fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטקס המשואות לכנסת; מאי קורמן תציג מוצר שימנע שיכחת ילדים ברכבים

מאי קורמן. צילום: דורון גולן
מאי קורמן. צילום: דורון גולן

לאור תופעת שכיחת ילדים ברכב, תופיע מאי קורמן, 15, מקרית חיים בפני וועדה מיוחדת לזכויות הילד בכנסת בנושא של מניעת שכחת ילדים ברכב.

קורמן המציאה לפני שנתיים מתקן שעלותו כמה עשרות שקלים ומונע מצב של שיכחת ילדים ברכב סגור. המתקן שמבוסס על חיישן לחץ, מונע את נעילת הדלתות והחלונות של הרכב. בעקבות המצאתה נבחרה קורמן להשיא משואה בטכס יום העצמאות בירושלים.

קורמן תופיע בפני הוועדה שתדון בתופעת שכחת ילדים ברכב אליה הוזמנו בין השאר גם נציגים של משרד התחבורה, משרד העבודה, משרד הבריאות, משרד המדע והטכנולוגיה, מכון התקנים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועוד. מתחילת השנה האזרחית נהרגו שלושה ילדים שנשכחו ברכב סגור.

לאחרונה פעוט בן שנתיים מהיישוב רכסים, נהרג לאחר ששהה במשך שעות במכונית סגורה. הוא נשכח במכונית המשפחתית על ידי אביו ששכח להורידו בגן הילדים.

הפעוט, נריה טייאר, ישב בכסא הבטיחות ברכב כשאביו, אברך הלומד בכולל, פיזר את הילדים האחרים במוסדות החינוך שבם הם לומדים. הוא החנה את הרכב ליד הבית ופנה ללימודיו. כחמש שעות מאוחר יותר הגיעה אחותו של הפעוט אל הגן שבו הוא היה אמור להימצא על מנ להחזירו הביתה ונמסר לה שהפעוט לא הופיע. הבת התקשרה לאביה שהבין באותו רגע את המתרחש, רץ למכונית והוציא ממנה את בנו הפעוט שהיה כבר מחוסר הכרה.

האב ניסה לבצע בו פעולות החייאה ובמקביל הזעיק את כוחות ההצלה שהמשיכו לבצע בפעוט פעולות החייאה אך לבסוף נאלצו אנשי מד"א לקבוע את מותו.לבקשת ההורים לא נערכה נתיחה בגופת הפעוט והלווייתו נערכה ביום שלישי. על פי החוק, ייחקר האב בחשד לרשלנות, אולם בהתאם למדיניות המשטרה והפרקליטות, לא יוגש נגדו כתב אישום מתוך הבנה שמותו של הבן הינו עונש כה חמור ששום עונש שתטיל המדינה אינו משתווה לו.

מאי קורמן. צילום: דורון גולן
מאי קורמן. צילום: דורון גולן

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות