fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת ההורים נגד מחירי הקייטנות עולה שלב

מחאת קייטנות המתנ"ס (צילום: חזי ויסוקי)
מחאת קייטנות המתנ"ס (צילום: חזי ויסוקי)

ככל שמתקרב החופש הגדול לילדי הגנים ובתי הספר כך הולכת ומחריפה מחאת ההורים נגד מחירי הקייטנות של המתנס ובקרית מוצקין נפתחה אתמול עצומה הקוראת לעיריית קרית מוצקין להוריד את מחירי הקייטנות.

"אנו ההורים דורשים הוזלה מיידית של מחירי הקייטנות. עיריית קרית מוצקין יכולה להשתתף בעלות הקייטנה. מרבית ראשי הערים בארץ נרתמו והוזילו כך גם ראש עיריית קרית ביאליק. המאבק ביוקר המחייה לא יהיה על הגב של התושבים. משפחה משלמת כ- 9000 ש"ח לשלושה ילדים. אנו דורשים את התערבות העירייה במיידי. במידה ולא, נאלץ לבטל את השתתפותנו, אנו מצפים לתשובה תוך שבוע. בואו נעשה שינוי למען עתיד ילדנו". נכתב בעצומה.

בישיבת מועצת העיר האחרונה של קרית מוצקין הודיע המשנה לראש העירייה וחבר הקואליציה, אבי רוטמן, על פרישתו מהקואליציה העירונית והצטרפות סיעתו "מוצקין של כולנו" לאופזיציה. רוטמן הביע בגלוי את תמיכתו בהורים המוחים נגד מחירי הקייטנות בעיר ואמר: "זה היה הקש ששבר את גב הגמל. זה פשוט חזירות לשמה". רוטמן מציע לקיים קייטנות קיץ במבנים השייכים לעירייה, מה שיוביל להוזלה מיידית במחירי הקייטנות והוא גם מציע להגביל את עלות יום קייטנה לשישים שקלים בלבד. רוטמן לקח על עצמו לארגן הפגנת מחאה של ההורים נגד העירייה ביום שלישי הקרוב.

עוד תומך בהורדת מחירי הקייטנות בקרית מוצקין הוא חבר מועצת העיר, נחום מזוז, שמסר: "אפשר למצוא פתרונות איך להביא יותר כסף לטובת הקייטנות על מנת שההורים ישלמו פחות. אפשר להעביר בין התקציבים ולמצוא את המקומות שמהם אפשר להוריד כסף לטובת הקייטנות. אפשר גם לעשות קייטנות בבתי הספר של העירייה, הרי המבנים כר קיימים ומוכנים וזה יעזור להוריד את המחיר".

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי (צילום: יח"צ)
ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי (צילום: יח"צ)

מלישכתו של ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, יצאה ביום אתמול (רביעי) הודעה על כך שהוא החליט לקיים קייטנה בביה"ס גם לילדי כיתות ג'-ד' בעלות מסובסדת של 700 ש"ח ל – 15 יום (46.6 ש"ח ליום). "זהו מהלך יוצא דופן של ראש העיר שהחליט לספק פיתרון רחב יותר הכולל גם את ילדי ג' – ד' במסגרת תוכנית ביה"ס של החופש הגדול. זאת לאחר שמשרד החינוך הודיע על דחיית הרחבת הקייטנות לילדי ג' – ד'" נמסר מהעירייה.

תוכנית "בתי הספר של החופש הגדול" יצאה לדרך ביוזמת שר החינוך דאז, שי פירון, ויועדה בתחילה לבוגרי כיתות א'-ב' בלבד. ב-2015 אמורה היתה התוכנית להתרחב ולכלול גם את כיתות ג'-ד', אך נדחתה. לאחר שבקיץ הקרוב תוכננה להתרחב גם לגני הילדים ולכיתות ה' החליט שוב משרד החינוך לדחות את ההרחבה ולהמשיך להפעיל את הקייטנות עבור תלמידי כיתות א'-ב' בלבד. צורי מסר כי: "החלטתי לצרף לתוכנית ביהס של החופש הגדול גם את ילדי כיתות ג' – ד' הקייטנה תוצע להורים במחיר מסובסד של 700 ש"ח, במטרה לספק אפשרות נוספת לקייטנה בחופשת הקיץ".
ואולי מה שמסכם טוב יותר את תחושת ההורים היה פוסט בפייסבוק שכתב אחד ההורים "בטוח שאני הראשון ששואל את זה ואף אחד מכם לא חשב על השאלה, אבל כמה אתם משלמים על קייטנות יולי אוגוסט ואיזה איבר בגוף אתם ממליצים לי למכור כדי לממן את התענוג?"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות