fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטה אשר: הלינה בבצת אסורה

מליאת מטה אשר אישרה איסור לינה בחוף ברוב של 12 מול 11 מתנגדים
חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)
חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)

מליאת המועצה האזורית מטה אשר הצליחה להעביר ביום שני האחרון את חוק העזר החדש שקידם ראש המועצה יורם ישראלי. על פי החוק מעתה לא יהיה ניתן לישון בחוף בצת אלא רק במספר מטרים שהוקצו לכך וזאת כדי למנוע את הלכלוך המצטבר על החופים בעיקר בחודשי הקיץ, מפגעי הקמות רעש והדלקת אש.

המתנגדים לחוק המתינו מחוץ לישיבת המועצה עם שלטים, מחו על ההחלטה והציעו חלופה שימונו פקחים לאכוף את החוקים הקיימים.

ישראלי התנגד לכך והתעקש כי לא יישנו בחוף בצת אלא רק ב-400 מטר, מתוך 13 ק"מ, שיוקצו לכך מדרום לחוף המוכרז, ויכילו את כל מי שירצה לישון ולבלות בחוף. חוק העזר החדש עבר ברוב של 12 מול 11 מתנגדים. נציג גשר הזיו במליאה לא נכח בישיבה.

מועצת מטה אשר הכריזה על יום חג אחרי הישיבה וטענה שהחוק נועד להגן מפני הרס סביבתי. כמו כן, בתוך החוק הוכל גם איסור על קראוונים והבערת מדורות סמוך לים.

חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)
חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)

ראש המועצה, יורם ישראלי: "שפת הים היא משאב ציבורי יקר שנועד לרווחת כלל הציבור ואחריותי, כמי שמופקד על האינטרס הציבורי, לשמור על הניקיון ועל חופש הגישה למים. לאור בקשות של פעילי סביבה שטענו כי החוק נוגד את הגישה החופשית לטבע, החליטה המועצה להקצות רצועת חוף שבה תתאפשר לינה והקמת מחסות למבקשים ללון בטבע".

יובל אלון, ממנהיגי המאבק, כתב בפייסבוק: "כנציגי ציבור בוועדה הצענו שיוקם  פורום חופים המשותף לציבור ולמועצה שידון בענייני החוף וימליץ למועצה. גם בהמשך. אומנם הצעה זאת לא זכתה לדיון או התייחסות בוועדה המשותפת שהייתה לנו אך במליאה התקבלה וריאציה כחלק מההחלטה.., את הנוסח הסופי של החוק לא ממש ראינו בשל שינויים ברגע האחרון ולדעתי אף אחד במועצה לא יודע בדיוק על איזה נוסח הצביע, למשל האם יש רק איסור לינה או גם איסור שהייה בחוף החל משבע בערב. בחוק עצמו אין שום התייחסות או סעיף ללכלוך כך שטענה זאת תמוהה. גם אם כולם חוזרים עליה. כמו כן, חשוב לשתף את הציבור שחלק מחוף בצת שאנחנו נוהגים לישון בו בכלל שייך לרשות הטבע והגנים ולפיכך המועצה הייתה מראש מוגבלת באורך רצועת החוף שהיא יכלה להתיר לנו…, רט"ג יישרו לפני מספר שבועות קו עם המועצה במקרה או שלא, והחליטו שגם הם אוסרים את הלינה בחלק שלהם. לא נאמרה המילה האחרונה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות