fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיהו מטריד

חשוב שהחשיפה תהיה בזמן אמת (צילום: פוטוליה)

אין ספק שהטרדות מיניות מהסוג הכוחני שנחשפו לאחרונה בארצות הברית ובארץ, בתוך מערכות של אנשי תעשיית הקולנוע והתקשורת, מהוות שלב של העצמה נשית ואמירה חד משמעית בנושא מגבלות הכוח של אלו שחושבים שהתפקיד נותן להם שררה וכוח אלוהי לעשות ככל העולה על רוחם, ולבצע כפייה מינית. לא כולם התגלו ולא כולם יתגלו בעתיד וההטרדות ימשיכו כי הן נובעות מסוג של פתולוגיה מסוימת.

ייתכן שהמשפט הציבורי ברשתות טומן בחובו סכנות, כמו ניצול והאשמות שווא לצרכים פוליטיים. חשוב מאוד שהחשיפה תהיה בזמן אמת, כי להוציא סיפור מלפני 15 שנה, סיפור של בחורה אחת ולא של כמה בחורות על אדם כזה או אחר, יש בזה סכנה. בנוסף, אם בן אדם ייענש על ידי הוקעה ציבורית, מתי ניתן יהיה לסלוח לו ולהגיד באופן ברור – האיש שילם את חובו לחברה.

מכל הפרשות שהיינו עדים להן, המורכבת ביותר היא זו של חיים רמון. רמון, בקלות דעת, אולי בטמטום רגעי, נישק חיילת, כפה עצמו עליה במשך שניות מספר, ואחר כך הצטער על כך. מאותו רגע החל נגדו מחול שדים פוליטי ומסע צלב שבעצם גמר לו את הקריירה ואת היעד שסימן לעצמו, להיות ראש ממשלה בישראל. רמון לא הטריד לפני כן ולא אחר כך, הוא נכשל רגעית ושילם על כך מחיר אישי גדול בלי פרופורציה בין מה שקרה לבין חיסולו הפוליטי. לכן, בגל הנוכחי של חשיפת המטרידים, יש לעשות זאת במשנה זהירות כדי לא לעשות עוול על עוול.

חשוב שהחשיפה תהיה בזמן אמת (צילום: פוטוליה)
חשוב שהחשיפה תהיה בזמן אמת (צילום: פוטוליה)

ברווז אפור

יש לי ידיד ליכודניק שרוף, שתפיסת עולמו והשקפתו זהים לתפיסת עולמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. האיש מעריץ את ביבי ועיין סבור שקשה יהיה למצוא לו מחליף. אני מניח שהוא לא היחיד שחושב כך, אבל כל זה לא מונע ממנו להגיד בפה מלא שנתניהו צריך לפרוש ולא לעמוד בבחירות הבאות בראש הליכוד.

האמת – הופתעתי מהגישה הזו, שהרי אין כרגע כתב אישום ואין ראיות למשהו שקושר את נתניהו לפרשת הצוללות, והרי הסיגרים שקיבל והשמפניה הם בעצם עניין של נהנתנות, שאין בה שום דבר רע, לפי תפיסתו.

אז זהו, אומר לי ידידי, בוא תחשוב שראש הממשלה המנוח יצחק רבין שהיה בר פלוגתא לנתניהו, היה מקבל כל חודש ממישהו חמישה-שישה קרטונים של סיגריות קנט שהוא אהב לעשן. בסך הכל מתנה שנתית בשווי של 30 אלף שקלים. לא סיפור גדול. לבטח נתניהו היה "שוחט" אותו, את רבין, על הדבר הזה, כמו ש"שחט" את אהוד אולמרט ותבע ממנו להתפטר בגלל החקירות שמתנהלות נגדו.

זה לא עניין של פוליטיקה, זה עניין של צביעות וחוסר אמינות, אומר ידידי, שנפל לו האסימון. מי שהולך כמו ברווז, אוכל כמו ברווז ומעשן כמו ברווז – הוא ברווז. ונתניהו, שמרשה לעצמו ששני עורכי דין מבני משפחתו יסתובבו מטעמו חופשי בעולם, יעשו עסקים פרטיים וינהלו מדיניות רשמית של מדינת ישראל בכובע אחד, הוא לא רק ברווז, הוא ברווז אפור – והאפור הוא הדבר הכי מסוכן בתחום הזה, שהרי האפור הזה, כל מטרתו לטאטא מתחת לשטיח דברים מטרידים, שאולי ייחשפו ואולי לא.

נתניהו צריך לפרוש, ואם יקבל עונש בבית משפט, צריך לחון אותו כמו שחננו את הנשיא ריצ'רד ניקסון. לשמוע ולא להאמין!

רעידת אדמה

הדבר שהכי מפחיד אותי באופן אישי הוא רעידת אדמה במדינת ישראל שעלולה להיות קטליזטור לאירוע חסר תקדים במזרח התיכון.

לפני ימים ספורים אירעה רעידה קלה בארץ, ואני נלחצתי ולא ישנתי טוב בלילה. כמי שמכיר את החפיפניקיות הישראלית, אני יודע שאנחנו טובים בלהגיש עזרה כאשר אסונות קורים תורכיה, או בים הקריבי, אבל אצלנו זה סיפור אחר. רעידת אדמה בישראל עלולה להיות נקודת פריצה לכאוס פוליטי וצבאי.

מדינת ישראל חזקה ואין עליה איום קיומי. רעידת אדמה שנתפסת אצלנו כאסון טבע, יכולה להיות הזדמנות פראית עבור כל שוכני הג'ונגל המזרח תיכוני, לנסות לתת לנו בראש. מטח טילים איראני, לבנוני ועזתי בו זמנית בזמן רעידת אדמה קטלנית יכול לשנות את מפת המזרח התיכון ולהוציא מבטן האדמה את כל השדים, גם אצלנו וגם אצלם – כל חורשי רעתנו.

אני יודע שאף אחד לא יביס אותנו ושבסוף ננצח את כל הרעים מסביב, אבל המחיר יכול להיות איום לכולנו, גם לנו וגם להם. מאידך, רעידת אדמה יכולה להיות הזדמנות לסיוע ולעזרה הדדית. כאשר בתורכיה רעדה האדמה לפני 20 שנה, הראשונים לסייע היו היוונים. היסטוריונים רואים במהלך הזה נקודת מפנה ביחסי המדינות והעמים והפשרה של מאזן האימה והשנאה ביניהם. זוהי גישה אופטימית וחיובית שאומרת שהאדם יתלכד נגד איתני הטבע בלי הבדל דת, גזע ומין.

השאלה הגדולה היא האם חסן נסראללה ומנהיגי איראן והג'יהד האיסלמי גם חושבים ככה. בעניין הזה רק לאלוהים פתרונים, ואני, איך לומר, פחות אופטימי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות