fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת הנכים בחיפה: "חיים מקצבת בושה"

כסא גלגלים פנתרמדיה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדה

מטה הפעולה של הנכים בישראל יקיים היום (רביעי) הפגנה  נגד תוכנית כחלון שלא מתייחסת כלל להעלאת קצבאות הנכים במדינה.  ההפגנה תיערך בכיכר חורב, בשעה 17:00.

ציבור הנכים ובעלי המוגבלויות דורש  במסגרת " הסכם זליכה", קצבאות נכים בגובה שכר מינימום במשק העומד על 5300 שקלים.  כיום קצבת הנכים עומדת 2340 שקלים בלבד. היעד הסופי של המלצותיו מדבר על העלאה למה שהיום הוא שווה ערך ל-75% משכר המינימום הנוכחי כדי לדוג לצמצום הפערים.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ישתתף במחאה בחיפה. ביטן: "עלי לעמוד לצידם במיוחד בתקופה בה ישנם תקציבים גדולים שלא מועברים גם לרווחת הנכים שחיים מקצבת בושה. . אני חוזר ואומר, קודם כל תיפתר בעיית הקצבאות הנכים ואז נפנה תקציבים לרפורמות חדשות".

כסא גלגלים פנתרמדיה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדה

תגובת 'מטה הפעולה של הנכים בישראל: "לאור פרסומים של המלצות צוות 'ירון זליכה' שמינה שר האוצר משה כחלון, כפי שהם באו לידי ביטוי בימים האחרונים
ההמלצות של צוות זליכה רחוקות מאוד מהדרישות שהועלו על ידינו ראשית, בנושא קצבאות הנכות, ההמלצה לא נותנת מענה לדרישות שהצגנו במסגרת הצעת החוק של חברת הכנסת ח"כ נאווה בוקר הקוראת להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום שאליה הצטרפו כיוזמים 82 חברי כנסת (תקדים היסטורי של רוב מיוחס) מכל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחד. וגם לא הצעת החוק של ח"כ אילן גילאון, שעברה בטרומית (עקב חסימת הווטו של כחלון בוועדת שרים להצעת בוקר) ומביעה את רצון הציבור באמצעות נציגיו בכנסת.
הצעת החוק של חברת הכנסת בוקר מונחת על שולחנה של ועדת השרים מזה כבר יותר מארבעה חודשים ושר האוצר משה כחלון הוא האיש שבמקום לקדם את הצע"ח ולהביאה לידי דיון בכנסת, מונע פעם אחר פעם את אישור ההצעה בוועדת השרים בדחיות ואמתלות שונות ומשונות. כשלאחרונה בלון הצניחה שלו למסמס את הצעת החוק היה ע"י הקמת צוות מטעמו בראשות זליכה.
"מלכתחילה אנו ארגוני הנכים אפילו לא היינו חלק מצוות הדיון, לא ניתנה לנו האפשרות להשתתף בשום דיון שלו ואף לא להופיע בפניו או להגיב להמלצותיו. יתירה על כך, כל יומיים הופרחו ידיעות וספינים שקריים בכלי התקשורת על המלצות צוות זליכה כשעד עתה לא פורסמו המלצותיו, ובכך כחלון ניסה להרוויח חודשיים נוספים של מריחה. הצוות שהורכב מגורמים פוליטיים לא כלל כל גורם מטעם או שמייצג את 'מטה הפעולה של הנכים', שעומד מאחורי הצעת החוק ולא שום גורם מקצועי רלוונטי אחר. והיא מנוגדת משפטית לאמנות זכויות אדם בינלאומיות שישראל חתומה עליהן. הצוות שהוקם הוא בעיקרו צוות פוליטי המייצג את שר האוצר משה כחלון ואת שר הרווחה חיים כץ, שחברו יחד וסימנו מראש את המטרה הסופית, ללכת על מתווה חלקי בלבד מדרישות הנכים, כשכל עבודת הצוות הייתה לסמן את העיגולים סביב המטרה.

לצערנו עקב חוסר הבנה והתמצאות של הציבור הנכים עצמו ובוודאי של הציבור הרחב, מנצל שר האוצר משה כחלון את הקשרים והכוח הרב שלו במרבית כלי וערוצי התקשורת המסחריים, שבאים לידי ביטוי בספינים ובדיסאינפורמציה בנושא, המופרחים חדשים לבקרים כל העת. כשאנו כמובן לא מצליחים להשמיע את קולנו בזירה הציבורית, עד שיצאנו בלית ברירה לשביתת רעב ולשורת הפגנות ברחבי הארץ, רק פה ושם ובעיקר ברשת החברתית. אולם כעת קיים כבר שיפור מסוים כשבשידור הציבורי ומעט בפינות נוספות אנו מצליחים יותר אט-אט להשמיע לציבור את קולנו ואת הנתונים האמתיים.
זהו אבסורד בלתי נתפס שעדיין לאחר יותר מ-255 שנות מאבק של נכים ונכות במדינת ישראל ששילמו כל חייהם כספים ביטוחים לקופת הביטוח הלאומי הם נעשקים, הרי אנחנו לא מדברים פה אפילו על הכספים למפרע אלא מעתה ואילך. ולשמחתנו ולמזלנו, הפעם מרבית חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה כולל מרבית חברי הממשלה עצמה הצהירי כי לא יאפשרו למחדל הזה להמשיך להתקיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות