fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאה נגד חיובים מופרזים של מים בבנימינה גבעת עדה

600 מתושבי בנימינה וגבעת עדה קיבלו חיובי מים גבוהים. המועצה: "גילינו אחריות ציבורית"
שעון המים במעלה כרמים
מחיר "התענוג": 1500 שקלים בחשבונות המים. מעלה כרמים (צילום: אלכס הובר)

מאות מתושבי בנימינה גבעת עדשה קיבלו בחודש שעבר, לצד חשבונות מים מנופחים במאות אחוזים, מכתב מהמועצה המודיע על צריכת מים חריגה וקורא להם לבדוק אפשרות של נזילה בצנרת המים שלהם. תושבים שבדקו מדווחים כי הצנרת תקינה. הנפגעים הקימו קבוצה בנושא ונערכים למאבק.

תושבת היישוב מספרת: "תמיד אני מקבלת חשבון של כ-100 שקלים על צריכה של 12 או 14 קוב, ופתאום קיבלתי חשבון של 1,437 שקלים על צריכה של 125 קוב.

"באוגוסט קבלתי מכתב שיש צריכה מוגברת של המים ועלי לבדוק אם אין נזילות. בדקתי, ואין נזילות. במחלקת מים במועצה אמרו שאתן את שעון המים לבדיקה, ואם הוא בסדר, אשלם על הבדיקה 180 שקלים. אמרו גם שמכיוון שהחגים מתקרבים, התהליך ייקח חודשיים-שלושה, ואשלם בשל כך ריביות והצמדות. אנשים מהיישוב סיפרו לי שגם הם קיבלו חשבונות מופרכים, חלקם של אלפי שקלים. יש גם תושבים שהיו בחו"ל ולא צרכו מים כלל, וקיבלו חשבון כפול".

בין נפגעי החשבונות נמנה גם עו"ד נועם יהל, שפנה בתחילת השבוע למועצה במכתב בנושא. יהל: "התושבים חויבו בגין כמות מים חריגה, כפולה ואף יותר מהכמות אותה צרכו בשנה שעברה באותה התקופה. חיובים אלו הגיעו בהמשך למכתב התראה אשר התקבל בביתם של אותם תושבים (ואני ביניהם), בו מתריעה המועצה על "צריכת מים חריגה", ובקשה של המועצה מהתושבים לבדוק אם אין נזילה בצנרת המים שלהם.

"שליחה של מאות מכתבים המתריעים על נזילת מים, לכאורה, באופן סימולטאני וספונטאני בביתם של מאות תושבים, מבלי לעצור ולבדוק קודם האם התקלה היא של המועצה, מעלה תמיהות רבות, המקבלות משנה תוקף לאור העובדה כי לאחר פניה אישית שלי לדוברת המועצה שונתה הגרסה לטענה כי מדובר בהחלפה של מונים ושינוי תעריפים וסיווגים. תושבים רבים שפנו באופן אישי למועצה נתקלו בתשובה אטומה לפיה מה שמופיע במונה זה מה שישלמו, תוך איום כי כל פיגור בתשלום יגרור אחריו ריבית חריגה והליכי גבייה".

במכתב שהעביר יהל ביקש מהמועצה לעכב את גביית התשלומים עד לבירור החיובים החריגים, להחזיר חשבונות מופרזים ששולמו בהוראת קבע למשלמים, להעביר לידיו בהקדם את תוצאות הבדיקה שערכה המועצה במערכת המים או המונים, ובהתאם לחופש המידע, להעביר לידיו את פרטי כל התושבים שקיבלו התראה חריגה על שימוש במים, התושבים שבבתיהם הוחלפו המונים, וכל הפסקות המים שהתרחשו בששת החודשים האחרונים, מועדיהן ומיקומן. "אני מוצף במאות פניות של תושבים", אומר עו"ד יהל. "אנחנו יוצאים למאבק. אם לא תהיה ברירה, נפנה לבית משפט".

חשבון המים צילום: ארכיון
חשבון המים צילום: ארכיון

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: "המועצה המקומית גילתה אחריות ציבורית ותודעה שירותית עת פנתה מראש לכ-600 תושבים מבנימינה וגבעת עדה והתריעה בפניהם כי צריכת המים התקופתית שלהם מסתמנת כחריגה. מדובר בשירות של המועצה אשר מיטיב ומסייע לתושבים לזהות ולאתר בהקדם האפשרי צריכות חריגות ונזילות מים. הודעות אלו מגבירות את מודעות הציבור וחוסכות לתושבים כספים רבים.

בעקבות פניית המועצה גילו כ- 70 תושבים כי חריגות המים נבעו מנזילות ומפיצוצים גלויים וסמויים במערכת המים הביתית, דבר שאף הביא תושבים שונים להודות למועצה על הסבת תשומת לבם לליקויים . יש לציין כי בחודשי הקיץ עולה צריכת המים הפרטית באופן יחסי לחודשים קודמים. מבדיקה שערכנו במקרים בודדים נבעה צריכת המים החריגה ממד מים לא תקין או מאומדן צריכה ללא קריאה וזאת עקב העדר גישה למד המים. כל פנייה למחלקת המים מטופלת לגופה ומתבצעת בכפוף לכל הקריטריונים המתחייבים ע"פ החוק. המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה תמשיך ותפעל במקצועיות, במחויבות ובשקיפות, כדי להביא לידיעת הציבור תקלות במערכת המים הפרטית ולהבטיח שאף תושב לא ישלם ולו טיפה אחת יותר על המים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות