fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מידה טובה

היא גדלה בקיסריה וחדרה כילדה שמנה, סבלה השפלות, אבל החליטה ללכת נגד הזרם * היא למדה סטיילינג בלונדון והשבוע משיקה בפעם השלישית את שבוע האופנה למידות גדולות בישראל * אחרי שנבחרה לאחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל היא לא עוצרת, ואפילו קיבלה פוסטר ענק באיילון לצידה של בר רפאלי * תכירו את גאלה רחמילביץ'
גאלה רחמילביץ'. "נתן לי משמעות לחיים"
גאלה רחמילביץ'. "נתן לי משמעות לחיים" צילום: הדר יהב

היא גדלה בקיסריה וחדרה כילדה שמנה, סבלה השפלות, אבל החליטה ללכת נגד הזרם * היא למדה סטיילינג בלונדון והשבוע משיקה בפעם השלישית את שבוע האופנה למידות גדולות בישראל * אחרי שנבחרה לאחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל היא לא עוצרת, ואפילו קיבלה פוסטר ענק באיילון לצידה של בר רפאלי * תכירו את גאלה רחמילביץ'

 

גאלה רחמילביץ', 31, מהוד השרון, זוכרת את עצמה כשמנה מגיל אפס. "נולדתי שמנה", היא מספרת. היום, שלושה עשורים בתוך חייה, העובדה הזו עזרה לרחמילביץ', שנולדה בקיסריה והעבירה את כל הילדות שלה בחדרה, להוביל את אירוע שבוע האופנה למידות גדולות בישראל _ אירוע שמסתיים ממש היום (שישי) והפך לוואו אחד גדול.

גאלה רחמילביץ'. "נתן לי משמעות לחיים"
גאלה רחמילביץ'. "נתן לי משמעות לחיים"
צילום: הדר יהב

מסעות סטיילינג אישיים

רחמילביץ' למדה בבית ספר עמל בחדרה. מהילדות יש לה זיכרונות לא ממש נעימים. "הייתי ילדה שמנה וחוויתי כמו כל ילד שמן את האכזריות של העניין להיות שונה מבחינה חיצונית. הנושא של ההשמנה תמיד ליווה את החיים שלי ומאוד הגדיר אותי. לא הייתי מהמקובלים, ורציתי מאוד להיות שייכת. זה הוביל אותי לכיוון של עשייה חברתית. מהר מאוד הבנתי שיש אנשים שיכולים לשנות את העולם. זה נשמע גדול, אבל ככה הרגשתי. בגיל 11 התחלתי להתנדב, ברור שגיליתי את מועצות התלמידים. הפכתי להיות יועצת ראש העיר לענייני נוער, למרות שהוא (ישראל סדן _ א.ק.) תמיד הבריז מהפגישות…".

ומה זה עשה לך?

"זה נתן לי משמעות. פתאום לא הייתי גאלה השמנה, אלא גאלה שמושכת אנשים לעשות דברים חשובים. פתאום הקשיבו לי".

דבר נוסף, מעבר לביטחון, שגאלה קיבלה הוא היכולת לעבוד עם בגדים. "בגלל שאני שמנה, ובגלל שבגדים ולבוש היו אישיו מאוד גדול, למדתי את כל הטריקים. איך לקצר, ואיפה להצר. ואנשים סביב ידעו שמי שרוצה למצוא בגדים צריך לנסוע איתי לסיבוב שופינג בתל אביב. הייתי עושה מסעות סטיילינג אישיים. זה גדל וגדל עד שהפך למקצוע".

אחרי הצבא רחמילביץ' נסעה ללונדון ללמוד סטיילינג. שנתיים אחרי היא חזרה לארץ והייתה בטוחה שמצאה את הזבת חלב ודבש שלה. "הייתי בטוחה שאחרי שלמדתי במקומות הכי הכי ומהמורים הכי הכי, לא תהיה לי בעיה. התבדיתי. בפעם הראשונה ולא האחרונה…אחד האנשים הבולטים בתחום האופנה אמר לי 'חמודה, כדי להיות טובה בתחום את חייבת לעשות דיאטת כסאח ולרזות מלא'. זה שבר אותי. חשבתי לעצמי איך יכול להיות שאחרי כל מה שעברתי, שוב חזרתי להיות גאלה השמנה?".

איך מתאוששים?

"אמרתי לעצמי שלא יכול להיות, אני לא השמנה היחידה בעולם, גם אני רוצה להתלבש וליהנות. והחלטתי להקים עולם אופנה משלי. לפני שנתיים וחצי הגעתי ללונדון, שם היה לראשונה שבוע האופנה למידות גדולות (42+). "היה נורא. שמו אותנו במתנ"ס, בחדר קטן, איזה 100 בנות שמנות, בלי מזגן. אבל ההרגשה הייתי עילאית. מדהימה. חלמתי לעשות את זה בארץ. הרי כל העשייה שלי כל השנים הייתה לפגוש נשים מתוסכלות ולעשות להן טוב. כל אלה שמרגישות שהן לא יכולות להיות טרנדיות. הרי היום בחברה שלנו, המראה קובע. אם מישהי תגיע לפגישת עבודה עם שק שחור ולא מחמיא, יגידו לה שהיא לא ייצוגית. ואפשר גם אחרת. הייתי בטוחה שזה יעבוד בארץ".

ו…?

"שוב התבדיתי. פניתי לחסויות, ופתאום לא כל המותגים שמחו להיות מזוהים עם שמנות. ולכן החלטתי לעשות את זה לבד לגמרי".

אישה עם השפעה

בדצמבר 2014 היה האירוע הראשון בישראל, בלי יח"צ, כמעט בלי פרסום, והתוצאות היו מדהימות. "ציפיני ל~500 נשים", מספרת רחמילביץ', "הגיעו כמעט 7,000!. נהרו. לא ידענו מה לעשות. היה תור שב~H&M היו חולמים עליו. פתאום הבנתי את הצורך האמיתי".

אירוע האופנה הגדול בעולם למידות גדולות, PLUS SIZE FASHION WEEK, מתרחש בכל הערים הגדולות בעולם (לונדון, פריז, ברלין, המבורג ועוד), אבל האירוע בישראל הפך לגדול ביותר.

"השנה נוחתים בשבוע האופנה שלנו עשרות אורחים מחו"ל, וגם דוגמניות יפהפיות שמגיעות במיוחד כדי לצעוד על מסלול התצוגה שלנו. אין ספק שזה מביא הרבה כבוד ונוכחות חיובית בזירה הבינלאומית" היא מספרת. "אנשים הצביעו ברגליים ונהרו בהמוניהם אל שבועות האופנה שלנו. נוצרה פה תעשייה חדשה שהכפילה את עצמה פי 5 מלפני שנתיים. היום כבר יותר ויותר מעצבים ומותגים הבינו שאם הם רוצים להתפרנס בכבוד, כדאי שיעצבו גם במידות של 42 צפונה". בעקבות העשייה זכתה רחמילביץ' לככב ברשימת הנשים המשפיעות ביותר בישראל גם במגזין פורבס היוקרתי וגם בעיתון מעריב. נושא דימוי הגוף ויצירת עולם האופנה לנערות ונשים מעל מידה 42 עולה לעיתים תכופות לסדר היום, והמודעות לכך גוברת גם בתקשורת. הסטטיסטיקה קובעת ש~60% מהנשים במדינת ישראל נחשבות לפלאס סייז אז מדוע עולם האופנה המיינסטרימי לא מוכן ליצור להן אופנה? בדיוק בכך נלחמת רחמילביץ'.

על העשייה שלה זכתה רחמילביץ' בתואר אחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל על ידי פורבס ומעריב, ואת הפרס על האירוע הגדול שהיא מרימה בעשר אצבעות היא קיבלה ממש לאחרונה, כאשר לצד הפוסטרים של בר רפאלי באיילון, עלה גם פוסטר שלה ושל הדוגמניות שלה מהאירוע. "אתה נוסע באיילון ורואה בר רפאלי, בר רפאלי, בר רפאלי, ופתאום את גאלה השמנה עם השיער הוורוד".

שבוע האופנה למידות גדולות נערך השבוע בגני התערוכה (ביתן 13), ומסתיים היום כאמור (שישי, 18.11, עד השעה 15:00). לצד תצוגות אופנה מרהיבות תושק גם חנות POP UP ענקית עם 25 בוטיקים של מעצבות אופנה ואקססוריז, עם קולקציות בלעדיות והנחות של מ~40% על קולקציות קודמות.

באירוע השנה נבחרו להשתתף לא מעט חדרתיות ומעצבות מהסביבה, ביניהן דליה זר, מעצבת ובעלת מותג האופנה 'קרנית', ילידת חדרה, שמזה 30 שנים עומלת על קולקציות שמחבקות נשים במידות 44_62, שאת דגמיה ניתן למצוא בבוטיקים ברחבי הארץ. האג'נדה שלה היא "להביא את הקולקציות הכי מיוחדות ונעימות במחירים הכי זולים, כדי שכל אחת תוכל להרשות לעצמה להתלבש בכיף".

לא רק בר רפאלי. הפוסטר שעלה באיילון (צילום: זיו שדה)
לא רק בר רפאלי. הפוסטר שעלה באיילון (צילום: זיו שדה)

גם דניאל אנגלהרד החדרתית, מעצבת המותג 'טולה' של 'שדרת המעצבים' תציג את הקולקציה הקלאסית שיצרה במיוחד לשבוע האופנה במידות 40_50. "אני מאמינה שבגד הוא מקור לביטחון ועוצמה. חשיבות הדיוק בגיזרה ובבחירת הבד שילטף ויהיה נעים הם הבסיס לבניית מלתחה פרקטית שתשרת אותנו מדי בוקר".

גאלה, עם כל העבוד לאירוע, את לא מתחברת לעובדה שכיום יותר ויותר מחקרים מדברים על השמנה כסכנה מספר 1?

"אני חלומו הרטוב של כל רזה. לא זזה מהמשקל שלי כבר 17 שנה. אני שומרת עליו, עושה ספורט עד כמה שזה נשמע מוזר. בסוף הרי כולם מתים. וטפו טפו, בינתיים אני בריאה ומסביבי כל הרזים חולים".

לא ניסית אף פעם דיאטה?

"ברור שניסיתי. לא הייתה דיאטה שלא ניסיתי, לא הייתה מישהי שלא הייתי אצלה. עד שבגיל 12 הייתה דיאטנית שפשוט השפילה אותי, יצאתי ממנה והודעתי לאמא שלי שאני סיימתי עם דיאטות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות