fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי החליט לפגוע בבית הכנסת הקונסרבטיבי בנתניה?

ונדליזם בכניסה. בית הכנסת בית ישראל צילום עצמי
ונדליזם בכניסה. בית הכנסת בית ישראל צילום עצמי

 

חברי הקהילה המסורתית הקונסרבטיבית 'בית ישראל' בנתניה גילו כי במהלך השבת אלמונים חיבלו במבנה בית הכנסת וניפצו את דלת הכניסה באבנים גדולות.

תלונה הוגשה בתחנת נתניה וזאת לאחר ארבעה מקרי ונדליזם שונים בחודש אפריל. בעקבות ריבוי המקרים הותקנו מצלמות אבטחה בבית הכנסת וסביבתו. "החומר מהמצלמות כבר הועבר למשטרת נתניה", הסבירה שרה בורדוביץ מחברי קהילת בית הכנסת.

ונדליזם בכניסה. בית הכנסת בית ישראל צילום עצמי
ונדליזם בכניסה. בית הכנסת בית ישראל צילום עצמי

שלושה שבועות שרר שקט במקום אך לא לזמן רב. בשבת שעברה הגיעו 120 איש ואישה לערב 'חווית הבדלה', השני שקיימה הקהילה ונצפה רכב סיור משטרתי מפטרל ליד בית הכנסת במהלך הטקס. מישהו לא אהב את זה ובשבת האחרונה נופצו דלתות הכניסה באבנים גדולות.  חברי הקהילה חוששים מפני המשך המעשים וחשים כי מדובר בפשעי שנאה על רקע אמונתם והשתייכותם לתנועה המסורתית בישראל.

מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, ד"ר יזהר הס: "אני חרד מהבאות ומפציר בראש הממשלה לצאת בהודעה רשמית המביעה שאט נפש מהמעשים שנעשו. אני קורא לראשת עיריית נתניה לעשות כל שביכולתה על מנת להגן על הקהילה שבעירה ולסייע לחבריה להרגיש ביטחון בעיר בה הם מתגוררים. לא ניתן להשלים עם כך שבמדינת ישראל, מדינת היהודים, בית כנסת סופג שורה של התנכלויות ונזקים על ידי יהודים אחרים. אני מתאר לעצמי שאם זה היה קורה לבית כנסת בחו"ל או לבית כנסת אורתודוקסי המדינה הייתה נרעשת הרבה יותר. אני קורא למשטרה להתייחס במלוא הרצינות  להתקפות האלו ולמצוא את האחראים, לפני שחלילה נעבור מפגיעה ברכוש לפגיעה בגוף ונפש".

מעשי הוונדליזם החלו לאחר שבסוף חודש אפריל נתלשה מהגדר המקיפה את בית הכנסת כרזה המזמינה אנשים לטקס ההבדלה המוזיקלי החודשי של הקהילה. "לא ברור עדיין מי החליט לפגוע במבנה בית הכנסת אך הוא נפגע ממעשי ונדליזם בארבע הזדמנויות שונות בחודש מאי, בנזקים הכוללים חלונות מרוסקים ורכוש נוסף שנפגע בבניין. בשלוש פעמים שונות נופצו זגוגיות דלתות המבנה על ידי אבנים ולבנים ובפעם נוספת נכנסו שלושה נערים לקומת בית הכנסת, חיבלו ותלשו את מתקן המים שהיה מחובר לקיר והציף את הרצפה, ופגעו גם בפסל שעמד במקום" אומרת בורדוביץ ומוסיפה: "אנחנו לא מבינים מדוע אנחנו משמשים מטרה למעשי הוונדליזם וההרס. הבניין שלנו משמש עבור פעילויות קהילתיות כגון שיעורי ריקודים ושיעורי אנגלית לילדים דוברי רוסית שירה בציבור. רוב החברים שלנו הם עולים ועולות לשעבר ממדינות בריה"מ לשעבר. באנו ארצה כדי שנוכל לחיות לפי אמונתנו היהודית. קשה להאמין שזה קורה לנו בישראל."

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה רואה בחומרה מעשי ונדליזם אלו ותפעל תוך מאמץ חקירתי רב ובהפעלת מירב האמצעים לאיתור המבצעים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אנו מגנים בכל תוקף גילויי ונדליזם באשר הם. הנושא בטיפול משטרת ישראל. יחד עם זאת, ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הנחתה את מינהל אכיפה, פיקוח וביטחון להגביר את הסיורים במקום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות