fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מירי רגב: "לא אתן יד לפגיעה בפסטיבל עכו"

"לא אתן יד לפגיעה בפסטיבל לתיאטרון עכו החשוב והוא ימשיך ויתקיים בעיר עכו עם אומנים אחרים שירצו ליצור באופן חופשי מבלי לפגוע במדינה ובערכיה. אם עינת ויצמן רוצה להציג את היצירה שלה, היא מוזמנת לעשות זאת ברמאללה ונראה האם הרשות הפלסטינית תממן את הנרטיב הפלסטיני אותו היא דואגת להבליט", כך אמרה אמש (שלישי) שרת התרבות והספורט מירי רגב במהלך ביקור שערכה בעיר עכו.

השרה רגב שנועדה עם ראש העיר עכו שמעון לנקרי הגיעה עם צמרת משרדה לביקור שתוכנן מראש מבלי קשר לאירועים האחרונים שפרצו סביב פסטיבל עכו לתיאטרון אחר. בפגישה השתתפו גם מיכאל שטראוס, מנכ"ל העירייה אוהד שגב, מ"מ ראש העיר וסגנו זאב נוימן, מנכ"ל החברה הכלכלית של עכו ומנכ"ל פסטיבל עכו אלברט בן שלוש וראשי מינהל. השרה סיירה בעיר ואף הבטיחה להמשיך ולסייע בתחום התרבות והספורט.

לנקרי פתח בדברים ואמר: "עיריית עכו הינה האחראית הבלעדית על הפקתו של פסטיבל עכו כבר 34 שנים. העירייה מתקצבת את הפסטיבל בכ- 2 מליון ש"ח, ובנוסף משרד התרבות מתקצב בכ- 1.7 מליון ש"ח. לפסטיבל יצא שם עולמי בהצלחה שלו הן בצד האומנותי והן בצד הארגוני". לדבריו, תקנון ועדת ההיגוי נוסח ואושר יחד עם כל ועדת ההיגוי כולל מספר מנהלים אמנותיים החברים בוועדת ההיגוי והוא קובע שהתוכנית האמנותית תובא לאישור הוועדה לא יאוחר משלושה חודשים לפני פתיחת הפסטיבל.

לנקרי התייחס להצגה שנפסלה על ידי ועדת ההיגוי ואמר: "ההצגה של עינת ויצמן הינה קיצונית באופן יוצא דופן שנותן ביטוי לעמדות שוליות בחברה הישראלית. תמיכה והאדרת מחבלים שחלקם עם דם על הידיים אינה מבטאת חופש ביטוי אלא ההיפך מכך".

צילום: דוברות עיריית עכו

לנקרי תקף את האומנים שיוצאים בימים אלה כנגד השתתפות בפסטיבל ואמר: "בושה וחרפה שאותה קבוצה רדיקלית שדעתה לא התקבלה מתסיסה מאיימת ומסיתה ציבור אמנים שלם שלא להשתתף בפסטיבל, וכל זאת לא מחשש לחופש הביטוי, אלא מחשש לאיבוד מעמדם כאוטוריטת הבלעדיות של התיאטרון הישראלי. הגיע הזמן שהאמנים הצעירים יבינו שמושכים אותם באף ולמעשה לא נותנים להם באמת הזדמנות אמיתית לבטא את כישרונם. שלטון החונטה הרדיקלי הסתיים ואני מזמין באהבה גדולה את האמנים הצעירים לצפצף על אותם רדיקליים הארכאיים ולהשתתף בפסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי. הבמה כולה שלכם".

באשר להתנהלותו של המנהל האומנותי של הפסטיבל אמר לנקרי: "המנהל האמנותי שגה בכך שפנה למספר מקורביו ובחר לפנות לשישה מחזאים מתוך השמונה שנבחרו ובכך הונה את כל 170 המחזות שהוגשו בקול קורא. הנושאים שנבחרו אינם מגוונים ומתוך שמונה הצגות שלוש מהן עוסקות בנושא הפלסטינאי, כאשר נזנחו נושאים חברתיים חשובים כמו זכויות נכים, אתיופים, נשים, מתנחלים, עולים חדשים, דתיים, נזקקים ופריפריה. כל אלה למרות שהוגשו כמחזות נדחו ע"י הוועדה האמנותית. העיר עכו היא רב תרבותית ובמרחב הציבורי מתקיימים חיים משותפים נפלאים ואין צורך לגרום לסכסוכים מיותרים שיסכנו את מרקם היחסים, ולכן גם חברי הוועדה הערבים תמכו בהחלטה שלא לאשר את ההצגה".

עוד אמר לנקרי, לאורך כל שנות הפסטיבל כולל 14 שנים בתפקידו כיו"ר ועדת ההיגוי ניתן ליוצרים חופש אמנותי מוחלט, חופש שגם מחייב, כלשונו את האומנים לשמור על ערכי מדינת ישראל.

"הפסטיבל לתיאטרון אחר יתקיים רק בעכו, וגם השנה בע"ה הפסטיבל יתקיים תוך התעקשותנו שאת הבמה האדירה נמשיך לתת ליוצרים ולאמני ישראל הצעירים בתחילת דרכם, ולא כפי שבאה לביטוי בתכנית האמנותית שהוצעה השנה לפסטיבל", אמר לנקר, "לא נאפשר לתת כסות של חופש ביטוי לקבוצות רדיקליות וקיצוניות להכתיב את סדר היום בתיאטרון הישראלי האחר בעכו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב ביקשה לחזק את ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ואמרה: "קיבלת עם אנשיך את ההחלטה הנכונה והדמוקרטית ביותר והבאת לידי ביטוי את הקול השפוי. אל תיבהל מאלו שמהלכים עליך אימים. אף אחד לא יסתום את הפה בדמוקרטיה לנבחר ציבור. אסור לנו לתת לקבוצות רדיקליות להכתיב נרטיב החותר נגד מדינת ישראל. חופש הביטוי לא יהפוך לחופש ההסתה. מי שהתפטר שיתפטר, אני לא אתן יד לפגיעה בפסטיבל החשוב הזה והוא ימשיך ויתקיים בעיר עכו עם אומנים אחרים שירצו ליצור באופן חופשי מבלי לפגוע במדינה ובערכיה". שרת התרבות קראה ליוצרים צעירים לבוא ולהציג את יצירותיהם בפסטיבל". "נלחמתי על תקציב התרבות בשביל לאפשר לכם חופש פעול", אמרה.

עוד היא אמרה: "לא יכול להיות שנמצא את עצמנו ככספומט שמעבירים תקציבים לאותם ארגונים ומוסדות תרבות שהחליטו עבורנו מהי תרבות ויש להם את חופש ההסתה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות