחב היה מי שהטיל וטו על הצטרפות של יחזקאלי לגנדלמן במהלך הבחירות והסרת המועמדות שלה לראשות העיר. למקורביו הסביר שמהלך כזה יפרק את הקמפיין והרשימה תספוג מכה קשה. לבסוף כאמור הכניסה הרשימה 2 מנדטים.

כבר בתחילת הדרך יחסיהם של מרחב וראש העיר היו מעורערים. בעוד שיחזקאלי קיבלה את תפקיד הסגן בשכר ויישרה קו עם גנדלמן, מרחב עמד על שלו לא פעם, פעל באופן עצמאי, דעתני ויש שיגידו מרדני.

במקביל לשנת האבל והטלטלה האישית, בחר מרחב גם לפרוש מהקואליציה במה שנחשב עד היום ככתב אישום נגד מדיניותו של ראש העיר.

מה גרם לך לפרוש?

"מדיניות ראש העיר לא מצאה חן בעיני מהרגע הראשון. הענקתי לו זמן, השתדלתי וניסיתי לשנות מבפנים, אך כשהבנתי שמדובר בשלטון יחיד, אטום ומנותק החלטתי לפרוש ולא להיות חלק מזה. לפני הכל הייתי אמיתי עם עצמי. בעוד שיש אנשים לא מרוצים שיושבים היום בקואליציה משיקולים אישיים, כספיים, פוליטיים וכדומה, אני בחרתי לעשות צעד דרסטי וקשה ולוותר על תפקידים וכותרות, אבל בראש ובראשונה היה חשוב לי לא לשקר את עצמי ואת התושבים. אני חושב שהתושבים ידעו להבחין מי פעל משיקולים אמיתיים ומי פועל משיקולים אישיים, פוליטיים ונותן יד למדיניות הקשה והמתעמרת של גנדלמן. מגוחך יהיה לראות חברי מועצה שהלכו יד ביד עם גנדלמן ופתאום חצי שנה לפני הבחירות יפרשו ויפתחו בקמפיין נגדו. זו פוליטיקה ישנה ובזויה בעיני".

לפני כחודשיים, ובתוך שנת האבל, נולד למרחב בן נוסף, אח לאיתמר בן ה-9 והללי בת ה-5. "כבר בזמן השבעה על אבי גמלה בדעתי להביא ילד נוסף. רציתי בן והנצחת שמו של אבי הייתה חשובה לי מאוד. אני זוכר איך חודשיים לאחר מכן בזמן הדלקת נרות חנוכה מצאתי את עצמי נר אחרי נר מבקש 'נס' אישי, בן זכר על מנת שאוכל להעניק לו גם את שמו של אבי. לבסוף כאמור זכינו בבן כאשר לכל אורך ההיריון והלידה היו לו רגעים סימבולים שהדגישו שיש יד מכוונת להכל. גיל תחילת ההיריון נקבע ביום הולדתו של אבי, תאריך הלידה המשוער היה קבוע ליום ה-11 חודש. לאחר 48 שעות בבית חולים ובחדר לידה, הלידה התרחשה דווקא בחצי שעה שנעדרתי כשיצאתי לבית הכנסת לומר קדיש. לצערי בזה לא הסתיימו האירועים המצערים ובעצם ביום ברית המילה נפטרה סבתי (אמא של אבא) ובעצם היא לא זכתה להיות בברית".

מרחב, בן למשפחה ירושלמית שורשית בת 11 דורות, מספר לנו שבמשך כל הדורות שמות בני המשפחה היו דויד ושמואל במחזוריות שנפסקה רק בדור שלו.

לכן, ומתוך הרצון להנציח ולשמר את המסורת המשפחתית, קרא לבנו דויד שמואל מרחב. "גם בלידת בני היו מי שהפתיעו אותי והראו לי כי הם לא יודעים להתעלות מעל מחלוקות פוליטיות וזכיתי מהם להתעלמות מוחלטת", הוא לא מצליח להתאפק, ומוסיף.

ראש העיר בירך? סימס?

"לא!".

רץ למרחקים ארוכים

בוא נדבר על שאיפות פוליטיות.

"אמרתי כבר בעבר שהגעתי לפוליטיקה בשביל להגיע לראש הפירמידה. אני רץ למרחקים ארוכים ורואה את ראשות העיר כיעד מרכזי. יחד עם זאת אני לא מאמין בקיצורי דרך וסבור שיש לעשות כל דבר בזמנו ומתוך תוכנית סדורה".

והתוכנית שלך אומרת חיבור לחיים אביטן, אותו תקפת בחריפות במהלך הבחירות האחרונות?

"יש לנו חיבור אישי אמיתי וכנה לפני שיתוף הפעולה הפוליטי. הכרתי אדם חם, חכם ומנוסה ואני בטוח ששיתוף הפעולה בינינו יניב תוצאות מצוינות לשנינו.

אינני נוהג להתנבא, אבל אני חושב שאם הבחירות היו מתקיימות היום, חיים אביטן היה מנצח בפער ניכר".

יש המשווים אתכם לטרנר ודנילוביץ' בבאר שבע.

"מצחיק שאתה שואל כי רבים רואים בחיבור בינינו דמיון למה שהתרחש בבאר שבע וזה בהחלט יכולה להיות דוגמא טובה של מנהיגות ותיקה ומנוסה לצד מנהיגות צעירה ושאפתנית".

אחת הדוגמאות למנהיגות צעירה זו השליטה שלך ברשתות החברתיות והשידורים שאתה מייצר מישיבות המועצה?

"טרם הראיתי אלפית ממה שאנחנו יודעים לעשות ברשתות החברתיות, ואני משאיר קצת תחמושת ליום הדין".

מה נאחל לך לשנה החדשה?

"בריאות, כל השאר ניתן להשגה".

בשתי מילים. מה יש לך לומר על צביקה גנדלמן?

"לא מתאים".

חדוה יחזקאלי?

"פינה חמה".

משפחה?

"חוזק".

חלום?

"להטביע חותם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות