fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מים ולא בששון

בזכרון יעקב טוענים כי מאז ההצטרפות לתאגיד מעיינות העמקים הם מקבלים חשבונות מנופחים. מעיינות העמקים: "חשבון המים כולל גם תשלום על הביוב"
צילום: פוטוליה

תושבי זכרון יעקב קיבלו השבוע את חשבון המים השלישי מאז חבירת המועצה לתאגיד המים מעיינות העמקים, ורבים מספרים כי הוא גבוה משמעותית מהחשבון הקודם ומהחשבון שקיבלו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. עבור רבים הדבר נראה כהוכחה למה שחששו ממנו: החבירה לתאגיד המים, מהלך שנעשה באישור רוב במליאת המועצה בראשות אלי אבוטבול בסוף 2015, הייתה טעות ועתידה להביא לעלייה בלתי מבוקרת במחירי המים ולהרעת השירות ותנאי החיים של התושבים. רבים הביעו את התחושה הזאת השבוע במילים חריפות, ברחוב וברשת.

משרדי מעיינות העמקים (צילום: הילה אייזינגר)
משרדי מעיינות העמקים (צילום: הילה אייזינגר)

גבי טהר, תושב היישוב, פרסם את חשבון המים שקיבל, שלדבריו, כמעט כפול מהחשבון המקביל בשנה שעברה. טהר: "בכל חודש החשבון עולה, והוא לא סביר לבית של שלוש נפשות. בתאגיד אמרו שהצריכה שלנו גדלה, ואני אומר שהצריכה נשארה כמו בשנה שעברה. לברר דברים בטלפון אי אפשר, כשמתקשרים לבירורים ממתינים עד שהשיחה מתנתקת. אחד משכניי קיבל חשבון גבוה בכ-160 שקלים מהחשבון הקודם. לא נסלח ולא נשכח לאלה שהכניסו אותנו לתאגיד".

תושבת היישוב, שקיבלה חשבון של כ-450 שקלים, מספרת: "אני גרה כבר שנים רבות באותו בית, מספר הנפשות לא עלה, ולפני החבירה לתאגיד מעולם לא שילמתי יותר מ-130 שקלים. החשבון הקודם שקיבלתי היה 350 שקלים, והפעם שוב עלייה של 100 שקלים. זכרון יעקב כבר לא נעימה לי. אבוטבול נתן לנו נוקאאוט והלך הביתה".

מתאגיד מעיינות העמקים נמסר: "בניגוד לעבר, כיום חשבון המים כולל גם תשלום על הביוב. השוני נובע מעלות שחושבה לביוב ברשות המקומית. החל מ-1.1.2016 אוחדו מחירי המים והביוב לכל התאגידים והרשויות הלא מאוגדות ל-7.676 שקלים לממ"ק מים וביוב בתעריף מוכר לתושב ו-12.327 לתעריף מעבר לכמות מוכרת. החל מ-1.7.2016 יעמוד התעריף על 7.676 שקלים לכמות מוכרת ו-12.355 שקלים מעבר לה. בחשבונות המים מופיע גרף המכיל את צריכות התושבים בשנה האחרונה, כשבעמודה הימנית ביותר צריכת המים הנוכחית, ובעמודה השמאלית ביותר צריכת המים בתקופה מקבילה בשנה שעברה. התאגיד נערך להתקנת מדי מים קריאה מרחוק, שיאפשרו לנו ולתושבים לעקוב אחר צריכת המים ברמה יומית ולטפל בנזילות מים תוך זמן קצר. נקודה לשירות לקוחות נפתחה במרכז המסחרי ברחוב החוחית בזכרון יעקב, וניתן לפנות בטלפון בשעות הפעילות, או דרך האתר במייל. המוקד עונה לחלק מהנושאים גם מעבר לשעות הפעילות. תושבים יכולים להירשם לתיק תושב באתר ולעקוב אחר צריכות המים והחשבונות שלהם משם בכל שעות היממה".

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "ההצטרפות לתאגיד המים הייתה החלטתה של המועצה הקודמת ולה התנגדתי באופן נחרץ עוד כתושב, עם חבריי. היה ניתן להימנע מכניסה לתאגיד. עניין ההתקשרויות ייבדק לעומק תוך בחינת המשמעויות המשפטיות והחוזיות ולאור המצב הנתון".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות