fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוצקין וביאליק משלבות כוחות להילחם במטרדי הריח

דיון במסקנות מטרדי הריח. צילום: דוברות קרית מוצקין
דיון במסקנות מטרדי הריח. צילום: דוברות קרית מוצקין

ראשי הערים של קריית מוצקין וקריית ביאליק, חיים צורי ואלי דוקורסקי, קיימו השבוע דיון מיוחד בנושא מפגעי הריח שמגיעים אל תושבי השכונות הצפוניות בשתי הקריות. הדיון כונס בעקבות סקר ריחות שערכה חברת "גלית לאיכות הסביבה" בהזמנת עיריית קריית מוצקין על מנת לאפיין את הריח ולנסות לאתר את מקורותיו.

בדיון השתתפו גם מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, שלמה כץ, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה  חיפה, ד"ר עופר דרסלר, ומחזיק תיק איכות הסביבה בעיר, יוסי מרקוביץ. צוות המריחים, בראשות יורם גבאי, ביצע בדיקות בשכונת נווה גנים ומסביב למפעלים ובתי גידול חיות באזור כדי לבחון האם הריח המתפשט מהמקורות משפיע על בתי המגורים בשכונות הצפוניות של קריית מוצקין והאם הריח מהווה מטרד על פי הנוהל להגדרת ריח של המשרד להגנת הסביבה.

דיון במסקנות מטרדי הריח. צילום: דוברות קרית מוצקין
דיון במסקנות מטרדי הריח. צילום: דוברות קרית מוצקין

על פי תוצאות הבדיקות הוגש דו"ח מסכם המשתרע על פני 34 עמודים. בדו"ח מפורטים הימים, השעות והמקומות שבהם ניצב צוות המריחים בכדי לאתר את המקור ולאפיין את הריחות. צוות המריחים הצליח לאתר ולאפיין את הריח שהגיע לשכוות הצפוניות בתאריך 16 בנובמבר ועל פי הערכתו נגרם מטרד הריח ממפעל קומפוסט 2000 במטה אשר ורפת קיבוץ כפר מסריק. יש לציין כי על פי נוהל הגדרת ריח בלתי סביר שהוציא המשרד להגנת הסביבה בשנת 2010  עוצמת הריח המותרת באזור מגורים היא 0.

בדוח המסכם שהוגש לצורי ממליצה החברה המבצעת לדרוש באמצעות היחידה הסביבתית האזורית מכל המפעלים ובתי הגידול לבצע הערכה תאורטית של פיזור ריח בעזרת מודל AERMOD ולהציג לרשויות. באם ישובו מטרדי ריח בשכונות המגורים בגלל המפעל או בית גידול החיות יהיה על המטריד לטפל במקור ולבדוק את תנאי הרישיון של מפעל הקומפוסט ובתי הגידול של קיבוץ כפר מסריק על מנת להסדיר את מפגעי הריח.

בפגישה דרשו צורי ודוקורסקי מכץ לבצע פעולות אכיפה באזורים שאותם ציין הצוות, אך נענו כי אין די מפקחים לבצע את הפעולה. צורי אף איים כי ינקוט פעולה משפטית נגד המשרד להגנת הסביבה ונגד הגורמים המזהמים אם הנושא לא יטופל. בסיום הדיון הוחלט כי קרית ביאליק וקרית מוצקין יתייעצו עם עורך דין בתחום איכות הסביבה לגבי הגשת עתירה מנהלת נגד המשרד להגנת הסביבה וכן באשר לאפשרות לתבוע את הגורמים המזהמים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות