fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מורעל על הצבא

יצחק משעלי מכור לצבא. עד כדי כך שבגיל 67 הוא לא מוותר על שרות מילואים ומקפיד להתנדב. למפקד שלו במילואים קוראים מוטי, והוא במקרה ה... בן שלו.  "אני ומוטי נקראים מדי שנה ל- 30 ימי מילואים, אנחנו ישנים בשטח וממלאים את המשימות השונות באהבה", הוא גאה
יצחק משעלי צילום עצמי
יצחק משעלי צילום עצמי

יצחק משעלי, בן 67 מכפר תבור, לא מוותר על אהבתו לצבא. בשלוש השנים האחרונות הוא מתנדב במערך המילואים וגאה לשרת את המולדת, בפיקוד העורף, שם הוא מתנדב תחת פיקודו של… בנו מוטי, רב סרן המשמש כסמג"ד בגדוד פיקוד העורף. "אני ומוטי נקראים מדי שנה ל- 30 ימי מילואים, אנחנו ישנים בשטח וממלאים את המשימות השונות באהבה", הוא אומר.

הצבא טבוע בי ובילדי כל כך חזק, שאני מתנדב בשמחה בכל קריאה למילואים", אומר משעלי, שגויס בצו 8 במבצע צוק איתן, "הכל מתוך רצון להוקיר ולהודות למדינה בה אני חי ועליה נלחמתי".

משעלי נשוי לחנה, אב לשלושה ילדים וסבא לשישה נכדים, עלה ממרוקו כחייל בודד בשנת 1967, בתקופת מלחמת ששת הימים, כאשר הוריו ושבעת אחיו נשארו במרוקו. כנער היה פעיל בתנועת בני עקיבא. "המטרה הייתה להעלות יהודים לארץ ישראל, פעולות שדרשו יכולת מבצעית וחשאיות מחשש שהשלטונות לא יגלו את מטרתנו", הוא משחזר.

יצחק משעלי צילום עצמי
יצחק משעלי צילום עצמי

לאחר שלושה חודשים בלבד בארץ, גויס לשרות צבאי סדיר בהנדסה הקרבית. הוא שירת שם 27 שנים, 11 מהן בסיני.

יצחק משעלי גאה בשלושת ילדיו, ש"התחנכו על סיפורי המורשת, אהבת הארץ ועל ערכי התרומה ובחרו עם גיוסם למלא תפקידים משמעותיים בצבא". כאמור, הבן מוטי משמש כסמג"ד בפיקוד העורף, בתו הגדולה גלית הייתה סמבצ"ית בתקופת מבצע ענבי זעם ובתו הקטנה, רחלי, התגייסה אף היא להנדסה קרבית, שירתה כלוחמת אב"כ ויצאה לקורס מכי"ם ואף שירתה במילואים בגדוד מבצעי.

עד כמה אהבתו לצבא טבועה בו יכול להעיד הסיפור הבא: ב- 28 בנבמבר, יחגוג משעלי את יום הולדתו. יום אחר כך, יהיה עם חבריו למילואים בדרום, לאחר שקיבל צו גיוס לאימון גדודי. "אני לא מודאג, אחגוג עם הבן שלי ועם החברים למילואים", הוא גאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות