fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מה ציפו, שהוא יישאר בלי עבודה וימחאו לו כפיים?"

ערב שמחת תורה היה הערב המשמעותי ביותר בחייו של מאמן הכדורסל רמי הדר מבנימינה. בטח בכל הנוגע לצד המקצועי. כמה שעות קודם לכן הוא התבשר כי הוא קיבל את האמון ואת המושכות להוביל את הקבוצה היקרה ביותר בהיסטוריה של מכבי תל אביב בכדורסל.

זה קרה בתום לילה דרמטי במהלכו פוטר ארז אדלשטיין משורות הצהובים, והדר היה צריך להחליט האם לשמור אמונים למאמן לצידו עבד וללכת הביתה, או לקבל את ההצעה החד פעמית והמאוד מפתיעה.

הדר החליט ללכת על כל הקופה. מהלך גאוני? טעות? ימים יגידו.

הכסף לא פקטור

הדר, 49, גדל ושיחק בטבעון, אבל בחר בשירות צבאי משמעותי כשהלך לשרת בסטי"לים ומשם עבר לקורס קצינים. כשהשתחרר בגיל 23 שיחק קצת בליגות נמוכות והשלים קורס מאמנים. את קריירת האימון החל ב~1992 כעוזרו של חנוך מינץ בהפועל גבעתיים, ועד לפני שנתיים שמו היה ידוע בעיקר לחובבים המושבעים של הכדורסל כאחד המאמנים המנוסים בליגה הלאומית.

הוא אימן בהפועל גבעתיים, בית"ר בנימינה, מכבי אשדוד, מכבי "איתי" באר יעקב והוד השרון. ב~1994 מונה למספר משחקים למאמן הפועל חולון בליגה הבכירה כשהחליף את אילן קובלסקי והדריך את הסגולים ביחד עם מייקל קרטר.

רמי הדר (צילום: באדיבות וואלה)
הדר במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן ראשי (צילום: באדיבות וואלה)

אחרי מספר שנים בענף, החליט הדר לעזוב את הענף למספר שנים ופתח חברה שהצליחה מאוד ועזרה לו להתבסס מבחינה כלכלית. אשתו מתגוררת בספרד במסגרת עבודתה כארכיטקטית ולכן השיקול הכספי אף פעם לא היה מרכזי בבחירת הקבוצות בהן עבד. לשניים יש שתי בנות.

בינואר 2012 מונה למחליפו של מיקי גורקה כמאמן מכבי חיפה והדריך את הירוקים במשך 11 משחקים בהם השיג שני ניצחונות בלבד לעומת תשעה הפסדים. בעונה שלאחר מכן (2012/13) עבר לתפקיד עוזר המאמן וסייע לבראד גרינברג לזכות באליפות היסטורית לאחר ניצחון בגמר על מכבי ת"א של דייויד בלאט.

אחרי שאימן עונה אחת בהפועל עפולה, אותה הוביל לצמרת הליגה הלאומית, חזר לתפקיד המאמן הראשי בכרמל והוביל את הירוקים בשתי העונות האחרונות, כאשר בנה קבוצה הגנתית וקשוחה שהעמידה מאזן מצוין בעונה הסדירה, אך לא הצליחה לעבור את רבע גמר הפלייאוף. "רמי הוא עוף מוזר בכדורסל", אומר גורם בכדורסל הישראלי. "מסיבות עיתונאים ממש לא מעניינות אותו". "הוא מאוד קשוח עם השחקנים", ממשיך אותו גורם. "הוא מתייחס לשחקן ה~12 כמו שהוא מתייחס לשחקן המוביל. לא פעם הוא העיף מאימון שחקנים בכירים מאוד. הכדורסל שלו מאוד פשוט ולא מדובר בטקטיקן גדול. אין לו בקריירה הצלחות גדולות, אבל תמיד הקבוצות שלו היו בצמרת ושיחקו כדורסל מעניין ואטרקטיבי. האימונים שלו מאוד קצרים, אבל בקצב מאוד גבוה _ מתחילים ב-100 אחוז ומעלים ל~150 אחוז".

לצד הצלחות ושבחים, להדר גם היו אכזבות. אחת מהן הייתה במכבי אשדוד. בעונת 2008/9 המאמן הוביל את הדרומיים לעונה סדירה מצוינת עם 17 ניצחונות לעומת 9 הפסדים, אך קרס ברבע הגמר מול לב השרון. "האימונים שלו היו מאוד קשים", מספר גורם המקורב לאשדוד. במהלך עונת 2009/10 מונה הדר למאמן מכבי באר יעקב במקומו של עופר חרותי, הקבוצה לא הצליחה במיוחד, סיימה במקום העשירי, פספסה את הכרטיס לפלייאוף, אך הדר הציל אותה מירידה. בעונה לאחר מכן באר יעקב הייתה בשיאה ואף הייתה מועמדת לעלות לליגת העל, אך באימון הקבוצה ב~4 בינואר 2011 נפטר השחקן איתי לוי מדום לב.

גורמים המקורבים למאמן מספרים שהוא לקח את הסיפור מאוד קשה והדבר מעט ריכך אותו. הקבוצה סיימה במקום החמישי והודחה בפלייאוף על ידי יוקנעם/מגידו. בתום העונה בחר המאמן לסיים את תפקידו מרצונו ובעונה לאחר מכן קיבל את התפקיד עידן פלדה. אחד ממנהלי באר יעקב מספר על אותה תקופה: "הוא הגיע אלינו כשהיינו קבוצה חדשה בליגה הלאומית והיו לנו ציפיות גבוהות ממנו. קיווינו שיצליח לקדם את הקבוצה ואכן הוא היה אחראי לכמה ניצחונות יפים והצליח להשאיר את הקבוצה מאוזנת חרף הטרגדיה שחווינו עם מותו של איתי לוי. לפי איך שאני מכיר אותו, אני מאמין שהוא יצליח להפיק את המיטב מהחומר שיש במכבי".

רמי הדר. ג'וב חייו (צילום: באדיבות וואלה)
רמי הדר. ג'וב חייו (צילום: באדיבות וואלה)

סיטואציה טובה

פרשן הכדורסל דורון קרמר, שאימן את מכבי חדרה בעונה שעברה: "יצא לי לשחק מספר פעמים מול קבוצות של רמי הדר בליגה הלאומית. הקבוצות שלו תמיד מגיעות מוכנות למשחק ועם כושר גופני מעולה ומשחק הגנה משובח. מצד שני תמיד היה חסר לקבוצות שלו ווינריות כאשר הן נפלו ברגעי האמת ובמשחקי מפתח. מאז הדר עבר דרך ארוכה ואני לא חושב שהתכונן למשרה של מאמן ראשי במכבי תל אביב. יש רגעים בחיים שנדבקים לסיטואציה ומגלים את הכוחות. אני חושב שהוא מגיע לקבוצה ברגע טוב מבחינתו כאשר הקבוצה אחרי פיטורי מאמן ובמיוחד שזה מגיע על פי בקשת השחקנים. עכשיו כל העיניים יהיו לכיוון השחקנים וזה מתאים להדר. שיטת המשחק של הדר ידידותית לשחקנים והוא גם יודע לתקשר מצוין איתם. בטווח הקצר אני בטוח שהוא יידע לייצב את המערכת, אחת הבעיות של אדלשטיין הייתה שהוא לא נתן ביטחון ורמי יידע לעשות את זה עם מספר ניצחונות".

כמאמן, הצעד שלו לא היה לויאלי.
"אני חושב שזה עניין טרחני שאנשים מצפים אידיאליים מאנשים. להגיע מבנימינה להיות מאמן מכבי תל אביב זה לא דבר של מה בכך, לא זורקים את זה סתם ככה בשביל לואליות. מה אנשים ציפו, שהוא יישאר בלי עבודה וימחאו לו כפיים? נכון שאדלשטיין כנראה לא אהב את זה ולא יאהב את הדר, אבל ניצחון בכמה משחקים והכל יהיה בסדר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות