fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת הצהרונים בחדרה עשתה את שלה: רצף חינוכי מהשנה הבאה

מעבר להורדת המחירים, עיריית חדרה גיבשה תוכנית בשיתוף ועד ההורים העירוני, למתן מענה לרצף חינוכי מסיום יום הלימודים ועד השעה 16:30, במחיר אחיד ובאחריות פדגוגית ומנהלית של אגף החינוך
מחיר אחיד של 800 שקלים לצהרונים (צילום: עצמי)
מחיר אחיד של 800 שקלים לצהרונים (צילום: עצמי)

מעבר להורדת המחירים, עיריית חדרה גיבשה תוכנית בשיתוף ועד ההורים העירוני, למתן מענה לרצף חינוכי מסיום יום הלימודים ועד השעה 16:30, במחיר אחיד ובאחריות פדגוגית ומנהלית של אגף החינוך

ברוב המקרים, המחאות הציבוריות מסתיימות במפח נפש. במקרה של ההורים בחדרה, המחאה שלהם להוזלת מחירי הצהרונים הסתיימה בהצלחה גדולה. לא רק שהם הביאו להורדת המחיר, אלא למהפך של ממש.

השבוע הודיעו בעיריית חדרה על תוכנית לרצף חינוכי כל יום וכל השנה, במחיר אחיד ובפיקוח אגף החינוך של העירייה. הרצף החינוכי יכלול את כל גני הילדים העירוניים וכן את כיתות א'_ג' בבתי הספר היסודיים העירוניים.

עיריית חדרה תשקיע מתקציבה סכום משמעותי של למעלה ממיליון שקלים, שנועדו לאפשר את הפעלת התוכנית תוך הקפדה על איכות התנאים והתכנים, וזאת למרות המחיר האחיד של 800 שקלים בקבוצות של 25 ילדים.

ראש העירייה צביקה גנדלמן: "תוכנית הרצף החינוכי, אשר יצאה לדרך בחדרה, נולדה במטרה לקיים במוסדות החינוך ימים ארוכים בחסות עירונית, ולהעניק העשרה איכותית בצורה שוויונית לכלל ילדי העיר בכל השכונות. ההורים יוכלו להיות רגועים, בידיעה שילדיהם שוהים במסגרות עירוניות מפוקחות וזוכים לתכנים פדגוגיים איכותיים באחריות אגף החינוך".

מחיר אחיד של 800 שקלים לצהרונים (צילום: עצמי)
מחיר אחיד של 800 שקלים לצהרונים (צילום: עצמי)

הרצף החינוכי יפעל החל מסיום יום הלימודים בגן או בבית הספר ועד השעה 16:30. במהלך שהותם במסגרת החינוכית יקבלו הילדים ארוחת צהריים חמה וארוחה קלה נוספת. הארוחות יפוקחו על~ידי תזונאית ויבוקרו על~ידי אגף החינוך.

את התוכנית ירכז אגף החינוך של עיריית חדרה, שיהיה אחראי על נושא הרציפות החינוכית במהלך כל השנה, כולל חופשות ארוכות כמו סוכות, חנוכה ופסח, וכן הקייטנות העירונית ובתי ספר של קיץ. זאת באמצעות מחלקה ייחודית שתהיה אחראית על יישום הרצף החינוכי, כולל רישום, שיבוץ, פיקוח, בקרה, הפעלת המנגנון מול הגופים המפעילים והנחייתם הפדגוגית והמנהלית.

במסגרת התוכנית יהיו שלושה גופים הרשאים להפעיל את התוכנית במוסדות החינוך העירוניים: בגני הילדים תופעל התוכנית באמצעות העמותה העירונית "פנאי העיר" ומתנ"ס גבעת אולגה. בבתי הספר תינתן עדיפות ראשונה למנהל בית הספר שיוכל להחליט האם ברצונו להפעיל בעצמו את התוכנית. במידה ולא יהיה מעוניין, יוכלו להפעילה שני הגופים המורשים, עמותת "פנאי העיר" ומתנ"ס גבעת אולגה. הפעלת התוכנית בגני הילדים ובבתי הספר תתבצע במסגרת ההנחיות והכללים המוגדרים של אגף החינוך, ובכל מקרה לא תותר הפעלת התוכנית במוסדות העירוניים לגופים פרטיים.

התוכנית תחל לפעול בספטמבר 2017, כאשר המערכת נערכת לכך שכבר בפתיחת ההרשמה הקרובה לשנת הלימודים תשע"ח, תעמוד בפני ההורים האפשרות לרשום את ילדיהם גם לרצף החינוכי.

התוכנית, תכניה ועלותה, מקודמים בשיתוף ועד ההורים העירוני, שהינו שותף פעיל בכל שלבי הדיונים וקבלת ההחלטות. יו"ר ועד ההורים העירוני, צפריר אורנשטיין: "לוועד ההורים היה חשוב שיינתן פתרון שוויוני לכל ילדי העיר, ואנו קוראים להורים לרשום את ילדיהם לרצף החינוכי החדש שיתקיים ברמה פדגוגית גבוהה".

מילה טובה מגיעה לחברי המועצה יניב דרי, אליהו בוסקילה ולממלא מקום ראש העיר, טל אליהו, שהיו השלושה שדחפו יותר מכולם להוזלת המחירים והובילו לבניית הרצף החינוכי.

יודגש כי פתיחת מסגרות רצף חינוכי מותנית בביקוש ובמספר הנרשמים באותו גן או בית הספר, כאשר לרשות ההורים יעמוד מנגנון הנחות עירוני שייקבע על~ידי אגף החינוך, וזאת בנוסף למנגנון ההנחות של אגף הרווחה המיועד למשפחות בקשיים כלכליים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות