fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מחיר למשתכן" הופך את משפרי הדיור ללא רלוונטיים

השבוע התארחו שרי האוצר והשיכון והבינוי בלשכת ראש עיריית קרית מוצקין ודנו בתוכנית "מחיר למשתכן". בענף הנדל"ן לא כולם שבעי רצון מהתוכנית
כחלון, צורי וגלנט השבוע במוצקין. (צילום: ששון תירם)
כחלון, צורי וגלנט השבוע במוצקין. (צילום: ששון תירם)

ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי אירח השבוע בלשכתו את שר האוצר, משה כחלון, את שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט ומנכ"ל משרדו אשל אדמוני וכן את צוותי המשרדים והיזמים הזוכים במכרזי "מחיר למשתכן". בפגישה הוצגו השלבים שעל הקבלנים לעבור כדי לקבל היתר בנייה וכן ההגרלות שייפתחו בקרוב לציבור.

בישיבה אמר צורי, כי הוא חש גאווה שקרית מוצקין נבחרה להיות העיר החלוצה שבה תצא התכנית לפועל, וכחלון הוסיף: "אין לי ספק שקרית מוצקין תרוויח מפרויקט זה".
בענף הנדל"ן המקומי נשמעים גם קולות אחרים המביעים ביקורת על תוכנית "מחיר למשתכן". לדבריהם, היא הופכת את משפרי הדיור ללא רלוונטיים ואת קבוצות הרכישה לחסרות תכלית".
אנה יחזקאל מחברת הנדל"ן וויז'ן: "לקבוצות הרכישה, שהציעו מחירים נמוכים יחסית למחירים המקובלים בשוק, לא תהיה תכלית בשוק החדש הן בגלל המחירים הנמוכים של הדירות והן משום שאינם יכולים לגשת למכרזים. התוכנית בעיקרה טובה לפלח השוק של הזכאים, שלהם יהיה היצע גדול של דירות מוזלות. אך יש לזכור, כי הזכאים מהווים רק כפחות ממחצית הרוכשים. הבעיה עדיין נמצאת בהיצע הקטן של מי שאינם זכאים, והדבר עלול לגרור עליית מחירים בנכסים הקיימים, ברמה הכוללת".

כחלון, צורי וגלנט השבוע במוצקין. (צילום: ששון תירם)
כחלון, צורי וגלנט השבוע במוצקין. (צילום: ששון תירם)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות